• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-10 11:05:07 följande:
    Måste vara jobbigt för Sd nu att ett gång "haschtomtar" som Sd gärna kallar dem, nu går om Sd i opinionen :D
    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...
    Fler än SD bör nog dra öronen åt sig när ett parti som MP ökar i popularitet. Om SD har lindrig verklighetsuppfattning har MP inget av den varan överhuvudtaget.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-10 11:05:07 följande:
    Måste vara jobbigt för Sd nu att ett gång "haschtomtar" som Sd gärna kallar dem, nu går om Sd i opinionen :D
    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...
    Fast jag blev lite nyfiken och gick in på United Minds hemsida och det som AF skriver verkar ju inte stämma eller så har jag missuppfattat något.

SD 11,2 MP 10,2

www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files/attachment/unitedminds_aftonbladet_v%C3%A4ljarbarometer_rapport_feb_2014.pdf
  • Anghammarad
    M Y L F skrev 2014-03-10 11:32:23 följande:
    Fast jag blev lite nyfiken och gick in på United Minds hemsida och det som AF skriver verkar ju inte stämma eller så har jag missuppfattat något.

SD 11,2 MP 10,2

www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files...
    Du refererar till den förra mätningen. Här är den senaste:

www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files/attachment/unitedminds_aftonbladet_valjarbarometer_rapport_mars_2014.pdf
  • M Y L F
    Anghammarad skrev 2014-03-10 11:38:04 följande:
    Du refererar till den förra mätningen. Här är den senaste:

www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files...
    Jaha jag fick upp fel fil. Precis som jag skrev att jag kunde ha missuppfattat något.

Men jag tar alltid en mätningar med en nypa salt. Det går ju upp och ner hela tiden och det är ju vid valet som är det viktiga.

Däremot så ryser jag vid tanken på MP. Dom är ju helt verklighetsfrånvarande. Ett av dom värre partierna enligt mig och jag undrar om det är så att många röstar på dom för att dom tror att MP håller på med miljö och ingenting annat. 
  • Marlean

SD, det mest skenheliga partiet som finns. Vill ha specialregler för sig själva samtidigt som de kallar andra partier som tar sitt ansvar för oansvariga. De är ju skrattretande rent ut sagt!

• M Y L F
    Marlean skrev 2014-03-10 12:14:38 följande:
    andra partier som tar sitt ansvar för oansvariga. 
    Vilket ansvar tycker du att dagens partier tagit? 

Intressant att få lite inblick här känner jag...
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-10 11:45:39 följande:
    Men jag tar alltid en mätningar med en nypa salt. Det går ju upp och ner hela tiden och det är ju vid valet som är det viktiga.

När Sd ökar med några tiondelars procent så tas det knappast med någon nypa salt. Och oroa dig inte, jag anmäler inga inlägg som du attackerade mig om i ditt mail till mig :)
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-10 11:20:10 följande:
    Fler än SD bör nog dra öronen åt sig när ett parti som MP ökar i popularitet. Om SD har lindrig verklighetsuppfattning har MP inget av den varan överhuvudtaget.

Ja Sd har en verklighetsuppfattning, absolut. Problemet är att den verkligheten inte existerar längre, vi lever på 2000-talet nu.
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-10 13:14:24 följande:

Och av någon orsak så tror du att det är jag som anmäler? Nej du, jag har anmält färre inlägg än fingrarna på handen.
    Vilken tur att du inte är polis, då hade det inte blivit så effektivt för dina misstankar kan du behålla för dig själv. Jag har två arbeten och blivit tvungen att tacka nej till ytterligare två. Dessutom studerar jag på heltid.
    Något mer du undrade?
    Nu blir det helt OT, så fortsätt du med ditt så fortsätter jag med mitt.

För vi kommer aldrig att enas i våra åsikter.

Självklart är du student, hur kunde jag tro något annat...

Svar på tråden Varför hatar folk SD?