• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Gert skrev 2014-03-09 10:49:48 följande:
    De som har större behov av hjälp är alla miljontals människor i de utsatta områdena i deras hemländer. SDs politik hjälper dem på plats vilket är avsevärt mycket mer människor än de som kommer hit med hjälp av kriminella nätverk som de betalar 100 000-tals kronor till.

SDs politik är humanitär till skillnad från den vanliga kriminella vägen. När ska ni inse det? När?
    Ja, när ska vi inse det, det har även jag frågat mig.
    Antagligen när SD förklarat hur de ska hjälpa alla behövande "på plats"
    Jag har ställt frågan upprepade gånger nu, men aldrig fått ens en suck som svar.

Men jag är tålmodig, så du får här chansen att utveckla SD:s program för att hjälpa "på plats".
    Principer, tillvägagångssätt, kostnader, tidsplaner, uppföljning mm.
    Kom igen!
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 16:57:05 följande:
    Ja det är ju SÅ långsökt att ett rasistiskt, fascistiskt parti vill jag ut invandrare... Obestämd
    Floskler, floskler, floskler. SD är INTE ett rasisitiskt, facistiskt parti. Du hittar bara på.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-09 17:17:00 följande:
    Det är bara för allt ni skriver är lögner och åter lögner. Till och med detta inlägg från dig är fullt av lögner.
    Right. Alla ljuger. Vi ljuger. Media ljuger. Forskare och politiker ljuger. Bara du och Jimmie ser och förstår sanningen. Det blir säkert bra.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • themia
    Philipsson skrev 2014-03-09 17:01:44 följande:
    Rasister lobbar för den egna rasen. Feminister för det egna könet.

De målar upp en bild av en ond och ociviliserad varelse som vill dem ont.

De saknar bevis för det de påstår.

De bygger sin övertygelse på konspirationsteorier. Hitler på judekonspirationen och feministerna på patriarkatet.

De är utopister, vill uppnå det perfekta (men skulle givetvis aldrig bli nöjda)

De utmålar sig själva som offer., spelar martyrrollen.

Retoriken är "vi mot dem"

De anser sig ha metafysiskt rätt. D.v.s. alla som tycker annorlunda, har per definition fel (trots att detta ju inte kan bevisas). Den som motsätter sig, straffas inte med argument, utan fysiskt/socialt.

Etc etc
    Sorry!
    8 fel
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Anghammarad
    Philipsson skrev 2014-03-09 17:06:43 följande:
    Jag har aldrig hört Sd tala illa om andra folkslag/kulturer/raser. Har du?

Skall vi börja med Kent Ekeroth. Är namnet bekant?
  • Gert
    themia skrev 2014-03-09 17:19:07 följande:
    Ja, när ska vi inse det, det har även jag frågat mig.
    Antagligen när SD förklarat hur de ska hjälpa alla behövande "på plats"
    Jag har ställt frågan upprepade gånger nu, men aldrig fått ens en suck som svar.

Men jag är tålmodig, så du får här chansen att utveckla SD:s program för att hjälpa "på plats".
    Principer, tillvägagångssätt, kostnader, tidsplaner, uppföljning mm.
    Kom igen!
    Om du är så angelägen kanske du ska kontakta partiet för att få svar på dina frågor.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:20:14 följande:
    Right. Alla ljuger. Vi ljuger. Media ljuger. Forskare och politiker ljuger. Bara du och Jimmie ser och förstår sanningen. Det blir säkert bra.
    Alla ljuger inte. Men du och några till i denna tråd ljuger om mycket angående SD. Till exempel att det skulle vara ett fascistiskt parti. 
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-09 15:43:39 följande:
    Att det blir rubriker när Åkesson uttalar sig säger väl mer vilken livlig fantasi journalisterna har. Eller vilken agenda journalisterna har.

Jag länkar debatt programmet igen. Får man säga vad man vill i Sverige eller har vi en smal åsiktskorridor?

www.svtplay.se/video/1861172/6-3-22-00

Nu har inte jag tid att se den debatten du länkade men visst får man säga vad man vill, men på samma sätt kan man då bli ifrågasatt. Uttrycker Åkesson att muslimer är det största hotet mot Sverige (inte bara rubriken säger detta utan även avslutningen i artikeln) eller att det var så synd om honom när han var liten för att invandrargängen bråkade med honom eller att han inte såg den uppenbara rasismen inom Sd eller påstår att Zlatan inte är svensk i hans ögon så får han finna sig i att man synar hans kort.

För åsiktsfriheten måste väl vara samma åt båda hållen..?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:20:14 följande:

Naturligtvis, Sd är ju bara en grupp missförstådda vita kränkta män :P
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 18:02:43 följande:

Nu har inte jag tid att se den debatten du länkade men visst får man säga vad man vill, men på samma sätt kan man då bli ifrågasatt. Uttrycker Åkesson att muslimer är det största hotet mot Sverige (inte bara rubriken säger detta utan även avslutningen i artikeln) eller att det var så synd om honom när han var liten för att invandrargängen bråkade med honom eller att han inte såg den uppenbara rasismen inom Sd eller påstår att Zlatan inte är svensk i hans ögon så får han finna sig i att man synar hans kort.
    För åsiktsfriheten måste väl vara samma åt båda hållen..?
    Jag tycker du ska se debatten. Enligt statsvetaren får man inte säga vad man vill, det gäller framförallt journalister som inte vågar yttra sig på "fel sätt" om invandringen. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?