• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:01:03 följande:
    90% av de vita tyckte inte att slaveriet var rasistiskt för några hundra år sedan. 90% tyckte inte det var rasistiskt att hänga ut judar som onda för några årtionden sedan. Det kan ibland ta ett tag att se felen i ens synsätt.
    Om du jämför slaveriet och judeförföljelse med Tintin och godis förstår jag faktiskt inte hur du tänker.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 18:52:27 följande:
    Sedan kanske inte just SD-fantaster ska snacka så högt om att utnyttja system och fuska va....
    Jag tror att många sverigedemokrater har en mycket klent utvecklad förmåga att bedöma hur deras aktiviteter uppfattas av oss svenskar. Kanske främst för att de är så osvenska i sitt sätt att vara.

Själv skulle jag gärna vilja att opinionsinstituten la till en fråga till sina undersökningar:
    Vilket parti anser du har den gnälligaste framtoningen i de politiska partierna:

Med svaren på den frågan skulle SD för första gången kunna uppnå absolut majoritet inom ett område.

Självömkan - ditt namn ska vara sverigedemokrat, typ.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-03-01 17:43:50 följande:

Och väljarna ser inte längre än hur gatan ser ut. Vem betalar skuldtrycket när Sverige, liksom Finland och Danmark, står inför en snar framtid med undermålig tillväxt? Det rog inte många år för Danmark att hamna i det läget efter
    större reformer i invandringspolitiken och Finland behövde bara existera som vanligt för att hamna där. Inget av dessa två länder har haft någon nämnvärd tillväxt sedan 2008.

Hur länge håller ett sådant läge - 10, 15, 20 år? Med politiken som önskas så borde fokuset ligga på att göra sig skuldfri fortast möjligt - för svensken får det knappast roligt med en genomsnittlig skuld på 400 000, när banker, centralbanker och i sista ledet andra nationer börjar kräva tillbaka pengar i en skrämmande takt.

Någon som har 11 000* miljarder liggande?

* Skrev en aning fel tidigare, inte 11 miljarder utan 11 000 miljarder - närmare 4 gånger mer än statsskulden har svenska banker, och i sin tur svensken, i skulder.

Oroa dig inte, då skyller man bara litet till på Dom Där, och startar litet hatiska pogromer för att leda bort uppmärksamheten från faktum. Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-03-01 18:09:14 följande:

Åh, Sverige har bara 200722 miljoner i offentliga utlandsskulder och svenska banker bara 900 miljarder i skulder främst spridda över hela världen.

Klart det går att skita i den absolut väsentligaste faktorn för ekonomisk tillväxt - folktillväxt - i ett sådant guldläge och det går såklart utmärkt betala dessa skulder ur egen ficka! Och bäst av allt - ingen kommer såklart uppröras om dessa skulder inte betalas, massa pardon utlovas.

Fan vad bra! Bara att skära ner på immigrationen med 90% och låta Sveriges folktillväxt stagnera helt, inga som helst problem!!

Meh, har du missat SDs övriga politik? Den kan förenklas till ett citat från ett visst "reich" för ett gång årtienden sedan: "Kvinna, ta inte plats från männen, skänk istället führern ett barn!" Finns skäl till att de vill motverka jämställdhet, begränsa den fria aborten och förbjuda samkönade äktenskap.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-01 18:12:06 följande:

Dax att dra ner på utgifterna då.
    Exakt vad SD också tycker. Dra ned på skolan, omsorgen, vården, äldrevården... men jobbskatteavdrag har vi råd med!!
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-01 18:21:58 följande:

Vad menar du? Dom jag känner är skötsamma människor, dom vill inte heller ha en massa kriminella dårar här.
    Och ändå röstar de på SD, menar du??? Förvånad

">

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 18:48:13 följande:
    Ja, många länder har gått under på grund av 8,2% arbetslöshet - kan nämna alla 0. Men, ah, varför blanda in något så ovesäntligt som Sveriges nationella ekonomi i diskussion när något så kritiskt som Sverigedemokraternas opinionsutslag står på tapeten i stunden. Skitviktiga saker, det och att Miljöpartiet sjunker i opinion - liksom vad människor ska leva på.

Jag tror att den kommer att bli betydligt större i framtiden. Det är det där att du inte förstår att det spelar stor roll vilka som kommer hit. Vi jobbar tex åt en seriös byggherre som har några hundra från ett ex östland, alla har Svenska personnummer och betalar sina egna lägenheter och skatt. Och antagligen kommer dom att flytta hem när dom känner sig rika så vi slipper att betala när dom är gamla det är riktigt bra. Sedan vet jag några andra svenskabolag där all personal har egna utländskabolag dvs dom betalar ingen skatt i Sverigen, Dvs helt värdelöst för Sverige. Så att vi måste öka befolkningen konstant är bara skitsnack, det finns hur många som helst som gärna kommer hit och arbetar om vi vill det.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-01 18:27:03 följande:
    Tja, det går väl upp och ned för MP precis som för alla andra partier.

Men inget annat parti än SD har en hejarklack som oavbrutet kacklar om att partiet ständigt ökar.

En lämplig väg till större förståelse för matematiska begrepp vore att SD-aktivisterna fick möjlighet att förkovra sig genom att studera det gamla barnprogrammet "Fem myror är fler än fyra elefanter".

Jag kan nästan föreställa mig hur vilda diskussionerna skulle bli när de mest receptiva av SD-aktivisterna skulle förstå seriens budskap medan de övriga skulle känna sig svikna och börja gasta om att det är PK att påstå ett fem myror är fler än fyra elefanter.
    Hahaha
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 18:57:51 följande:
    Ett par incidenter om året uppmärksammas. Tyvärr uppmärksammas inte SDs politik lika mycket av media och journalister. Det är bara för att media har en vinkling och en agenda.

Det finns idioter i alla partier. Skriker alla sossar "Knulla, knulla för fan" som den stupfulla riksdagsledamoten Per Svedberg? Är alla sossar rasister som SSU ordföranden Anna Sjödin som åtalades för bland annat förolämpning genom rasistiska tillmälen?
    Ett par incidenter om året. FörvånadFörvånadFörvånad

Din miniräknare har helt lagt av ni.

Det är ju pepprat med länkar i den här tråden om SDare som gjort helt olämpliga uttalanden och du vill inte läsa dem och när jag skedmatar dig med ett exempel påstår du att det bara är ett incidenter per år. Läs länkarna i stället för att förneka vad de tar upp.

Nope det är de inte och jag har inte sagt att alla SDare är rasister utan att alla de som gör rasistiska uttalanden är det och det är ett betydligt antal varje år.

Alfsson har visst skitit i det blå skåpet någon gång för mycket. Det kommer att bereda mig stor glädje att äntligen se den mannen yxas från politiken.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-01 18:40:33 följande:
    Inget annat parti än SD har en hatarklack som oavbrutet kacklar om rasism, fascism och nazism.
    Så du menar att SD-are INTE kacklar om "våldsvänstern", "kulturmarxister" och kalla alla vänster om SD (inklusive moderater, kristdemokrater och andra högerpartier) för "kommunister"?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?