• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 21:22:59 följande:
    Det räckte att vrida blicken när jag arbetade i fängelse. De flesta paviljonger bestod av 60-100% invandrare. Samma på häktet.

Mycket märkligt eftersom de allra flesta brott begås av infödda svenskar vilket inte är så konstigt eftersom det är det överlägset största gruppen i Sverige, men man kanske ville något utdanade med att placera just dig i särskilt invandrartäta områden?
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-27 21:33:25 följande:
    Jag har iaf mer vett än att som du kommertera i stil med att den som nämnde't klämde´t i frågan om vem som är rasist.
    Så din fis-kommentar hade mer vett än ordspråket; Genom sig själv känner man andra. Har jag uppfattat dig korrekt?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 21:25:25 följande:
    Jag tycker att det är massinvandring. När både bostäder och jobb saknas kan vi inte ha samma volymer som vi har idag.
    Däremot benämns det massutvisning om 20 personer UTVISAS. Ironiskt men jag förväntar mig inte mer av kvällspressen egentligen.

Åk ner till Libanon och börja gnälla om "massinvandringen" till Sverige så kan de få sig ett gott skratt.

Nej, massutvisning har vi inte heller haft någon.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:36:51 följande:

Mycket märkligt eftersom de allra flesta brott begås av infödda svenskar vilket inte är så konstigt eftersom det är det överlägset största gruppen i Sverige, men man kanske ville något utdanade med att placera just dig i särskilt invandrartäta områden?
    Jag körde knalltransporter runt i Sverige vid behov. Det var exakt samma klientel på de anstalterna.
    Jag sa aldrig att de inte var födda i Sverige. En del var det, en del inte. Om jag inte vet det så benämner jag dem invandrare då de kom från mellanöstern/afrika/baltländer ursprungligen och pratade ganska knackig svenska.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-27 21:37:06 följande:
    Så din fis-kommentar hade mer vett än ordspråket; Genom sig själv känner man andra. Har jag uppfattat dig korrekt?
    Du har uppfattat mig rätt om du har förstått att man inte kan säga att den som säger att andra är rasister är det själv. Det var det sämsta argumentet jag har sett på FL ever och då har jag hängt här sedan 2007.Infantilt som 5- åringar som pratar om att den som nämner något om fisar är den som fes. Hur kan du ens med att skriva något så dumt? Andra kan faktiskt läsa det!
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 21:29:12 följande:
    Jag anser att man är svensk om man talar svenska och uppskattar svensk kultur, svenska värderingar, vår demokrati och i stort vårt levnadssätt här uppe i norr. Om man är för könsstympning, månggifte/bortgifte, hedersmord/hedersbrott, klär sig på ett sätt så man blir nästintill oanställningsbar så kommer man inte bli svensk om man så bor här i 50 år tycker JAG. Och barnen som man för över sina ruttna värderingar på blir oftast inte heller svenskar då.

Språket är viktigt för att kunna leva och arbeta i ett land. När du nämner kultur så ger det upphov till en rad tolkningar och är ett tveksamt mått på svenskhet, för vad är svensk kultur? Halloween? Lucia? Supa sig redlös på midsommar? Demokrati behöver man inte anamma, det måste man acceptera vare sig man vill eller inte. Varför måste en invandrare leva som vi etniska svenskar för att accepteras? Förstår du att det inte är så lätt att definiera svenskhet när man skrapar lite på ytan? Därför är det så fel av Sd att använda detta i sin politik och eftersom det inte går att definiera så återstår bara hudfärgen.

Och när du skriver om kriterierna för att vara oanställningsbar så undrar jag hur en arbetsgivare skulle känna till dessa åsikter? Klädsel kan vara skäl för uppsägning har jag förstått av tidigare fall, är osäker på på hur det har gått med dessa fall dock.

Du har en rejäl dos fördomar.
  • Cal XVI Gustf
    nihka skrev 2014-02-27 21:36:51 följande:
    Mycket märkligt eftersom de allra flesta brott begås av infödda svenskar vilket inte är så konstigt eftersom det är det överlägset största gruppen i Sverige
    Errol kanske räknade med alla som hade utländskt namn eller utländsk utseende (som exempelvis J Åkesson) även om de råkade vara födda i Sverige?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:39:04 följande:

Åk ner till Libanon och börja gnälla om "massinvandringen" till Sverige så kan de få sig ett gott skratt.

Nej, massutvisning har vi inte heller haft någon.
    Men är ex alla syrier garanterade permanent uppehållstillstånd i Libanon?

kvinnatillkvinna.se/blog/2013/10/18/skriande-behov-av-humanitara-insatser-i-libanon/

Det verkar inte helt friktionsfritt.
    Men att ta emot människor i Sverige är väldigt dyrt. Skulle inte de pengarna göra mer nytta om vi skänkte dem till Libanon/Jordanien/Turkiet? Det är nästan grymt att utlova PUT till alla som tar sig hit. Då är Sverige medskyldiga till överfulla båtar som sjunker i medelhavet. Folk lockas hit med livet som insats.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:44:58 följande:

Språket är viktigt för att kunna leva och arbeta i ett land. När du nämner kultur så ger det upphov till en rad tolkningar och är ett tveksamt mått på svenskhet, för vad är svensk kultur? Halloween? Lucia? Supa sig redlös på midsommar? Demokrati behöver man inte anamma, det måste man acceptera vare sig man vill eller inte. Varför måste en invandrare leva som vi etniska svenskar för att accepteras? Förstår du att det inte är så lätt att definiera svenskhet när man skrapar lite på ytan? Därför är det så fel av Sd att använda detta i sin politik och eftersom det inte går att definiera så återstår bara hudfärgen.

Och när du skriver om kriterierna för att vara oanställningsbar så undrar jag hur en arbetsgivare skulle känna till dessa åsikter? Klädsel kan vara skäl för uppsägning har jag förstått av tidigare fall, är osäker på på hur det har gått med dessa fall dock.

Du har en rejäl dos fördomar.
    Inte hälften så mycket fördomar som dig lyckligtvis.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 21:31:02 följande:
    Absolut! Jag är väldigt nyfiken av mig. Jag vill veta ALLT.
    Då får du väl rösta på ett parti som vill dokumentera ALLT om sina medborgare. Kanske via bevakningskamror  inopererat multifunktionschip subkutant, mm, mm, mm.

Men, vad jag förstår var du inte så imponerad av att bli kollad för dina internetaktiviteter av folket kopplade till reaseachgruppen, så du kanske ska vara försiktig med vad du önskar för andra - det kan slå tillbaka på dig själv.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?