• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:23:55 följande:
    Då är vi överens.
    Däremot så hade somaliern som våldtog kvinnan till döds förmodligen inte utvisats om hans nationalitet hållits gömd. Det var efter påtryckningar som åklagaren lade till utvisning.
    Ingens nationalitet hålls gömd, varken för den som är svensk medborgare eller annat. Rättegångar och rättegångshandlingar är offentliga om inte särskilda skäl föreligger. Var den aktuella rättegången en vanlig offentlig rättegång?

http://www.oikeus.fi/61564.htm
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-27 20:24:10 följande:
    Somalier har khat i kaffet i alla fall.

Nej, inte heller det får du till rätt. Khat tuggas i de allra flesta fall. Mer sällsynt är att man gör te av det.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-27 20:29:03 följande:
    De som skriker rasist brukar själva vara rasister. Genom sig själv känner man andra.
    Nej, det här fungerar inte som fisar och 5-åringar.
  • PGA
    nihka skrev 2014-02-27 20:53:12 följande:
    Är benägen att hålla med Gert. Den som tror på  människors lika värde stigmatiserar man inte människor baserat på  deras grupptillhörighet.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 20:50:17 följande:
    Ingens nationalitet hålls gömd, varken för den som är svensk medborgare eller annat. Rättegångar och rättegångshandlingar är offentliga om inte särskilda skäl föreligger. Var den aktuella rättegången en vanlig offentlig rättegång?

www.oikeus.fi/61564.htm
    I det här fallet kom påtryckningar från "invandringskritiska" om jag inte minns rätt.
    Vet ej om den var offentlig.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 20:52:12 följande:

Nej, inte heller det får du till rätt. Khat tuggas i de allra flesta fall. Mer sällsynt är att man gör te av det.
    Ytterligare ett exempel på när khat smugglas in i Sverige och media spelar dumma. Det är alltid "svenskar" som smugglar denna åtråvärda drog för somalier.

Aftonbladet skriver: "Den norska tullen lyfte på ett lakan i baksätet i en svenskregistrerad bil. Därunder fann man 156 kilo kat som två svenska bröder försökte föra in i Norge via Svinesund."

Läser man norska tidningar får man däremot reda på sanningen:

"To irakere, bosatt i Sverige, ble ved 22-tiden tirsdag kveld pågrepet da de skulle passere inn i Norge over Svinesund.
    De hadde med seg 156 kg khat."

"De to mennene kjørte en svenskregistrert Mercedes da de ble stoppet i åttetiden, tirsdag kveld."
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-27 20:53:12 följande:
    Du vet saker om fisar och 5-åringar som inte jag vet.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:48:04 följande:
    Ja eller nåt. Och en länk till interasistmen i de flesta inlägg. Skulle aldrig klicka mig in där.
    Man kan tycka vad man vill om människorna bakom IRM men deras skärmdumpar visar ju inget annat än vad människorna de synar själva skriver.

Det är ganska bedrövligt att se vad bl a högt uppsatta SD-politiker och andra ventilerar för typ av åsikter. Du skulle ta och kika på någon av länkarna.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:48:04 följande:
    Ja eller nåt. Och en länk till interasistmen i de flesta inlägg. Skulle aldrig klicka mig in där.

Men på avpixlat hänger du 24/7?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?