• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-01 18:44:08 följande:

Givetvis va det lättre att ta emot invandrare när vi hade mycket mera jobb än vad vi har idag.Dvs utbildning va inte alls så viktigt och det fanns jobb.
    Ni har verkligen ingen koll på ekonomi om ni tror att antalet jobb är konstant. En ökande befolkning betyder fler med behov, vilket skapar fler jobb av alla de slag.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-03-01 18:57:52 följande:

Vilket ekonomiskt system tar hänsyn till detta då? Föreslår att det propageras för det systemet i första hand, för systemet som har grepp om Sverige i fullständigt i saken. Inte riktigt gjort med bekvämlighet i fokus - men som sagt, varför bry sig om bagateller?

Att folktillväxt stimulerar marknaden och gör den mer lukrativ, vilket bidrar till jobb och investeringar i Sverige, kan också hoppas över i diskussion. Liksom bekvämlighet som ska styra Sverige, det förstår alla, precis som att alla förstår att det går. Sverige som nation har alltid haft en röd pausknapp på skuldtrycket, bara att använda den. Inga problem och framförallt samt viktigast, bekvämt.

Kontentan blir svår att inte tolka som ett tydligt "låt landet brinna och dö - så länge som det bara är vita helsvenskar här!!"
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-01 19:03:45 följande:
    Om du jämför slaveriet och judeförföljelse med Tintin och godis förstår jag faktiskt inte hur du tänker.
    Jag förstår att du inte förstår. Men till och med du måste förstå att det inte började med slaveri och pogromer på dag ett, eller hur? Det börjar alltid med "oskyldiga skämt".
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:10:38 följande:
    Exakt vad SD också tycker. Dra ned på skolan, omsorgen, vården, äldrevården... men jobbskatteavdrag har vi råd med!!

Det är möjligt att dom vill, har ingen koll på det. Iof tycker jag att det är bra att folk som jobbar får lite mera, men det blir nog skatte höjningar vem som än sitter vid makten i längden. Om inte annat kunde vi ju nu dubbla våra pensionsinbetalningar, så slipper folk tjata om att någon annan generation ska betala den.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:05:28 följande:
    Oroa dig inte, då skyller man bara litet till på Dom Där, och startar litet hatiska pogromer för att leda bort uppmärksamheten från faktum. Obestämd

Javisst! Alltid någon eller någras fel, alltihop. Fy skam den som ger sig på destruktiva system som har skapat situationen istället, det ger ju inga röster till Sverigedemokraterna - det enda primära.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:21:31 följande:
    Jag förstår att du inte förstår. Men till och med du måste förstå att det inte började med slaveri och pogromer på dag ett, eller hur? Det börjar alltid med "oskyldiga skämt".
    Så nu vet du hur allt började också.

Anser du att alla svenskar är rasistiska för att sill serverades på slavskeppen? Det är vad den brottsdömda "professorn" Tobias Hübinette kom fram till i sin afrofobirapport.
  • themia
    effemgea skrev 2014-03-01 18:30:38 följande:
    Jo, jag såg det - fast nyheten för dagen var ju DN/Ipsos - och enligt den undersökningen är MP någon procentenhet större än SD.
    Visst är det så, men han hakade fast vid det lilla halmstrået, han vill ju så gärna att SD ska vara större än MP.
    Han har inte fattat att det är valet som gäller, även om opinionsinstitutens tävling kan vara lite kul så där. 
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:09:26 följande:
    Meh, har du missat SDs övriga politik? Den kan förenklas till ett citat från ett visst "reich" för ett gång årtienden sedan: "Kvinna, ta inte plats från männen, skänk istället führern ett barn!" Finns skäl till att de vill motverka jämställdhet, begränsa den fria aborten och förbjuda samkönade äktenskap.

Iallafall en advekat lösning, får faktiskt ge dem det (även om det stagnerar den moderna utvecklingen mellan de fysiska könen, vilket kanske inte önskas alla gånger).
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-01 19:28:32 följande:
    Så nu vet du hur allt började också.

Anser du att alla svenskar är rasistiska för att sill serverades på slavskeppen? Det är vad den brottsdömda "professorn" Tobias Hübinette kom fram till i sin afrofobirapport.
    Klart jag vet det, vet väl varenda person med mer logik och psykologisk förståelse än en genomsnittlig hummer!
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:17:31 följande:
    Ni har verkligen ingen koll på ekonomi om ni tror att antalet jobb är konstant. En ökande befolkning betyder fler med behov, vilket skapar fler jobb av alla de slag.

Tror jag? Men du som inte ens fattar att det är bättre att ta in folk som kan och vill jobba direkt, ist för några som du måste försörja helt i många år är ju skrattretande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?