• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    Philipsson skrev 2014-03-19 16:17:14 följande:
    Varför betraktas det i media som rasistisk misshandel när blattar får stryk av svennar, men inte när svennar får stryk av blattar?

För att pressen gör skillnad på "vi" och "dom"?

Gör det?
    Länk?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-19 08:02:42 följande:
    Jepp mycket klyftor där och dessa områden och andra likt dem har alltid speglat de klyftor som finns i vårt samhälle. Eller vem tror du bodde där innan? Kungen?
    Inte flera hundratusen invandrare som det inte gått så bra att integrera?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Philipsson
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:27:56 följande:
    SÄPO kanske har bättre koll på vad som händer under ytan än vad du har?
    Ja just det, den "politiska objektiviteten" är säkert jätteviktig för Dorian :)

Att 54% av SR:s journalister sympatiserar med Miljöpartiet har han säkert, däremot, inga problem med...
  • Hummelnr12
    Philipsson skrev 2014-03-19 16:23:36 följande:
    Jag tror Sd skulle tjäna på att ta upp fosterfördrivningen ordentligt till debatt. Jag tror vi är många som är emot detta massmord på barn, som en liberal abortlagstiftning ju i praktiken innebär.
    Så du anser att kvinnor använder abort som ett preventivmedel skall jag tolka det så? samtidigt så vill du ta bort rätten för kvinnor över deras egen kropp? 
    Sällan studsar en termos
  • Thomas66
    Hummelnr12 skrev 2014-03-19 16:26:19 följande:
    Ja och är det underligt att de har invandrarbakgrund? Sen att det har fötts fler barn är väl inte konstigt om man tittar på att babybooms barnen börjar få barn. Vad menar du med ytterområde? Menar d då invandrartäta områden? Ja och vems fel är det att dessa områden har bytts ut som du säger?  Jag menar att de kan ju vara andra tredje eller till och med fjärde generations invandrarbakgrund eller hur? vad räknar man som invandrare de som kommer från andra EU länder andra nordiska länder eller invandrare är bara de från MENA länder?
    Sällan studsar en termos

Bor du på landet? Annars vet du precis vad jag menar. Tja det är ju politikerna som har styrt utvecklingen utan att dom verkar ha någon mera plan än finns det hjärterum så finns det stjärtrum, ungefär som det är i denna tråden.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-19 08:21:57 följande:

Alltså vad vet du om IES egentligen?
    Det är en skola som är väldigt proffessionellt skött, en skola där man bryr sig om eleverna, alla från mattanterna till ledningen. En skola som uppvisar ett mkt högt kunskap och trivselvärde i en tid då dom flesta andra skolor rasar i undersökningarna.
    Den här skolan är mångkulturell, jag skulle tippa på att åtminstone 50% av eleverna har en eller båda föräldrarna som är från ett annat land.
    Även personalen som är handplockad från världens alla hörn är i lika hög grad dom från andra länder.
    Det här är en internationell skola, vi pratar om.

Att låta eleverna vara beroende av en som tycker illa om dom, som ser dom som andrahandsmänniskor och som vill kasta ut dom ur det här landet, och som har samma känslor för deras familjer.
    Att låta eleverna vara tvungna att konfronteras med ett sånt hat varje dag och dessutom i beroendeställning för kunskap och för betyg, Och du ska veta att nu pratar vi om mycket ambitiösa elever.
    Det vore rakt av olämpligt och elakt mot eleverna.

Skulle jag som ateist vara lämplig som präst.
    Skulle en körkortslös vara lämplig som taxichaufför.
    Skulle en pedofil vara lämplig som förskolelärare.
    Skulle en aktiv alkoholist vara lämplig som vårdare på ett hbthem för ungdomar med drogproblem.
    Skulle en Hells Angelsmedlem vara lämplig som hovrättsdomare.

Om du svarar ja på dom frågorna anser jag att du saknar omdöme.
    Om du svarar nej, anser jag att du är en hycklare.

Det här handlar inte om en sd.s rätt att få sprida sitt hat och propaganda fritt till elever.
    Det handlar om elevers rätt att få vistas i en skolmiljö som är fritt från sånt och där all personal delar dom värderingar vi har satt upp för vårt skolväsen.
    Vilken tråkig attityd.
    Vår bekantskapskrets består till stor del av chilenare. Jag har ingifta marockaner i släkten som jag älskar. Mina barns tandläkare är iranier och helt fantastisk. Mina barns bästa kompisar är båda mulatter och underbara ungar. Min apotekare är iranier och en av de roligaste tjejerna jag vet med störtskön humor. Mina barns förskollärare/fritidsfröknar med utländsk bakgrund avgudar jag och visar alltid min uppskattning.
    Jag ser inte någon som nån sorts andrahandsmänniskor som ska kastas ut ur landet bara för att jag kommer rösta på SD.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Hummelnr12
    Thomas66 skrev 2014-03-19 16:42:34 följande:

Bor du på landet? Annars vet du precis vad jag menar. Tja det är ju politikerna som har styrt utvecklingen utan att dom verkar ha någon mera plan än finns det hjärterum så finns det stjärtrum, ungefär som det är i denna tråden.
    Nä jag bor inte på landet jag bor i en storstad faktiskt och jag ställer frågan igen vad menar du med ytterområde för ytterområde i den stan jag bor i bor de rika. Återigen så undrar jag om du tycker att det är konstigt med att det ökat bland invandrare och vad du menar med invandrare och om du kan precisera om det är en viss invandrargrupp som ökat mest och återigen så undrar jag varför du tycker att det är konstigt att invånarantalet har ökat.
    Sällan studsar en termos
  • Quintus Zebra
    Thomas66 skrev 2014-03-19 16:58:34 följande:
    Kan va det mest korkade som jag har läst. Landet har styrts av alliansen och dom röd/gröna dom sista 20 åren.Det blir inte bättre än så här. Tex Malmö har haft sossar som har styrt , samt att dom får miljarder extra för att inte gå omkull . 1000000000 kr betalas ut i social-bidrag där. Och tyvärr så finns det ingen magisk skatt-kista vilket du tycks tro. Hur kan det inte bli sämre om vi fortsätter som dom vi gjort dom tjugoåren?

Var i det jag skrev fick dig att tro att jag stöttar S eller M? Vad fick dig att tro att jag vill ösa pengar på nåt?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:48:30 följande:
    Vilken tråkig attityd.
    Vår bekantskapskrets består till stor del av chilenare. Jag har ingifta marockaner i släkten som jag älskar. Mina barns tandläkare är iranier och helt fantastisk. Mina barns bästa kompisar är båda mulatter och underbara ungar. Min apotekare är iranier och en av de roligaste tjejerna jag vet med störtskön humor. Mina barns förskollärare/fritidsfröknar med utländsk bakgrund avgudar jag och visar alltid min uppskattning.
    Jag ser inte någon som nån sorts andrahandsmänniskor som ska kastas ut ur landet bara för att jag kommer rösta på SD.

Jag tänker inte gå i polemik med dig om hur du känner inför människor i din omgivning.
    Det vet du bäst själv.
    Men du är inte normen.
    Och om du tycker jag har tråkig attityd titta då på sd:s attityd gentemot invandrare, i synnerhet dom från Menaländerna.
    För mig framstår du som en av dom mer vettiga inom sdsfären och det är en komplimang.
    Med dig går det att diskutera på en vettig nivå och det är mer än vad man kan säga om dom flesta sd:are som jag stött på.
    Till och med uppe i partitoppen genomsyras det av hat och hämnd som motiv för den politik dom bedriver.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?