• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • TheNarrator
    Velouria skrev 2014-03-08 17:50:39 följande:
    Har LP-skivan hakat upp sig eller?
    "Irritationen växte sig allt starkare, när skivan som hade hakat upp sig, gav Freddie Mercury alltför många chanser att säga - 'Another one bites the dust...' "
    Så sant som det var sagt.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-08 16:14:38 följande:
    Vi som såg på torsdagens debatt i SVT fick veta att varann svensk är skeptiska till att homosexuella par får gifta sig och adoptera.
    Fler än så var skeptiska till att avskaffa/förbjuda agan. Nu skulle det bli ramaskri om man försökte göra det tillåtet igen. Det kan vara så ibland. Vad folk tycker är inte alltid relevant i en demokrati; majoriteten har ingen rätt att förtrycka en minoritet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-08 16:18:39 följande:
    Du fortsätter att hitta på. Det står ingenstans om repatriering i SDs partiprogram. 

Forskare säger så mycket utan att veta med säkerhet. Förklara hur problemen kommer att öka om vi drar åt handbromsen och inte slänger ut någon.
    SD tar som sagt bort saker, eller skriver om dem så att det låter mer PK. Men bläddra i deras äldre partiprogram och du kommer hitta det.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-08 16:18:39 följande:
    Du fortsätter att hitta på. Det står ingenstans om repatriering i SDs partiprogram. 

Forskare säger så mycket utan att veta med säkerhet. Förklara hur problemen kommer att öka om vi drar åt handbromsen och inte slänger ut någon.
    "Ett ord som försvunnit ur partiprogrammet är repatriering (återvandring). I dag talar man om ”frivillig återvandring”. Men inga närmare preciseringar ges om hur detta ska gå till. Hur angeläget det är för sd att människor verkligen reser hem visar sig i hur mycket man faktiskt är beredd att lägga ekonomiskt på att så sker. Mattias Karlsson talar om återvandringsstöd månadsvis i upp till flera års tid, tills personen i fråga kan försörja sig. Men bara till dem som säger upp sina permanenta uppehållstillstånd."

http://al-lodenius.com/artiklar-2/om-sverigedemokraterna/sverigedemokraternas-historia/

Låt oss nu se vad du har för "ursäkter" för att detta inte duger som källa då.

Men som jag skrivit tidigare, det är bara PK-mässig omskrivning av samma sak.
  • Dorian Ertymexx
    MsMamma skrev 2014-03-08 16:25:07 följande:
    Om det stämmer är ju det ganska vidrigt faktiskt.
    Med tanke på att SR förbjuder antirasister från att uttala sig, men intervjuar kända nazister så skulle jag inte ta det som så säkert att det stämmer...
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-08 16:35:26 följande:
    Det är mycket som går till ungefär så här. De reviderar och reviderar och har till slut skrivit att den officiella hållningen är precis tvärtom och att de inte står för allt de officiellt stod för tidigare, typ förra veckan, och som låg till grund för väljarnas röster. Inte undra på att väljarna är förvirrade.

I SDs definiering av svensk och svensk kultur stod tidigare en massa bjäfs om trasmattor och väggbonader vilket de naturligtvis fick en massa kritik för så den texten ersattes med en mer abstrakt formulering som mycket väl skulle kunna konkretiseras i trasmattor och väggbonader. Same shit different lable.
    Som sagt, vet inget parti som är så hysteriskt PK-skitnödiga som SD.
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-03-08 16:37:29 följande:
    men rasism måste väl för tusan ha med syn på ras att göra. Det talas jättemkt om hur begreppet urvattnas mer och mer och det passar ju som handen i handsken för de som vill att "kritisk mot invandringspolitiken" ska kunna benämnas "rasist".
    Nej det måste det inte. Rasism är bredare begrepp än den som SAOL eller SAOB använder. Läs FNs definition vet ja', det är den som alla medlemsländer ska förhålla sig till.
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-03-08 16:39:49 följande:
    Men går det även att tänka att de kastar ut skit ur sitt parti? Rensar bort rasister och konstigheter? Vänsterpartiet har ju kommit undan med att rensa bort kommunismen?

Kan SD enligt dig nånsin bli ett rumsrent parti oavsett vad de gör, ifall de samtidigt vill minska invandring? Kan ngt parti ha den inställningen utan att kallas rasister?
    Skillnaden är förstås att SDs "nolltolerans" mest verkar vara mot folk som kaxar sig mot "de fyras gäng", snarare än mot rasism, homofobi och misogyni. Partitoppen kommer undan med helt hiskeliga uttalanden på Twitter, sina bloggar eller på Avpixlat utan att kastas ut. Inte ens järnrörsskandalen ledde till att någon blev utkastad.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-08 16:50:56 följande:
    Partiet vill ge ett aktivt och generöst stöd till invandrare som önskar återvända till sina hemländer.  Det är mer än vad sjuklövern vill göra för invandrare som inte trivs i Sverige. Det kallar ni för repatriering och att kasta ut folk? Snälla, ta på er foliehatten igen.
    Och du skulle inte kalla det "uppmuntran till repatriering"? Som sagt, jag ljuger inte. Det är du som har dålig koll.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-08 17:16:25 följande:
    Vet du vad demokrati betyder?
    Hurså, vill du ha en förklaring?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?