• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Flash Gordon
    Quintus Zebra skrev 2014-03-20 12:26:25 följande:
    Hur tolkar du det att Vänsterpartiet aldrig har fått så många nya betalande medlemmar på så kort tid som när SD kom in i riksdagen?

Fick de? Jaha?!

Den spontana reaktionen är att folk förmodligen reagerat känslomässigt. Det var en hel del känslomässiga uppträden kring SD:s inträde i Riksdagen.

• Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-03-20 13:41:16 följande:

Hmmmm. Det mystiska är ju sättet man bryr sig också. Att bry sig om föräldralösa barn och misshandlade, förtryckta kvinnor genom att INTE vilja släppa in dem i Sverige, är lite ....... ehhhh .... speciellt?
    Eller hur?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Flash Gordon
    Quintus Zebra skrev 2014-03-20 12:24:17 följande:
     Att ljuga och manipulera för att vinna röster eller för att få ur SD ur riksdagen, det förespråkar jag ej.

Ja, dåså. Då tycker vi lika på en punkt.

• Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-20 13:49:01 följande:
    Å andra sidan har åtminstone de flesta barn som föds någon/några som försörjer dem (föräldrar tror jag de kallas) tills de klarar av att stå på egna ben.

Men att du inte gillar vare sig barn eller skåningar visar sig gång på gång, du brukar gilla att ta dem som exempel när du inte har något bättre att komma med.
    Jag har inget emot vare sig barn eller skåningar, jag är bara "SD-konsekvent". Något man inte kan säga om faktiska SD själva.

Och ja, barn blir försörjda - av samhället. Sist jag kollade var det bland annat mina skattepengar som betalade MVC, BVC, BB, föräldrarpenning, förskola, skola, tandvård, sjukvård, högskola etc etc etc. Du får det att låta som att barnens alla kostnader betalas av föräldrarna. Så är det inte. Och som ni glatt påpekar - det tar i snitt sju år för en invnadrare att komma i jobb. Och då behöver de SFI och eventuellt litet annan utbildning. För ett nyfött barn är det åtminstone 20 år innan de är i jobb, ofta mycket längre, och vi står för ALL utbildning. Så kostnadsmässigt är invandrare enormt mycket mer gynnsamma än barn.

Men det är väl egentligen inte ekonomin ni oroar er för, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-20 14:04:40 följande:

Fick de? Jaha?!

Den spontana reaktionen är att folk förmodligen reagerat känslomässigt. Det var en hel del känslomässiga uppträden kring SD:s inträde i Riksdagen.

Det är sant - som när SD-politikerna känslomässigt stormade ur kyrkan när prästen började prata om allas lika värde. Märkligt beteende för ett så kallat icke-rasistiskt parti...
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 13:44:03 följande:
    Varje gång de röstat för jobbskatteavdrag, skattelättnader för banker och liknande. Det är pengar som hade kunnat gå oavkortat till äldrevården. Lustigt hur det alltid just är INVANDRINGEN som det ska sparas på för de äldre, som om andra pengar inte vore goda nog för dem. (Och för övrigt har de också gjorts nedskärningar för invandringens kostnader för dessa skattesänkningar.)

OK, så du hade alltså inget konkret att komma med när det gäller hur, var och när SD röstar EMOT pensionärerna?

Bara din egen tolkning av diverse alternativscenarion.

Oväntat …

• Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-20 14:06:10 följande:

Du är urtypen för de som tramsar, hånar och häcklar och det har inte hjälp din mission ett dugg.

Tycker du ja. Men nu vet jag ju att ni kör med omvänd psykologi, och försöker hävda att saker som skulle gynna SD skulle vara "bättre metoder för att motverka SD" i diskussionerna med mina meningsfränder här. Allvarligt, hur dumma tror ni att vi är?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-20 14:14:35 följande:

OK, så du hade alltså inget konkret att komma med när det gäller hur, var och när SD röstar EMOT pensionärerna?

Bara din egen tolkning av diverse alternativscenarion.

Oväntat …

Nej, det är inte "alternativscenarion", det är FAKTA. SD har röstat för jobbskatteavdrag och andra skattesänkningar.

Men som ni själva brukar fråga - vart tror du dessa pengar kommer ifrån? Tror du att det är en slump att vi har nedskärningar och utförsäljningar samtidigt som vi har pengar till att sänka skatterna?

Ni är så lustigt måna om varenda öre som rör invandringen, att det ska skada "de äldre", men så fort pengarna går till något annat så är det heeelt okey. Er omtanke om pensionärerna blir milt sagt hycklande då, och en tydlig metod för att sparka på invandringen och invandrarna. Man ska vara rätt blind för att inte se det.

• Enter Sandman

Errol

Jag skrev ett långt inlägg till dig, när jag hade hunnit till hälften så knäppte min dator av och lät meddela att nu hade han gått i pension, så allt bara la ner och datorn dog.
    Nu sitter jag på lånad dator och vill bara säga tack till dig, tack för att du tog dig tid att förklara.
    Nu förstår jag bättre hur du tänker, jag håller inte nödvändigtvis med om allt, men jag förstår bättre.
    Tills dess jag får en fungerande dator så slipper ni mig.
    Ha det bra alla.
    Och tack Errol.{#emotions_dlg.flower}

• Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 14:11:57 följande:
    Det är sant - som när SD-politikerna känslomässigt stormade ur kyrkan när prästen började prata om allas lika värde. Märkligt beteende för ett så kallat icke-rasistiskt parti...

Ja, de reagerade när biskopen hyllade de människor som bara någon dag innan hotat och hatat dem vid en demonstration på Sergels Torg.

Det var absolut en känslomässig handling av SD:arna.

Denna biskop har ju senare visa sig fortsatt på samma linje, medvetet politiskt, så det var kanske inget att förundras över.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?