• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert

De som skriker rasist brukar själva vara rasister. Genom sig själv känner man andra.

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 13:45:05 följande:
    Det är din åsikt. Inte säkert att alla svenskar, eller alla kineser håller med om det.

Har du skaffat barn alltså? Var inte du emot att vi släpper in folk utan skyddsbehov, som tär på samhället? Och du skaffar BARN? Barn kostar massor, har NOLL skyddsbehov och tär som faen på samhället!
    Jag tycker inte heller att det är vettigt att man skaffar barn när man lever på försörjningsstöd. Däremot två människor som arbetar och betalar skatt ska naturligtvis kunna bilda familj.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-27 13:56:58 följande:
    Ni snackar förbi varandra. Invandrare (om man därmed avser utrikes födda) begår procentuellt fler brott, likaväl begås flest brott av svenskar eftersom svenskarna är fler än invandrarna.
    Och statistiken friseras när invandrare med svenskt medborgarskap begår brott för då blir de svenskar i brottsstatistiken även om man inte kan ett ord svenska och inte jobbat en dag i sitt liv här.
  • korp3n
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 18:41:32 följande:
    Lustigt att deras ledare kallar sig för "etniskt skånsk" då... borde han inte bossa över "Skånedemokraterna" istället? Man kan ju bara ha en etnicitet, tydligen, och bara lojalitet mot en grupp... Åkesson verkar känna sig skånsk, med den lojalitet som det betyder... hur ska han kunna representera hela Sverige då? Notera att jag nu utgår ifrån SDs egen logik och egna uttalanden här, inget som jag själv tycker.
    Nej för böveln vi har redan Carl P Herslow härnere och Sven Olle i Sjöbo och del andra småtossingar i diverse byar på landet. Han kan hålla sig i Stockholm
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 14:05:03 följande:
    DU anser inte att dina barn är en belastning, men jag som inte har barn betalar för dina barn med min skatt. Såatteee...
    Och du själv som var sjukskriven länge ska väl inte klanka ner på människor som arbetar och försörjer sina barn?
    Vilka tror du försörjde dig då? Du har nog fått valuta för dina skattepengar. Sten i glashus....
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-02-27 15:30:35 följande:

Måste alla vara svenskar, vad är det för märkvärdigt att vara svensk undrar jag? Om man är född i annat land säg Finland och flyttar till ett annat land säg tex Tyskland så blir man inte Tysk. Man blir tysk medborgare men är fortfarande Finne. Är det något fel med det undrar jag?Jag tror inte att Finnen är något emot det. Som jag skrivit dom flesta av mina icke födda vänner i Sverige kallar sig aldrig för Svensk. Dom är Turkar, Serber, Italienare, Britter osv... Dom personer som jag gått i skolan med under 80 talet, och där dom flesta är födda har där deras föräldrar i större utsträckning jobbade, ser sig själva som Svenskar och det gör jag ocksa, dom har tagit till sig både sina föräldrars kultur, men även Svensk kultur. Dom som kommer idag går inte att jamfora, för dom har inte samma tillgång till det Svenska samhället som mina vänners föräldrar hade på 60 talet och in i 80 talet. Dom som står utanför samhället kommer aldrig att se sig som Svensk och varför skulle dom det med dom kassa alternativ som dom har. Där är skillnaden för mig. Hur andra ser på det är upp till var och en.
    Exakt. Frågar jag min vän som har svenskt medborgarskap och pratar perfekt svenska vad han är så kommer han svara irakier varje dag i veckan.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 15:54:15 följande:

Problemet är, som jag skrivit rätt många gånger nu, att Sd inte tillåter ens personer som är födda i Sverige att få vara svenskar. Du tycks försvara denna märkliga övertygelse?
    Så jag undrar, när får någon kalla sig svensk? För det spelar ju ingen som helst roll tydligen hur länge man bott i Sverige eller vad individen känner sig. Allra helst inte om personen gjort sig skyldig till brott, blivit utsatt för brott eller bara bevittnat brott: då bedöms personen efter sitt utseende och ska tydligen göra det enligt Errol Flynn här eftersom han och fler med honom ser som sin livsuppgift att upplysa folk om när en person med annan etnicitet än svensk begår ett brott. Då ska personen hängas ut med namn, bild, personnummer och helst adress också, men bara om det är en invandrare.

Kort och gott, invandrare ska stigmatiseras enligt vissa personer (inkl Sd) så hatet breder ut sig. Skitsamma om det är felaktigt eller inte, bara dessa människor får någon att skylla på.
    Gud vad du är larvig. JA har man begått en extremt rå och grov gruppvåldtäkt förtjänar man fan att rullas i tjära och fjädrar! Oavsett nationalitet.
    Och sluta skriva SD som om det vore en person.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 18:17:57 följande:
    1. Sverige har ingen massinvandring. Libanon är ett exempel på ett land som har massinvandring och vi avlastar deras situation yttepytte lite.

2. SDs motiv till att dra i handbromsen är rasistisk. Se bara på vad SDare både partirepresentanter och följare säger om invandrare och tillåter att det sägs om invandrare. Den här tråden är nedlusad med exempel. Klicka på några länkar.

Sett till vår folkmängd har vi massinvandring.
    Vi kan inte jämföra oss med tältläger utan vatten och el som förekommer i ex Jordanien. Dessa kostnader tar FN, inte skattebetalarna i landet. Vi är med och betalar för flyktinglägren OCH för dem som tar sig hit och då är det inte ett dammigt tält utan toalett utan det ingår mat, husrum, sjukvård, tandvård, mödravård, SFI och på sikt förskola/skola/pension osv. Inte jämförbart.
  • Errol Flynn
    oOOo oOOo skrev 2014-02-27 20:19:17 följande:
    Bra ide, tyvärr är jag rädd att sanden mer lik härdad betong i 75:ans fall.
    Ja eller nåt. Och en länk till interasistmen i de flesta inlägg. Skulle aldrig klicka mig in där.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:37:22 följande:
    Exakt. Frågar jag min vän som har svenskt medborgarskap och pratar perfekt svenska vad han är så kommer han svara irakier varje dag i veckan.

Och om din kompis säger sig vara svensk och Sd säger att han inte får vara det, tror du han skulle känna sig som en del av samhället? Eller någon som ständigt är utsatt för diskriminering, aldrig släpps in i gemenskapen men är svensk medborgare och har samma egenskaper som din vän, men Sd pekar på honom och säger "du får inte vara svensk". Tror du det är ett bra sätt att minska motsättningarna i samhället..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?