• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-10 13:16:17 följande:

Ja Sd har en verklighetsuppfattning, absolut. Problemet är att den verkligheten inte existerar längre, vi lever på 2000-talet nu.
    Japp. De lättkränktas århundrade.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-03-10 11:45:39 följande:
    Jaha jag fick upp fel fil. Precis som jag skrev att jag kunde ha missuppfattat något.

Men jag tar alltid en mätningar med en nypa salt. Det går ju upp och ner hela tiden och det är ju vid valet som är det viktiga.

Däremot så ryser jag vid tanken på MP. Dom är ju helt verklighetsfrånvarande. Ett av dom värre partierna enligt mig och jag undrar om det är så att många röstar på dom för att dom tror att MP håller på med miljö och ingenting annat. 
    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/miljopartiet-lovar-att-forsorja-alla_3317992.svd

Miljöpartiet är galna.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-03-10 14:30:47 följande:
    Vad skönt, då kan jag sluta att jobba....

Jag med. Och mina barn kan skolka från skolan och få pengar ändå. Finemang.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • M Y L F
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 14:49:09 följande:

Jag med. Och mina barn kan skolka från skolan och få pengar ändå. Finemang.
    Nu måste jag genast lägga min röst på MP, för det låter så bra. Ska genast deklarera ut till alla på jobbet att vi snart kan sluta jobba och gå hem och göra annat som roar oss bättre för MP ska se till att alla ska ha bostad och pengar oavsett....
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 08:29:03 följande:
    Letar man konstant efter saker att uppröras över kommer man till slut hitta nåt. Gäller både invandring och SD-hat.
    Det är dock inte bra för hjärtat.
    Lustigt, för ni SD-fans verkar ju ÄLSKA att uppröras över varenda själ som uttrycker något som inte SD gillar (vilket i praktiken betyder att ni blir upprörda över ca 90% av befolkningen, dag ut och dag in).
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    themia skrev 2014-03-10 09:43:19 följande:
    Den som tänker efter lite inser att SD-anhängare är fyllda av stereotyper.

Som "massinvandring", "islamisering", "vänsterextremism", "PK-maffia", "mittenpartiet SD" osv.
    Mittenpartiet som är så mycket i mitten att alla andra partier är "vänsterextrema" i jämförelse, till och med Kristdemokraterna. Flört
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-03-10 09:43:39 följande:
    Så man märker ord istället för att se att de de facto beväpnade sig? Är det viktigare att påpeka att rören var av aluminium än att de överhuvudtaget gick omkring med rör (vilket var som helst i Sverige ser hotfullt ut)?

Typiskt SD-are
    Som om materialet spelade roll. Aluminiumrör är inte av ren aluminium utan härdade med andra metaller, och är lika starka och nästan lika tunga som järnrör. Och definitivt lika farliga. Men det är rätt typiskt SD att försöka blända med irrelevanta detaljer snarare än erkänna att någon i partiet faktiskt gjort fel.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 09:46:03 följande:
    Men om du är svensk och född i Sverige så borde du snappat upp ett och annat ord genom åren, tror du inte? Varför skulle vi språktestas? Det är inte ett rättstavningsprov man pratar om.
    Därför att många svenskar INTE talar svenska. En väns far, född i norrland, kunde inte svenska under sina barnadagar, till exempel. Sedan är det en öppen fråga om vad som ska räknas som svenska. Många svenskar förstår inte de grövsta varianterna av skånska, trots nästan 500 år av assimileringsförsök, så varför ska de få slippa? För poängen är väl att man ska kunna göra sig förstådd, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-03-10 09:46:49 följande:
    Man kan också fråga sig var demokratin och de mänskliga rättigheterna finns i denna text. Ett ord som Gert frågade dig om du visste innebörden av Fast jag tror att Gert frågade dig därför att demokrati inte ens existerar i SD-värld. Det var nog ett ord som var nytt och personen ville att du skulle förklara...
    Jodå, demokrati finns i SDs världsbild, den är bara annorlunda: Demokrati är när SD får bestämma allt, och alla andra ska hålla käft och applådera.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?