• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 14:10:43 följande:
    Jag har inget emot vare sig barn eller skåningar, jag är bara "SD-konsekvent". Något man inte kan säga om faktiska SD själva.

Och ja, barn blir försörjda - av samhället. Sist jag kollade var det bland annat mina skattepengar som betalade MVC, BVC, BB, föräldrarpenning, förskola, skola, tandvård, sjukvård, högskola etc etc etc. Du får det att låta som att barnens alla kostnader betalas av föräldrarna. Så är det inte. Och som ni glatt påpekar - det tar i snitt sju år för en invnadrare att komma i jobb. Och då behöver de SFI och eventuellt litet annan utbildning. För ett nyfött barn är det åtminstone 20 år innan de är i jobb, ofta mycket längre, och vi står för ALL utbildning. Så kostnadsmässigt är invandrare enormt mycket mer gynnsamma än barn.

Men det är väl egentligen inte ekonomin ni oroar er för, eller hur?
    Hur många barn mer eller mindre tvingas bosätta sig i segregerade områden där inget meningsfullt finns att göra och där det hos många uppenbarligen föds om inte hat mot samhället så åtminstone en grundmurad ovilja att vilja ta del av det?

Jag personligen är oroad över islam, det står jag för. Folk verkar så jävla säkra på att islam aldrig kommer att få något vidare fäste här. Jag delar inte den vissheten. "Islamofob" skulle jag säkert kallas av somliga, men slutledet "fob" som i fobi antyder att det skulle vara något irrationellt och ogrundat. Jag ser min skepsis mot religion i allmänhet och islam i synnerhet som ytterst sund. Varför är det så känsligt att fastslå att representanter för olika kulturer generellt har olika svårt att integrera sig i Sverige?

Hudfärg och grejer skiter jag fullständigt i.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 14:17:36 följande:

Nej, det är inte "alternativscenarion", det är FAKTA. SD har röstat för jobbskatteavdrag och andra skattesänkningar.

Men som ni själva brukar fråga - vart tror du dessa pengar kommer ifrån? Tror du att det är en slump att vi har nedskärningar och utförsäljningar samtidigt som vi har pengar till att sänka skatterna?

Ni är så lustigt måna om varenda öre som rör invandringen, att det ska skada "de äldre", men så fort pengarna går till något annat så är det heeelt okey. Er omtanke om pensionärerna blir milt sagt hycklande då, och en tydlig metod för att sparka på invandringen och invandrarna. Man ska vara rätt blind för att inte se det.

Just det, alternativa scenarion. Vad hade hänt om ...

Dock har Sveriges skatteintäkter ÖKAT under samma period som vi har sänkt bla inkomstskatten för enskilda. Vi har alltså MER pengar att köpa dagisfröknar och läkare för. Så hur skattesänkningarna har påverkat någonting negativt är svårt at se.

Däremot finns det utgiftsområden som ökat väldigt kraftigt. Främst inom kommunernas område. Socialbidragen till exempel.

• Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 14:14:44 följande:
    Tycker du ja. Men nu vet jag ju att ni kör med omvänd psykologi, och försöker hävda att saker som skulle gynna SD skulle vara "bättre metoder för att motverka SD" i diskussionerna med mina meningsfränder här. Allvarligt, hur dumma tror ni att vi är?

Det är inte bara jag som "tycker". Du hittar på öknamn, du raljerar, du tramsar när det kommer till SD och deras väljare. Men det är ditt krig. Det är du som har en agenda så du får väl ta till vilka ,metoder du vill.

Lycka till!

Den sista frågan får jag inte svara ärligt på.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 23:19:01 följande:
    Vad du ser i Hallunda kan jag ju inte veta. Huruvida du ser "korrekt" eller inte är inte heller något jag kan uttala mig om. Jag vet att många ser fler mörkhyade än vad de faktiskt finns i ett område. Områden som sägs bestå av enbart MENA-folk har ofta en rätt hög andel europeiska invandrare också.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Jag bryr mig inte om hur folk ser ut eller vart dom kommer ifrån, men att prata om Danskar och Amerikaner är iaf något av det dummaste jag har hört.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 13:35:08 följande:
    Och många biobarn växer upp med drogmissbrukande, alkoholiserade föräldrar. Märkligt att SD bara "värnar om" dem med "fel" hudfärg.

Menar du att  inhemska adoptioner är ett påhitt av SD?
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-03-20 00:16:34 följande:
    Men ditt tänk sträcker sig uppenbarligen längre - i din inbillning. Det verkar som alla strålkärringar har förirrat sig till SD-sekten. Är det inte det ena så är det det andra och det blir en lustig dialog där de  som argumenterar mot sekten ger exempel på vad ledande sektmedlemmar har sagt medan sektmedlemmarna har sina ritualer som mynnar ut i uppenbarelser om andras känslor och tankar. Du kan inte veta vad vänstern tycker bakom vad du uppfattar som politiskt korrekta uttalanden om solidaritet och invandring. Du kan inte läsa tankar, varken du eller någon annan sektmedlem kan det. Det är inte möjligt.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Dom får vara så solidariska som dom vill (har inga problem med det) och givetvis är det bättre här än i tex Somalia hur illa det än går. Om det nu är så man tänker så är det väl iaf rimligt att man förklarar för folk hur man tänker och att man avser att styra landet mot solidaritet för alla vad det nu än kostar för dom som bor i Sverige idag.
  • TheNarrator
    Flash Gordon skrev 2014-03-20 16:13:20 följande:

Det är inte bara jag som "tycker". Du hittar på öknamn, du raljerar, du tramsar när det kommer till SD och deras väljare. Men det är ditt krig. Det är du som har en agenda så du får väl ta till vilka ,metoder du vill.

Lycka till!

Den sista frågan får jag inte svara ärligt på.
    "Gordon visste att det fanns en sanning bakom alla lögnerna och valde att undvika den till vilket pris som helst."
    Så sant som det var sagt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:30:15 följande:
    Ja om barnen får höra att de kommer hamna i helvetet om de inte firar jul tycker jag att vi ska förbjuda det igår.
    Det är bara att plocka fram bibeln och läsa där hur man ska leva och vart man hamnar annars och en del bryr sig, ungerfär som med koranen. Har du verkligen inte märkt att det skiljer sig stort mellan olika individers sätt att förhålla sig till sin tro och icke-tro?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:31:42 följande:
    Inte flera hundratusen invandrare som det inte gått så bra att integrera?

Fast nu frågade jag vem du trodde bodde i miljonprojekten FÖRE invandrarna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?