• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    Rataxes skrev 2014-03-19 16:48:38 följande:
    Källa på att läraren tycker illa om sina elever?

Källa på att han ser dem som andrahandsmänniskor och vill kasta ut dom ur landet?

Du är ju för fan lika full av skit som Kent Ekeroth.

He, he, tänk om du skulle ta och svara på frågor innan du kräver svar av andra, bara en tanke sådär om netikett.

Min källa är sd, ta en titt och läs in dig på vad det partiet står för och stanna nu inte vid partiprogrammet,.

Men jag tänker inte tjafsa med dig om det, det räcker att den här mannen inte står för skolans värdegrund, då är han inte lämplig som lärare.
    Om man inte står för verksamhetens värdegrund har man inget där att göra.
    Skulle en mörkblå moderat vara lämplig som reporter på Flamman?
  • Rataxes
    Enter Sandman skrev 2014-03-19 17:30:14 följande:

He, he, tänk om du skulle ta och svara på frågor innan du kräver svar av andra, bara en tanke sådär om netikett.

Min källa är sd, ta en titt och läs in dig på vad det partiet står för och stanna nu inte vid partiprogrammet,.

Men jag tänker inte tjafsa med dig om det, det räcker att den här mannen inte står för skolans värdegrund, då är han inte lämplig som lärare.
    Om man inte står för verksamhetens värdegrund har man inget där att göra.
    Skulle en mörkblå moderat vara lämplig som reporter på Flamman?
    Du gillar att dra alla över en kam har jag förstått.

Eftersom dumvänstern redan är överrepresenterad i journalistkåren (även i "borgerlig" press) tror jag att du själv redan svarat på din fråga. Lycka till med din anmälan

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Gert
    Gert skrev 2014-03-19 16:55:30 följande:
    Nu vet vi vad skattehöjningarna går till.

www.regeringen.se/sb/d/18158/a/236586
    Jag kanske borde förtydliga. 100 miljoner extra till invandringen. Pengar som annars skulle gått till fattiga pensionärer.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:48:30 följande:
    Vilken tråkig attityd.
    Vår bekantskapskrets består till stor del av chilenare. Jag har ingifta marockaner i släkten som jag älskar. Mina barns tandläkare är iranier och helt fantastisk. Mina barns bästa kompisar är båda mulatter och underbara ungar. Min apotekare är iranier och en av de roligaste tjejerna jag vet med störtskön humor. Mina barns förskollärare/fritidsfröknar med utländsk bakgrund avgudar jag och visar alltid min uppskattning.
    Jag ser inte någon som nån sorts andrahandsmänniskor som ska kastas ut ur landet bara för att jag kommer rösta på SD.

Men du, om du känner så, varför i hela fridens namn ska du då rösta på sd?
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-03-19 11:35:43 följande:
    Med barnets bästa i första rummet, ja.

Med föräldrarnas bästa i första rummet, nej.

I frågan om bäbisluckor, hur då? Ett barn har rätt att få reda på sitt ursprung tex, syftet med bäbisluckor är enligt vad jag förstått att det ska ske anonymt.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-19 16:23:36 följande:
    Jag tror Sd skulle tjäna på att ta upp fosterfördrivningen ordentligt till debatt. Jag tror vi är många som är emot detta massmord på barn, som en liberal abortlagstiftning ju i praktiken innebär.

När blir fostret ett barn då?
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-03-19 11:39:31 följande:
    Rasismen inom Sd fortsätter i sociala medier, retoriken känns väl igen från avpixlat när invandrare kallas ogräs:

wp.me/p2oCcR-3BK

Läs kommentarerna längre ner också..

Tar och puffar detta inlägget lite nu när Sd tagit steget tillbaka in i den bruna världen. Eller ja, de har aldrig tagit sig ur den, det är bara fasaden som torkats av lite.
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2014-03-19 16:23:36 följande:
    Jag tror Sd skulle tjäna på att ta upp fosterfördrivningen ordentligt till debatt. Jag tror vi är många som är emot detta massmord på barn, som en liberal abortlagstiftning ju i praktiken innebär.
    Ja gör det, Kristna Värdepartiet ser ut att bli en svår konkurrent till SD...
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Vitrysk hockeyhjälte

På vilket sätt omfattar formuleringen "det laglösa ogräset" alla invandrare i Tensta? De som inte kravallar mot snuten ingår knappast i den gruppen. Ser det ungefär som lika grovt som att kalla knivviftande nazister eller stenkastande AFA:iter för "pack".

Svar på tråden Varför hatar folk SD?