• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 14:49:09 följande:
    Jag med. Och mina barn kan skolka från skolan och få pengar ändå. Finemang.

M Y L F skrev 2014-03-10 14:58:01 följande:
    Nu måste jag genast lägga min röst på MP, för det låter så bra. Ska genast deklarera ut till alla på jobbet att vi snart kan sluta jobba och gå hem och göra annat som roar oss bättre för MP ska se till att alla ska ha bostad och pengar oavsett....

Inga liberaler direkt, eller? Ni tror inte att människan klarar av den ökade frihet som detta hade inneburit för då skulle alla bara fuska och lata sig med följden att samhället kollapsar? Rätt intressant fråga om människosyn. Måste det finnas en diktator eller stat eller företagare som styr över den lata, oärliga massan och tvingar dem att bete sig på "rätt sätt" för att samhället ska funka?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:15:15 följande:
    Jodå, demokrati finns i SDs världsbild, den är bara annorlunda: Demokrati är när SD får bestämma allt, och alla andra ska hålla käft och applådera.
    Jag har uppfattat det som att demokrati för somliga SDare är när alla som inte vill samarbeta med SD ska göra det i alla falla för att SD vill det - annars är det tydligen mobbing eller åtminstone odemokratiskt.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 01:59:18 följande:
    Ja, för Flashback är MYCKET mer tillförlitligt än en av Sveriges största dagstidningar!! *facepalm*
    Ja, definitivt.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 01:58:32 följande:
    Om man inte kräver samma sak av svenskar, så ja.
    Om man föds i landet är det klart att man ska kunna prata, skriva och förstå svenska.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-03-10 09:41:28 följande:
    Om du menar att de inte slog någon med järnrören så, nej, något sådant hände inte. De beväpnade sig "bara". Politiker. Som idag har höga poster inom SD. Som har en vågmästarroll.

Jag trodde inte att man i dagens Sverige var okej med aggressiva och hotfulla politiker inom riksdagen...
    Nej, inte jag heller. Minns någon den där stupfulla S-riksdagsledamoten som skrek "Knulla, knulla för fan!" till kvinnor?
  • kvs
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 18:11:37 följande:
    Inga liberaler direkt, eller? Ni tror inte att människan klarar av den ökade frihet som detta hade inneburit för då skulle alla bara fuska och lata sig med följden att samhället kollapsar? Rätt intressant fråga om människosyn. Måste det finnas en diktator eller stat eller företagare som styr över den lata, oärliga massan och tvingar dem att bete sig på "rätt sätt" för att samhället ska funka?
    Det finns väl inget som helst liberalt i det förslaget? Jag tror inte det måste finnas en stat (ondskefull eller god), däremot behöver de allra flesta någon form av morot.

Om staten ger dig möjlighet att ligga hemma på divanen och äta vindruvor hela dagarna, hur många tror du skulle vara sugna på att jobba heltid i godtycklig kolgruva?
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-03-10 18:24:59 följande:
    Jag har uppfattat det som att demokrati för somliga SDare är när alla som inte vill samarbeta med SD ska göra det i alla falla för att SD vill det - annars är det tydligen mobbing eller åtminstone odemokratiskt.
    Jag har uppfattat det som att demokrati för somliga VPK:are är när alla som inte vill samarbeta med V ska göra det i alla falla för att V vill det - annars är det tydligen mobbing eller åtminstone odemokratiskt.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-03-10 09:41:28 följande:
    Om du menar att de inte slog någon med järnrören så, nej, något sådant hände inte. De beväpnade sig "bara". Politiker. Som idag har höga poster inom SD. Som har en vågmästarroll.

Jag trodde inte att man i dagens Sverige var okej med aggressiva och hotfulla politiker inom riksdagen...
    De beväpnade sig eftersom de blev attackerade. Om de hade beväpnat sig och gick runt och slog på folk hade de åtalats, vilket de inte har blivit.
  • Quintus Zebra
    kvs skrev 2014-03-10 18:36:45 följande:
    Det finns väl inget som helst liberalt i det förslaget? Jag tror inte det måste finnas en stat (ondskefull eller god), däremot behöver de allra flesta någon form av morot.

Om staten ger dig möjlighet att ligga hemma på divanen och äta vindruvor hela dagarna, hur många tror du skulle vara sugna på att jobba heltid i godtycklig kolgruva?

Nja. Många liberaler hävdar ju att de vill minska statens makt över individen. Och förslaget skulle ju minska denna makt markant. Konstigt nog gillar nästan inga liberaler detta förslag ändå.

Med morot menar du att vanligt folk behöver styras av de som är rikare eller mäktigare för att samhället ska funka? Eller?

Det låter inte speciellt liberalt?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-10 10:06:53 följande:

Ok så ursprunget är bara relevant enligt dig om/när vissa typer av invandrare begår brott? Om en finne våldtar så är det ointressant gissar jag?
    I krig är sanningen det första offret och krig har vi haft i Sverige sedan nazisterna började härja i landet på 90-talet.

Men du, ta och börja jobba med ditt parti Sd istället. Sanningshalten är ibland helt sjukt låg, exempelvis här: wp.me/p2oCcR-3yZ när de försöker sätta åt Aftonbladet men faller i den grop de grävt...
    Du och andra brukar bli förgrymmade när IRM sprider sanningar om hur Sd far fram, ska den sanningen också fram eller är det bara den "sanning" som främjar dina och Sd´s syften som ska spridas?
    Vad är du rädd för? Eller vad är svensk media rädd för? Många andra av våra grannländer publicerar uppgifter om gärningsmännen. Varför är alla så rädda för det här i Sverige? Rasar er värld när ni märker att er verklighetsuppfattning inte stämmer överens med verkligheten?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?