• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kenneth768768
    nihka skrev 2014-03-08 16:11:53 följande:
    Nej, främlingsfientlighet kommer före en fullt utvecklad rasism som i sin tur i sin bredaste bemärkelse inte är begränsad till syn på ras.
    men rasism måste väl för tusan ha med syn på ras att göra. Det talas jättemkt om hur begreppet urvattnas mer och mer och det passar ju som handen i handsken för de som vill att "kritisk mot invandringspolitiken" ska kunna benämnas "rasist".
  • kenneth768768
    nihka skrev 2014-03-08 16:35:26 följande:
    Det är mycket som går till ungefär så här. De reviderar och reviderar och har till slut skrivit att den officiella hållningen är precis tvärtom och att de inte står för allt de officiellt stod för tidigare, typ förra veckan, och som låg till grund för väljarnas röster. Inte undra på att väljarna är förvirrade.

I SDs definiering av svensk och svensk kultur stod tidigare en massa bjäfs om trasmattor och väggbonader vilket de naturligtvis fick en massa kritik för så den texten ersattes med en mer abstrakt formulering som mycket väl skulle kunna konkretiseras i trasmattor och väggbonader. Same shit different lable.
    Men går det även att tänka att de kastar ut skit ur sitt parti? Rensar bort rasister och konstigheter? Vänsterpartiet har ju kommit undan med att rensa bort kommunismen?

Kan SD enligt dig nånsin bli ett rumsrent parti oavsett vad de gör, ifall de samtidigt vill minska invandring? Kan ngt parti ha den inställningen utan att kallas rasister?
  • nihka

Gert skrev 2014-03-08 16:18:39 följande:
    Du fortsätter att hitta på. Det står ingenstans om repatriering i SDs partiprogram

Det är SKRÄMMANDE vad dåligt du kan ditt "eget" partis intentioner samtidigt som du försvarar dem till tänderna och kallar andra för lögnare när det är du som inte har ordning på knappt någonting!!!

"Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer."

http://sverigedemokraterna.se/var-politik/invandring/

Du är en mycket god representant för ditt parti. Stanna där.

• Gert
    nihka skrev 2014-03-08 16:44:32 följande:

Det är SKRÄMMANDE vad dåligt du kan ditt "eget" partis intentioner samtidigt som du försvarar dem till tänderna och kallar andra för lögnare när det är du som inte har ordning på knappt någonting!!!

"Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer."

sverigedemokraterna.se/var-politik/invandring/

Partiet vill ge ett aktivt och generöst stöd till invandrare som önskar återvända till sina hemländer.  Det är mer än vad sjuklövern vill göra för invandrare som inte trivs i Sverige. Det kallar ni för repatriering och att kasta ut folk? Snälla, ta på er foliehatten igen.
  • nihka
    kenneth768768 skrev 2014-03-08 16:37:29 följande:
    men rasism måste väl för tusan ha med syn på ras att göra. Det talas jättemkt om hur begreppet urvattnas mer och mer och det passar ju som handen i handsken för de som vill att "kritisk mot invandringspolitiken" ska kunna benämnas "rasist".
    Nej, faktiskt inte. Tiderna förändras och vi med dem. Perspektivet har vidgats inte urvattnats. Rasism baserat på kultur talade man inte om när rasism var så utbredd gentemot andra befolkningsgrupper att man inte ens ansåg de hade någon kultur överhuvudtaget.

"Ordet rasism kan i många fall användas i överförd mening, exempelvis baserat på hudfärg, kultur, art eller härstamning. Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, utan det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör. Liknande men inte fullt ut rasistiska synsätt kallas ofta för främlingsfientlighet.[5] Rasism förekommer från majoritetsbefolkningen mot minoriteter, från minoriteter mot majoriteten och mellan minoriteter. Rasism som riktas mot majoritetsbefolkningen i ett land, kallas ibland omvänd rasism.

En annan form av rasism är kulturellt betingad. Kulturrasism innebär en essentiell syn på kulturer (bland annat att en viss kultur är något människan naturligt bär inom sig, föds med). Människan tros enligt denna vara uppdelad utefter essentiella kulturella markörer, ofta uttryckt i väsentliga kulturella egenskaper och föreställda distinkta kvaliteter, som också rangordnas socialt."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

• Velouria
    nihka skrev 2014-03-08 16:44:32 följande:

sverigedemokraterna.se/var-politik/invandring/

Och för att få alla oönskade invandrare att "vilja" åka hem gör man sannolikt deras liv till helveten här i Sverige. Första steget mot en önskad återvandring
    Mother cake
  • Gert
    Velouria skrev 2014-03-08 17:11:52 följande:
    Och för att få alla oönskade invandrare att "vilja" åka hem gör man sannolikt deras liv till helveten här i Sverige. Första steget mot en önskad återvandring
    Det där är skrämselpropaganda. 
  • nihka
    kenneth768768 skrev 2014-03-08 16:39:49 följande:
    Men går det även att tänka att de kastar ut skit ur sitt parti? Rensar bort rasister och konstigheter? Vänsterpartiet har ju kommit undan med att rensa bort kommunismen?

Kan SD enligt dig nånsin bli ett rumsrent parti oavsett vad de gör, ifall de samtidigt vill minska invandring? Kan ngt parti ha den inställningen utan att kallas rasister?
    Ja, de kastar ut och kastar ut, men det tycks aldrig sina med ämnen eller människor att kasta ut.

SD kan inte bli ett rumsrent parti på minst flera decennier, nej. Först får alla ha bytts ut och så ska det ha gått ett antal år sedan förra massutslutningsåret och "frivilliga" avhoppsåret. Inga järnrörsgängsmedlemmar på partiposter eller med kontrakt och ingen vidrighetspress som Avpixlat. Inga omodererade kommentarer som strider mot FNs deklaration om de männskliga rättigheterna på riksdagsledamöters facebooksidor och bloggar mm, mm, mm. Listan kan göra lång.

Klart man kan minska på invandringen. Alla partier kan lägga fram sådana förslag utan att kallas rasister. Den springande punkten är inte VAD man vill utan VARFÖR man vill och vad man hoppas uppnå.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-08 17:14:44 följande:
    Ja, de kastar ut och kastar ut, men det tycks aldrig sina med ämnen eller människor att kasta ut.

SD kan inte bli ett rumsrent parti på minst flera decennier, nej. Först får alla ha bytts ut och så ska det ha gått ett antal år sedan förra massutslutningsåret och "frivilliga" avhoppsåret. Inga järnrörsgängsmedlemmar på partiposter eller med kontrakt och ingen vidrighetspress som Avpixlat. Inga omodererade kommentarer som strider mot FNs deklaration om de männskliga rättigheterna på riksdagsledamöters facebooksidor och bloggar mm, mm, mm. Listan kan göra lång.

Klart man kan minska på invandringen. Alla partier kan lägga fram sådana förslag utan att kallas rasister. Den springande punkten är inte VAD man vill utan VARFÖR man vill och vad man hoppas uppnå.
    Vet du vad demokrati betyder?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-08 12:33:50 följande:

Har inte kollat upp det så noga, sambon som håller i planeringen där. Funderar själv på Kendo, graciöst, fokuserat och kraftfullt - riktigt nice! ;) Har den ökände Errol Flynn några hobbys måntro? :)
    Nä jag håller mig till gymmet. Sats. Brukar försöka få till 3-4 pass i veckan i alla fall. Annars är jag filmfreak. Innan barnen kom gick vi på bio ett par gånger i veckan men nu får vi nöja oss med hyr och typ tankafetast

Ha ha. Läste Keno först.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?