Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:23:36 följande:
    Du skrev fel. Det ska stå "Pengar som annars skulle gått till JOBBSKATTEAVDRAG" förstås.

SD har röstat för flera jobbskatteavdrag på många miljarder kronor att då gnälla över ynga 100 miljoner för integration - något som SD säger sig vara FÖR, är bara patetiskt. Snacka om att sila mygg och svälja kameler!
    Förlåt, jag menar ursvenska älgar förstås.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-19 18:36:39 följande:
    På vilket sätt omfattar formuleringen "det laglösa ogräset" alla invandrare i Tensta? De som inte kravallar mot snuten ingår knappast i den gruppen. Ser det ungefär som lika grovt som att kalla knivviftande nazister eller stenkastande AFA:iter för "pack".
    För att de ska rensa ut BLAND ogräset, stod det väl. Inte rensa ut ogräset, utan BLAND ogräset.
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:25:30 följande:
    För att de ska rensa ut BLAND ogräset, stod det väl. Inte rensa ut ogräset, utan BLAND ogräset.
    Rensa upp I ogräset, var det korrekta ordvalet, ser jag nu. Så de ska inte rensa ut ogräset, utan I ogräset. Som i "det är bara ogräs där, men vi ska rensa ut det värsta".

Detta från Björn Söder själv!
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-19 19:25:33 följande:
    Fordonsskatten, tobak- och alkoholskatten samt några till som presenteras i vårpropositionen.

www.svt.se/nyheter/sverige/borg-hotar-med-kvo...
    De tu sista ser jag inte ens som ett problem. Högst välkomna skattehöjningar där. Fordonsskatten lär väl rimligen gå till renoveringar av vägar och så, gissningsvis.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-19 19:29:43 följande:
    Ja, det är väl bra att det blir skattehöjningar. Men varför inte rikta skattepengarna på pensionärerna?
    Fråga SD. Det är de som röstat med alliansen och mot satsningar på pensionärerna.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-19 19:50:05 följande:

Så kan det givetvis vara, men när jag har sprungit in och handlat i tex Hallunda så tänker iaf inte jag oj vad mycket Danskar och Amerikaner som har flyttat hit.
    Vad du ser i Hallunda kan jag ju inte veta. Huruvida du ser "korrekt" eller inte är inte heller något jag kan uttala mig om. Jag vet att många ser fler mörkhyade än vad de faktiskt finns i ett område. Områden som sägs bestå av enbart MENA-folk har ofta en rätt hög andel europeiska invandrare också.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 07:09:03 följande:

För att jag tycker att det behövs en markering mot våra sittande. Jag tycker att Sverige tar ett för stort ansvar för världskriser och har gjort väldigt länge. Jag ser inget fel i att försöka lösa de problem vi har fått i Sverige innan vi tar in fler. Skola och sjukvård går sisådär. Vad vissa här i tråden än säger så har vi stor segregation och problem i många förorter. Lösningen på problemet är inte att ta in ännu fler och klämma ihop på campingar, hotell, slott, vandrarhem, miljonprojekt osv.
    De invandrare jag känner frågar mig vad som är fel med svenskarna som inte protesterar mot att kostnaderna skenar och bostadsbristen ökar. För att inte tala om motsättningarna invandrare emellan där de tar med sina konflikter och hat hit.
    Jag håller med. Varför ska Sverige vara hela världens samvete? Vi har hjälpt många och vi ska fortsätta hjälpa. Men finns det något tak? När är det dags att trappa ner och lösa de problem vi redan har? Våra politiker kommer med nya märkliga förslag hela tiden. Varför diskuteras det ens om att eu-migranter ska få samma rättigheter som illegala?
    Övriga Europa får ta ett större ansvar tycker jag. Vi är ett litet land med begränsade resurser. Vi ska försörja fler och fler. Förutom att vi lägger stora summor på de som lyckas ta sig till Sverige så ger vi mycket i bistånd.

www.sida.se/Svenska/Nyhetsarkiv/2013/April-20...-/

Jag är inte oempatisk eller kall men jag är orolig för mina barn som ska växa upp i det här landet. Jag vill inte ha ett Sverige där välfärden är helt borta och allt ska bekostas av privata försäkringar. Vi ska vara solidariska men inte till vilket pris som helst.
    Alla har säkert sina måttstockar men jag tycker att det räcker nu. Hade jag fått välja hade gränserna stängts ett tag framöver förutom för kvotflyktingar, kvalificerad arbetskraft, kärleksinvandring (där partnern är försörjningsansvarig) och studenter. Jag kanske har glömt någon.

Så - för att markera mot de äldre partierna så röstar du på ett parti som röstar med de äldre partiertna men som också vill djävlas med dina vänner??

Inte helt säker på att jag hänger med i ditt tänk där...

• Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 07:20:33 följande:

Det är väl inte det största problemet. Problemet är väl att många adoptivbarn mår väldigt dåligt över att vara just adopterade. De växer upp utan rötter och har många frågor om sin biologiska familj.
    Och många biobarn växer upp med drogmissbrukande, alkoholiserade föräldrar. Märkligt att SD bara "värnar om" dem med "fel" hudfärg.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 07:26:19 följande:

Ingen kommer kastas ut.
    Riiiight.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-20 10:04:41 följande:
    Ett mantra som upprepas till leda.

Men stämmer det?

Det är bara att titta bortom Sveriges gränser och konstatera att det inte verkar vara så.
    Tvärtom tycks sambandet vara att ju mer restriktiv invandringspolitik ett land har desto större växer sig partier av SD:s sort.

Faktiskt i sig ett mycket gott skäl att hålla SD-sektens tokerier borta fån andra partier.
    Precis. Som om SDs enda beef hade varit med invandringen. De är ju emot vänsterfolk, HBTQ-are, folk med fel religion, feminister... skulle "sjuklövern" ha anpassat sig till allt det också? För i så fall blir ju logiken att om alla var som SD skulle SD inte behövas - en logisk fallasi. Och idioti.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?