• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    PGA skrev 2014-03-08 14:44:51 följande:
    Folk hatar SD av samma orsak som folk hatar homosexuella.
    Trångsynthet?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-08 16:50:56 följande:
    Partiet vill ge ett aktivt och generöst stöd till invandrare som önskar återvända till sina hemländer.  Det är mer än vad sjuklövern vill göra för invandrare som inte trivs i Sverige. Det kallar ni för repatriering och att kasta ut folk? Snälla, ta på er foliehatten igen.

Jepp, de vill ha ut folk. Deras kulturer och religion ses ju som ett hot mot den svenska kulturen så siffrorna måste ner till ett antal som inte påverkar och så de inte riskerar att "ta över" Sverige.

Källa på att andra partier vill och inte vill i frågan tack. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-08 17:16:25 följande:
    Vet du vad demokrati betyder?
    Vet du vad "adressera inlägget du citerar" betyder?
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-08 17:21:57 följande:

Jepp, de vill ha ut folk. Deras kulturer och religion ses ju som ett hot mot den svenska kulturen så siffrorna måste ner till ett antal som inte påverkar och så de inte riskerar att "ta över" Sverige.

Källa på att andra partier vill och inte vill i frågan tack. 
    Det ni kommer med är enbart skrämselpropaganda.

Hur mycket andra partier bryr sig om invandrarna är bara att se på utanförskapet som tidigare och nuvarande regeringar har skapat.
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-08 17:14:20 följande:
    Det där är skrämselpropaganda. 
    Nej, skrämselpropagandan står SD för. Genom att ta ifrån de oönskade invandrarnas och flyktingarnas rättigheter genom att först definiera vad som ska räknas som typiskt svenkskt gällande både beteende och kultur, för att sedan mena att endast de som uppfyller dessa krav ska få åtnjuta ett liv i Sverige, ser de till att invandrare här känner sig så trängda att de inte ser annan väg än att åka tillbaka dit de kom ifrån. Och om dessa oönskade invandrare och flyktingar drar upp demokrati, så blir de straffade. Kanske genom att förlora jobbet eller betala böter eller vilka andra sätt nu SD kommer på. Vad gäller skrämselpropaganden så är SD väldigt tydlig med hur hotande islam är, hur svensk kultur är utrotningshotad och även antalet etniska svenskar. All domedagsprofetior om hur islam tar över Sverige och alla tvingas till sharia osv. Hoppas du inte har missat detta...

Visst att även många svenskar hamnar i det oönskade facket, men SD kommer nog inte att göra deras liv till helveten först.
    Mother cake
  • Gert
    Velouria skrev 2014-03-08 17:46:30 följande:
    Nej, skrämselpropagandan står SD för. Genom att ta ifrån de oönskade invandrarnas och flyktingarnas rättigheter genom att först definiera vad som ska räknas som typiskt svenkskt gällande både beteende och kultur, för att sedan mena att endast de som uppfyller dessa krav ska få åtnjuta ett liv i Sverige, ser de till att invandrare här känner sig så trängda att de inte ser annan väg än att åka tillbaka dit de kom ifrån. Och om dessa oönskade invandrare och flyktingar drar upp demokrati, så blir de straffade. Kanske genom att förlora jobbet eller betala böter eller vilka andra sätt nu SD kommer på. Vad gäller skrämselpropaganden så är SD väldigt tydlig med hur hotande islam är, hur svensk kultur är utrotningshotad och även antalet etniska svenskar. All domedagsprofetior om hur islam tar över Sverige och alla tvingas till sharia osv. Hoppas du inte har missat detta...

Visst att även många svenskar hamnar i det oönskade facket, men SD kommer nog inte att göra deras liv till helveten först.
    Som sagt, det NI kommer med skrämselpropaganda.
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-08 17:25:46 följande:

Hur mycket andra partier bryr sig om invandrarna är bara att se på utanförskapet som tidigare och nuvarande regeringar har skapat.
    Som sagt, det är enbart SD som kommer med skrämselpropaganda. SD livnär sig på just det utanförskap som alliansen delvis är skyldig till, och menar att det är de oönskade invandrarnas och flyktingarnas fel att det uppstår utanförskap därför att de inte vill assimilera sig eller jobba eller si eller så...Och om man inte sätter stopp för invandringen och flyktingströmmen så kommer Sverige att gå under. Typ.

Detta är alltså vad ditt parti både säger och antyder. Du kan läsa mellan rader hoppas jag För det är SDs enda chans, genom att vara så indirekta som möjligt, till att B.S.S.
    Mother cake
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-08 17:48:46 följande:
    Har LP-skivan hakat upp sig eller?
    Mother cake
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-08 17:48:46 följande:
    Nej, det är inte skrämselpropadanda. Det är så som det ser ut från ditt partis håll. Du borde vara mer insatt i alla olika uttalanden som olika människor i ditt parti gör. Sen hoppas jag att du ser helhetsbilden. Läs dig inte blind på deras partiprogram. Titta även på vad de säger i övrigt, hur de uttrycker sig på andra ställen och hur de bemöter allt och alla.
    Mother cake
  • TheNarrator
    Gert skrev 2014-03-08 17:25:46 följande:

"Det var ett tydligt avståndstagande ifrån vad som uppfattades som helt otänkbart.

Att någon egentligen bryr sig var lika främmande som beslutet att hålla med."
    Så sant som det var sagt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?