• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-02-27 21:19:42 följande:
    Svenskhet är att man ska kunna skriva och prata perfekt svenska och var uppfostrad i Sverige. Det är det kravet Prinsessan Leonore Lilian Maria har.

Så Zlatan är svensk enligt dig?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:06:52 följande:
    Nej statistiken baseras på om personen är född i Sverige och har minst en förälder som är född i Sverige.Tidigare var det två föräldrar födda i Sverige som gällde. Gå in på BRÅ och titta.
    Det räckte att vrida blicken när jag arbetade i fängelse. De flesta paviljonger bestod av 60-100% invandrare. Samma på häktet.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 21:00:01 följande:
    Ytterligare ett exempel på när khat smugglas in i Sverige och media spelar dumma. Det är alltid "svenskar" som smugglar denna åtråvärda drog för somalier.

Aftonbladet skriver: "Den norska tullen lyfte på ett lakan i baksätet i en svenskregistrerad bil. Därunder fann man 156 kilo kat som två svenska bröder försökte föra in i Norge via Svinesund."

Läser man norska tidningar får man däremot reda på sanningen:

"To irakere, bosatt i Sverige, ble ved 22-tiden tirsdag kveld pågrepet da de skulle passere inn i Norge over Svinesund.
    De hadde med seg 156 kg khat."

"De to mennene kjørte en svenskregistrert Mercedes da de ble stoppet i åttetiden, tirsdag kveld."

Media spelar inte dumma. Vi har bara en annan syn på hur man rapporterar. Det finns länder som går ännu längre och publicerar bilder på misstänkta. Man är inte mer sanningsenlig då.

Är du lika intresserad av att veta när brottslingarna inte är invandrare? "To ursprungssvensker, bosatt i Sverige, ble ved 22-tiden...
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-27 21:18:11 följande:
    Jag är inte intresserad. Sluta fråga mig ovidkommande saker!

För Sd är det så pass viktigt att de tar upp det under "vår politik".
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:14:33 följande:
    Sett till folkmängd har vi inte massinvandring. Det är ett favorituttryck man inom SD-kretar använder, men om jag skulle påstå att det är massutvandring av väljare från SD med samma procentsatser vilket gäller några punkter eller någon procent motsvarande det som gäller för invandring och flyktingar så skulle det bli protester.

I Libanon bor de flesta flyktingar i familjer och det är med stort personligt engagemang folket ställer upp under en bågnade börda och SD menar att det är bara att trycka in fler.
    Jag tycker att det är massinvandring. När både bostäder och jobb saknas kan vi inte ha samma volymer som vi har idag.
    Däremot benämns det massutvisning om 20 personer UTVISAS. Ironiskt men jag förväntar mig inte mer av kvällspressen egentligen.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:17:37 följande:

Oj vad duktiga ni är på att skriva :)
    Nu kanske ni kan svara på vad svenskhet är? Jag har ställt frågan tidigare och fått lite spridda svar men det enda konkreta var att mörk hudfärg aldrig kan bli svensk. Är ni inne på samma linje?
    Jag anser att man är svensk om man talar svenska och uppskattar svensk kultur, svenska värderingar, vår demokrati och i stort vårt levnadssätt här uppe i norr. Om man är för könsstympning, månggifte/bortgifte, hedersmord/hedersbrott, klär sig på ett sätt så man blir nästintill oanställningsbar så kommer man inte bli svensk om man så bor här i 50 år tycker JAG. Och barnen som man för över sina ruttna värderingar på blir oftast inte heller svenskar då.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:22:43 följande:

Så Zlatan är svensk enligt dig?
    Zlatan är svensk enligt mig. Vad han själv är vet bara han.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-27 21:17:36 följande:
    Det finns ju mycket skog i Ryssland. Varför kan inte Ryssland ta emot fler flyktingar?
    Var detta ett svar på mitt inlägg som du citerade? OK. Noterar dina funderingar
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:24:09 följande:

Media spelar inte dumma. Vi har bara en annan syn på hur man rapporterar. Det finns länder som går ännu längre och publicerar bilder på misstänkta. Man är inte mer sanningsenlig då.

Är du lika intresserad av att veta när brottslingarna inte är invandrare? "To ursprungssvensker, bosatt i Sverige, ble ved 22-tiden...
    Absolut! Jag är väldigt nyfiken av mig. Jag vill veta ALLT.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-27 21:01:09 följande:
    Du vet saker om fisar och 5-åringar som inte jag vet.
    Jag har iaf mer vett än att som du kommertera i stil med att den som nämnde't klämde´t i frågan om vem som är rasist.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?