• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:27:56 följande:
    SÄPO kanske har bättre koll på vad som händer under ytan än vad du har?
    Såvida inte AFA och islamisterna gemensamt bygger en hemlig superatombomb för att terrorbomba Norrland så har jag väldigt svårt att förstå deras tänk, faktiskt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:31:42 följande:
    Inte flera hundratusen invandrare som det inte gått så bra att integrera?
    Nej, istället lika många svenskar som varit svåra att integrera.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-19 16:35:51 följande:
    Ja just det, den "politiska objektiviteten" är säkert jätteviktig för Dorian :)

Att 54% av SR:s journalister sympatiserar med Miljöpartiet har han säkert, däremot, inga problem med...
    Beror ju på om de är partiska i sitt arbete eller inte. Är de partiska så är det ett problem. Är de opartiska och objektiva så är det inte ett problem.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:48:30 följande:
    Vilken tråkig attityd.
    Vår bekantskapskrets består till stor del av chilenare. Jag har ingifta marockaner i släkten som jag älskar. Mina barns tandläkare är iranier och helt fantastisk. Mina barns bästa kompisar är båda mulatter och underbara ungar. Min apotekare är iranier och en av de roligaste tjejerna jag vet med störtskön humor. Mina barns förskollärare/fritidsfröknar med utländsk bakgrund avgudar jag och visar alltid min uppskattning.
    Jag ser inte någon som nån sorts andrahandsmänniskor som ska kastas ut ur landet bara för att jag kommer rösta på SD.
    Du kanske ska läsa litet noggrannare vad dina partifränder faktiskt tycker, både i SDs historia som på Avpixlat. Och i vad SDs politiker själva säger och gör än idag.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-19 17:35:22 följande:
    Jag kanske borde förtydliga. 100 miljoner extra till invandringen. Pengar som annars skulle gått till fattiga pensionärer.
    Du skrev fel. Det ska stå "Pengar som annars skulle gått till JOBBSKATTEAVDRAG" förstås.

SD har röstat för flera jobbskatteavdrag på många miljarder kronor att då gnälla över ynga 100 miljoner för integration - något som SD säger sig vara FÖR, är bara patetiskt. Snacka om att sila mygg och svälja kameler!
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:23:36 följande:
    Du skrev fel. Det ska stå "Pengar som annars skulle gått till JOBBSKATTEAVDRAG" förstås.

SD har röstat för flera jobbskatteavdrag på många miljarder kronor att då gnälla över ynga 100 miljoner för integration - något som SD säger sig vara FÖR, är bara patetiskt. Snacka om att sila mygg och svälja kameler!
    Förlåt, jag menar ursvenska älgar förstås.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-19 18:36:39 följande:
    På vilket sätt omfattar formuleringen "det laglösa ogräset" alla invandrare i Tensta? De som inte kravallar mot snuten ingår knappast i den gruppen. Ser det ungefär som lika grovt som att kalla knivviftande nazister eller stenkastande AFA:iter för "pack".
    För att de ska rensa ut BLAND ogräset, stod det väl. Inte rensa ut ogräset, utan BLAND ogräset.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?