Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-03-19 14:01:36 följande:

Vi ökade befolkningen med drygt 80000 förra året, så det kan gå fort. Och givetvis är det ju inte Amerikaner och Danskar eller Norrmän som har fyllt på våra ytterområden.
    Jo, de har också varit med och fyllt på. Eller tror du att alla danska, norrmän och jänkare automagiskt får bostad i innerstan?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-03-19 14:12:08 följande:
    Sverige har varit segregerat i alla tider. Eller har du något specifik tidsperiod i minnet där alla oavsett social klass, utbildningsnivå, politisk härkomst, "etnisk" härkomst, arbete bodde och umgicks tillsammans?

Eller har du exempel på något annat land, utan så stor invandring, där det samhället ej är segregerat?

Problemen med segregering i städerna började (Roger Andersson, professor i kulturgeografi vid Uppsala universitet) diskuteras redan på 1960-talet (www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/nyheter/20...).

Det är inget nytt.

Däremot är det ju självklart så att situationen förvärras och att något måste göras. Problemet är ju att samtidigt som politiker pratar fint om integration och mångfald, samtidigt för en politik som hastigt förvärrar segregationen. Om man på allvar vill minska segregationen så går det att göra, och det har väldigt lite med invandring att göra.
    Segregationen ökas av Alliansens (och moderat-light-sossarnas) politik. En politik som, sagt det förr och upprepar det igen, får stöd av SD. Så SD bidrar till den ökade segregationen. Inte så konstigt det, de anser ju att det stödjer deras sak...
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-03-19 14:50:29 följande:
    Från artikeln:

"Vänsterns sätt att se på rasism kastar människor i famnen på sverigedemokraterna, sa han" Han är då Robert Hannah (FP).

Det är ju en rätt vanlig åsikt som även återkommer även här i tråden.

Vissa hävdar ju att t.ex. Dorian lockar röstar till SD genom att kritisera dem?

Är inte citatet ovan och liknande kommentarer ett exempel på "väljarförakt", d.v.s. att se väljare som trotsiga och oinsatta som inte röstar på grund av sina åsikter, utan för att vara trotsiga och tvärtemot?

Jag förstår inte alls de som hävdar att väljarna ska daltas med. Att man inte ska kritisera ett av riksdagspartierna för att väljarna känner sig som offer då och röstar på det partiet?

Jag tycker det är märkligt att samma människor som hävdar att det är förkastligt att media påstås mörka "sanningen" om invandringen, samtidigt verkar vilja att media börjar mörklägga det SD håller på med och det våra politiker och debattörer tycker om SD?

Det är jättekonstigt att å ena sidan hävda att man i demokratins namn måste få tala om allt t.e.x. "invandringsproblemen", men samtidigt hävda att media INTE ska rapportera om vad Sverigedemokraterna gör?

Är det bara jag som tycker det är märkligt att först hävda att  journalister, politiker,  krönikörier, debattörer och ledare som kritiserar vänstern och som lyfter "invandringsproblem" måste få göra detta, men samtidigt hävda att journalister, politiker, krönikörier, ledare, debattörer INTE bör uttala kritik mot SD?

Att invandringskritiska måste få säga sin åsikt, men att de som gillar mångfald och som är orolig för SD ska INTE uttrycka sina åsikter, för då riskerar SD växa? Som sagt, mycket märkligt.

Jag tror inte "väljarförakt" eller daltande med väljare är rätt väg, jag tror det är bättre och mer respektfullt att se på väljare som kompetenta nog att tänka själva. Och jag tror inte media eller politiker bör hålla på och tänka strategiskt och anpassa sina uttalande efter hur man TROR att väljare reagerar. Jag vill att politiker och media ska beskriva verkligheten så som de ser den, och vara ärliga utifrån sina åsikter.

SDs måtto är "Quad licet Iovi, non licet bovi" - eller på svenska, "det som är tillåtet Jupiter är inte tillåtet tjuren".

"Vi får men inte ni!" är liksom genomgående i argumentationen här - de får smutskasta vänstern, men SD-kritikerna ska vara tysta och respektfulla. Medierna får skriva vad de vill om invandringen, men ve dem om de skriver om SDs fadäser. Andra får inte hota, hata och kritisera SD, men SD-fans som hatar, hotar och beter sig illa mot meningsmotståndare får klapp på axeln.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-19 16:17:14 följande:
    Varför betraktas det i media som rasistisk misshandel när blattar får stryk av svennar, men inte när svennar får stryk av blattar?

För att pressen gör skillnad på "vi" och "dom"?
    Hur vet du att det inte gör det, om det är pixlat på förövarna?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:27:56 följande:
    SÄPO kanske har bättre koll på vad som händer under ytan än vad du har?
    Såvida inte AFA och islamisterna gemensamt bygger en hemlig superatombomb för att terrorbomba Norrland så har jag väldigt svårt att förstå deras tänk, faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:31:42 följande:
    Inte flera hundratusen invandrare som det inte gått så bra att integrera?
    Nej, istället lika många svenskar som varit svåra att integrera.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-19 16:35:51 följande:
    Ja just det, den "politiska objektiviteten" är säkert jätteviktig för Dorian :)

Att 54% av SR:s journalister sympatiserar med Miljöpartiet har han säkert, däremot, inga problem med...
    Beror ju på om de är partiska i sitt arbete eller inte. Är de partiska så är det ett problem. Är de opartiska och objektiva så är det inte ett problem.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:48:30 följande:
    Vilken tråkig attityd.
    Vår bekantskapskrets består till stor del av chilenare. Jag har ingifta marockaner i släkten som jag älskar. Mina barns tandläkare är iranier och helt fantastisk. Mina barns bästa kompisar är båda mulatter och underbara ungar. Min apotekare är iranier och en av de roligaste tjejerna jag vet med störtskön humor. Mina barns förskollärare/fritidsfröknar med utländsk bakgrund avgudar jag och visar alltid min uppskattning.
    Jag ser inte någon som nån sorts andrahandsmänniskor som ska kastas ut ur landet bara för att jag kommer rösta på SD.
    Du kanske ska läsa litet noggrannare vad dina partifränder faktiskt tycker, både i SDs historia som på Avpixlat. Och i vad SDs politiker själva säger och gör än idag.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-19 17:35:22 följande:
    Jag kanske borde förtydliga. 100 miljoner extra till invandringen. Pengar som annars skulle gått till fattiga pensionärer.
    Du skrev fel. Det ska stå "Pengar som annars skulle gått till JOBBSKATTEAVDRAG" förstås.

SD har röstat för flera jobbskatteavdrag på många miljarder kronor att då gnälla över ynga 100 miljoner för integration - något som SD säger sig vara FÖR, är bara patetiskt. Snacka om att sila mygg och svälja kameler!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?