• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-09 20:03:08 följande:
    I Sverige följer vi svenska traditioner och värnar dem.

Det är därför viftarsekten tvingas ränna jorden runt på nätet  för att söka exempel på¨afrikaner eller araber som begår brott. Jag har inte läst artikeln - och ber om ursäkt om det är ett exempel på något annat än sektens fixering vid invandrare som begår brott.
    Det är det inte. Och att använda Daily Mail som praktexempel efter att ha dissat svenska kvällsblaskor... Kräks
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-09 20:13:25 följande:
    Jaså det gör vi? Men då vet du väl också att traditioner ändras med tiden.
    Ironiskt att en SD-fantast säger detta, SD är ju emot förändringar i traditioner. Kanske inte är ditt parti ändå?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-09 18:53:38 följande:
    SD blir hängda hela tiden av media. När folkpartiet tar upp samhällsprov för att bli svensk medborgare blir det ingen mediestorm. Varför är det så hemskt att dra i handbromsen på massinvandringen?

Du tar upp två saker här. Nummer ett: det pågår ingen massinvandring, det är ett begrepp som Sd myntat för att få gehör för sin politik. Det heter invandring och inget annat.

Ungefär som Reinfeldt skrev "det sovande folket" för att skapa en illusion om att svenskar är lata och dumma.

Sd blir tyvärr inte hängda hela tiden, de kommer undan med mer än de andra partierna. Ja det blev mediedrev när järnrörsgrabbarna sprang runt och lekte fascister. Och det blir en artikel här och där när rasismen pyr ut ur partiet då och då.

Kan dock lova dig att ifall en politiker från övriga partier skulle skriva att hen hatar feminism eller kallar invandrare för parasiter så skulle det bli skriverier. Journalisterna har jagat Sd tidigare om åren så att de har förbrukat sitt kapital över skandalskriverier, det gör nu att journalisterna står passiva i princip trots att det händer varje vecka att Sd-politiker sprider sitt hat och fördomar på sociala medier.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-09 21:04:48 följande:
    Det är när man tycker den mediestormen är berättigad som man blir en del av PK-åsiktsklimatet.
    Det enda PK-åsiktsklimat jag känner till är SD och dess svans. Allt hemskt som SD gör ska rationaliseras, försvaras och ommålas till ett politiskt korrekt tolkningssätt. Hade SD verkligen varit icke-PK hade de erkänt att det är ett fascistiskt, rasistiskt parti som är emot HBTQ-personers rättigheter och emot feminism. Istället försöker de bli så PK som möjligt.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 20:46:38 följande:
    Historiker, idéhistoriker och andra har fastställt att SD är att betrakta som ett fascistiskt parti.

www.dn.se/debatt/sverigedemokraterna-ar-ett-f.../

debatt.svt.se/2013/05/04/sds-kris-ar-typisk-f.../

Haha! Du länkar till fejkhistoriken Henrik Arnstad. Det finns en stor tråd om honom på Flashback. Han har fejkat mycket av sina meriter och utbildningar.

Här kan du få höra Ulf Bjereld, en riktig professor i statsvetenskap, säga att SD inte är ett fascistiskt parti. Även din fejkhistoriker Henrik Arnstad är med. Observera att det bara är Henrik Arnstad som utmålar SD som ett fascistiskt parti.

http://www.svt.se/nyhetsklipp/svtforum/article1876539.svt
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 20:59:29 följande:
    Du har selektivt minne, det blev mediastorm när Fp tog upp språktester och liknande. Med rätta, faktiskt.
    Ja, det är klart. Varför ska invandrare lära sig svenska? Det är ju rasistiskt!
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 21:02:22 följande:
    Lustigt, du hackar på Expressen och Aftonbladet för att vara oseriösa, opålitliga tidningar, men hyllar sedan deras sunkigare, brittiska motsvarighet!? Allvarligt?
    Jag hyllar ingenting. Jag visar bara en stor brittisk tidning som publicerar en nyhet med innehåll som ingen svensk tidning skulle göra. Men du tog åt dig verkar det som.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 21:10:26 följande:

Du tar upp två saker här. Nummer ett: det pågår ingen massinvandring, det är ett begrepp som Sd myntat för att få gehör för sin politik. Det heter invandring och inget annat.
    Ungefär som Reinfeldt skrev "det sovande folket" för att skapa en illusion om att svenskar är lata och dumma.

Sd blir tyvärr inte hängda hela tiden, de kommer undan med mer än de andra partierna. Ja det blev mediedrev när järnrörsgrabbarna sprang runt och lekte fascister. Och det blir en artikel här och där när rasismen pyr ut ur partiet då och då.
    Kan dock lova dig att ifall en politiker från övriga partier skulle skriva att hen hatar feminism eller kallar invandrare för parasiter så skulle det bli skriverier. Journalisterna har jagat Sd tidigare om åren så att de har förbrukat sitt kapital över skandalskriverier, det gör nu att journalisterna står passiva i princip trots att det händer varje vecka att Sd-politiker sprider sitt hat och fördomar på sociala medier.
    Mycket floskler och påhitt i ditt inlägg. SD har inte myntat begreppet massinvandring. Massinvandring använder många partier ute i Europa, t ex Miljöpartiet och Folkpartiet i Schweiz. Järnrör-skandalen var ett Aftonbladet-påhitt.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 21:03:52 följande:

Därför att ursprunget inte är relevant till situationen. Antar att samma tidning skriver ut varje gång det är en engelsman som begår brott? Annars blir det ju propaganda istället för nyheter.
    Det är bara svenskmedia som tycker så. Norskmedia kan skriva ursprunget.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 21:11:40 följande:
    Det enda PK-åsiktsklimat jag känner till är SD och dess svans. Allt hemskt som SD gör ska rationaliseras, försvaras och ommålas till ett politiskt korrekt tolkningssätt. Hade SD verkligen varit icke-PK hade de erkänt att det är ett fascistiskt, rasistiskt parti som är emot ,HBTQ-personers rättigheter och emot feminism. Istället försöker de bli så PK som möjligt.
    Det är ju just för att det, med bl.a. ditt goda minne, piskas upp mediestormar runt sådana saker som FP:s språktestförslag som folk upplever att SD behövs.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?