• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-09 22:19:35 följande:
    Det har aldrig skett en järnrörsincident, nej. Det var ett ord som någon påhittig journalist på aftonbladet hittade på.
    Om du menar att de inte slog någon med järnrören så, nej, något sådant hände inte. De beväpnade sig "bara". Politiker. Som idag har höga poster inom SD. Som har en vågmästarroll.

Jag trodde inte att man i dagens Sverige var okej med aggressiva och hotfulla politiker inom riksdagen...
    Mother cake
  • themia
    Philipsson skrev 2014-03-10 08:25:27 följande:
    Vad somliga inte begriper är att äventyren om Tintin bygger på stereotyper som karikeras; alla karikeras ju: jänkare, kongoleser, kineser, sjömän, operasångerskor, vetenskapsmän, sydamerikaner, journalister (Tintin själv), skottar, etc.

Den som tänker efter lite inser att t.ex. Beck och Annika Bengtsson och Irene Huss också är späckade av stereotyper.
    Den som tänker efter lite inser att SD-anhängare är fyllda av stereotyper.

Som "massinvandring", "islamisering", "vänsterextremism", "PK-maffia", "mittenpartiet SD" osv.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Velouria
    effemgea skrev 2014-03-09 22:35:27 följande:
    Jag har för mig att det var aluminiumrör sektledarna viftade med. Sverigedemokrater är ju ofta lite klena inte bara ovanför utan också nedanför axlarna, så med järnrör hade de förmodligen behövt bärhjälp.

Hursomhelst. Järnrörsincidenten har med sverigedemokratiskt semantik aldrig inträffat eftersom rören inte var av järn - kanske det rentav var aluminiumprofiler de beväpnade sig med.
    Så man märker ord istället för att se att de de facto beväpnade sig? Är det viktigare att påpeka att rören var av aluminium än att de överhuvudtaget gick omkring med rör (vilket var som helst i Sverige ser hotfullt ut)?

Typiskt SD-are
    Mother cake
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 01:58:32 följande:
    Om man inte kräver samma sak av svenskar, så ja.
    Men om du är svensk och född i Sverige så borde du snappat upp ett och annat ord genom åren, tror du inte? Varför skulle vi språktestas? Det är inte ett rättstavningsprov man pratar om.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Velouria
    nihka skrev 2014-03-09 23:13:45 följande:
    Du som påstår att alla ljuger om SD. Jag upprepar, tycker du att du kan hitta någon utrymme för religionsfrihet och islam i den här textningen? Hm?

"Ett samhälle likt till exempel det svenska samhället på 1960-talet, med en uttalat överordnad majoritetskultur och en aktiv assimileringspolitik, men som inom sig rymmer en begränsad mängd invandrade individer av annan kulturell bakgrund som ännu inte är fullt ut assimilerade och som hyser ytliga utländska kulturimpulser i form av till exempel mat, kläder och dans, som den infödda befolkningen tagit till sig och uppskattar, är således inte att betrakta som en mångkultur enligt vår definition.

Vårt alternativ till mångkulturalismen är en återgång till en gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen. Kärnan i assimilationstanken är att slå fast att den svenska staten inte är ett kulturellt vakuum och att den svenska nationens kultur i kraft av sin historia, med undantag endast för de nationella minoriteterna, är överordnad andra nationers kulturer inom den svenska statens område. Som en logisk konsekvens av detta skall allt statligt och kommunalt stöd som syftar till att invandrare skall bevara och stärka sina ursprungliga kulturer och identiteter dras in."
    sverigedemokraterna.se/var-politik/mangkultur/

Man kan också fråga sig var demokratin och de mänskliga rättigheterna finns i denna text. Ett ord som Gert frågade dig om du visste innebörden av Fast jag tror att Gert frågade dig därför att demokrati inte ens existerar i SD-värld. Det var nog ett ord som var nytt och personen ville att du skulle förklara...
    Mother cake
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-09 21:33:37 följande:
    Det är bara svenskmedia som tycker så. Norskmedia kan skriva ursprunget.

Ok så ursprunget är bara relevant enligt dig om/när vissa typer av invandrare begår brott? Om en finne våldtar så är det ointressant gissar jag?

I krig är sanningen det första offret och krig har vi haft i Sverige sedan nazisterna började härja i landet på 90-talet.

Men du, ta och börja jobba med ditt parti Sd istället. Sanningshalten är ibland helt sjukt låg, exempelvis här: wp.me/p2oCcR-3yZ när de försöker sätta åt Aftonbladet men faller i den grop de grävt...

Du och andra brukar bli förgrymmade när IRM sprider sanningar om hur Sd far fram, ska den sanningen också fram eller är det bara den "sanning" som främjar dina och Sd´s syften som ska spridas?
  • Velouria

Snart kommer försvaret.

"Folk tycker inte om oss pga PK-medias lögner om oss"

"Vi är iallafall inte sämst. Expressen är ännu sämre. Jävla PK-media"

"Nej, sifforna är lögner -  *och så nån länk till Avpixlat/Flashback*. Jälva PK-media."

Och annat lamt försök...

Mother cake
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Velouria skrev 2014-03-10 10:21:38 följande:
    "Folk tycker inte om oss pga PK-medias lögner om oss"

"Vi är iallafall inte sämst. Expressen är ännu sämre. Jävla PK-media"

"Nej, sifforna är lögner -  *och så nån länk till Avpixlat/Flashback*. Jälva PK-media."
    Problemet är ju att folk inte fattar att det inte spelar minsta roll om ovanstående är sant eller inte.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?