• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria

Aluminiumrörskriminelle Zionist-Ekeroth som har en kriminell morsa (inte undra på att han är som han är) fortsätter att göra bort sig:

www.interasistmen.se/dumheter/ekeroth-hanger-somalisk-familj-en-gang-till-den-felaktiga-hetsjakten-fortsatter/

Jag älskar att det står att hans morsa är en fängelsedömd INVANDRARE. Vill vi ha sådana kulturberikare i Sverige?

corruptiosweden.blogspot.se/2011/11/sverigedemokraten-kent-ekeroths-mamma.html

Bajsbrygga
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-03-20 11:12:35 följande:
    Att Sd nu etablerat sig i Riksdagen är ett bevis på att demokratin i Sverige trots allt fungerar någorlunda.

Trots alla negativa skriverier och allt motstånd från det politiska etablissemanget och makten, så väljer c:a 10% av folket att rösta Sd. Det är ganska otroligt egentligen.

Att det politiska etablissemanget avskyr nya partier ligger i sakens natur. De vill ju behålla sitt och isf växa. Ett nytt parti kan ju ta ekonomisk & politisk makt från dem!

Ta bara C och Kd. Sannolikt är det Sd som gör att dessa partier nu sannolikt åker ur (för att aldrig mer komma tillbaka).

C och Kd har svikit sina väljare och saknar numera förankring hos folket. Numera är väl Kd inte ens emot fri abort! Vilka tar de väljarna? Jo, Sd såklart.

Och hur mycket har C stått upp för landsbygden? Ta bara en sån sak som skatten på bensin/diesel: Inte ett jota! Vilka tar dessa väljare? Jo, Sd såklart...
    10% av folket röstar på SD, det är ca en miljon. Nice. De övriga partierna får bara andelar av väljarna och därtill de som väljer att delta i valet så där ligger ju SD lite bättre till med 10% på folkets röster.
    Förra riksdagsvalet hade SD 5,6%. Till det lägger vi nu din prognos på alla centerns och KDs röster. Nu är vi uppe i ca 18%. Hur mycket vill du lägga på för tillströmningen från S, MP, FP och V eller kommer du upp i dina 10% av folket utan dem?
  • vika02

Jag fron ukraina. Sverige trott  pa  invandring, men hver man kommer  att  gora  sitt  nyttelse  ot  landet  .  Sverige  hade reknat  rett  hur  manga  invonare  de  skulle  bjuda  leva pa  framtiden  och  hur  manga  redan  var  bjudande.:

• Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:45:08 följande:
    Tror du själv att någon kommer kastas ut? Då har du mer övertro på SD än vad jag har. De kommer aldrig få sån makt.
    Däremot om illegala avvisades i större volymer än idag skulle jag faktiskt inte klaga. Vi ska inte ha parallellsamhällen i Sverige eller en myndighet som gömmer folk och en annan som ska leta och kasta ut. Sanslöst.

Det är nog här nånstans som du och jag skiljer oss åt.
    Jag delar samma oro som du för mina barn, trots att dom idag är vuxna.
    Och för deras ev. barnbarn.
    Men jag tror att vi kastar ut barnet med badvattnet så att säga om vi lägger makt i händerna på såna krafter som sd står för.
    Jag tror det är en farlig väg att gå, det måste finnas andra sätt att lösa integrationsproblemen än att flirta med fascismen.
    För jag ser också problem och misslyckanden, jag anser att vi måste tänka om och att vi måste göra om, och göra rätt den här gången.
    För såhär kan vi inte hålla på, men jag tror också att det handlar om att vi i Sverige är så ovana vid den här sitautionen, vi håller fortfarande på och lär oss.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:55:22 följande:
    Jultomten är inte lika hardcore som Allah.

Det blir vad man gör det till och det vet du. 
  • TheNarrator
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 19:04:38 följande:
    Naturligtvis har vi haft en underklass. Något annat har jag inte påstått. Men att ta in hundratusentals människor från kulturer som skiljer sig extremt mycket från vår och dessutom invandrare som inte kan hålla sams med sina egna landsmän eller grannländer bäddar för konflikter. Det är inte friktionsfritt vilket slagsmål på våra asylboenden vittnar om. Olika tro eller trosinriktningar skapar problem. Och klanfolk.......jisses. Läs den här texten och säg vilken behållning Sverige har av dessa människor. Eftersom det är lugnare i Somalia nu så borde vi endast ha delat ut TUT och sedan skickat hem dem så fort det går.

dalarna.in/migrationsverket-informerar-forest.../

Ett axplock:

Somalier är ett nomadiserande folk. De känner lojalitet mot sin klan och sin etniska grupp. De känner inte lojalitet mot myndigheter eller en nation (Somalia är som bekant inte heller en fungerande stat). Klanen är det viktigaste och allt somaliskt liv kretsar kring klanen och de relationer man har inom klanen (och i förlängningen de relationer som klaner har sinsemellan). Det är en “relationell” kultur. I Sverige innebär detta att somalierna inte solidariserar sig med landet Sverige, staten eller den svenska kulturen, utan även här med den egna gruppen. Olika klaner har hamnat/bosatt sig på olika platser i Sverige. I Göteborg är det många från klanerna Hawiye och Darod.

Sverige tar emot mer än hälften – 56 procent – av alla somalier som kommer till Europa. Det ska ställa i relation till att Sveriges befolkning endast utgör 2 procent av EU:s totala befolkning.

I Göteborg finns en gruppering som kallas Salafipolisen Det är självutnämnda islamistiska poliser. Dessa övervakar samhället och ser till att somalier sköter sig, dvs i enlighet med islams regler, inte svenska lagar och regler.

Dublinförordningen har i praktiken upphört att fungera. Sverige tar idag över Spaniens, Maltas och Greklands asylärenden avseende somalier. Detta har Migrationsverket beslutat då man anser att somalierna inte behandlas väl i dessa länder. Troligen kommer Sverige inom kort även att ta över Italiens somaliska asylärenden.

Endast 21 procent av somalierna i Sverige arbetar (hel- eller deltid).

Endast 26 procent av elever med somalisk bakgrund får ett slutbetyg från gymnasiet.

Att Sverige är EU:s slask-tratt idag betyder enbart att Sverige var EU:s icke-målsättning idag. Det vi har kämpat oss igenom för att uppnå, har visat sig vara lika lättraserat som det tog tid att bygga upp det. Det bevisar enbart att det går snabbare att rasera något än det går att bygga upp något.

Jag är övertygad om att det är en naturlag och inget religöst! Därmed ska man vara insatt i det man yttrar sig om INNAN man går till vallokalen och röstar rött...
    Så sant som det var sagt.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:49:58 följande:
    Lycka till med nytt datorköp. Jag hoppas du kör på apple

Tack.
    Jag fick hjälp av en datorkunnig vän som lyckades rädda datorn åt mig.
    Själv är jag hopplös på sånt där, det var inte så illa som jag trodde.
    *saved by the bell*
  • Enter Sandman
    Enter Sandman skrev 2014-03-20 19:23:36 följande:

Det är nog här nånstans som du och jag skiljer oss åt.
    Jag delar samma oro som du för mina barn, trots att dom idag är vuxna.
    Och för deras ev. barnbarn.
    Men jag tror att vi kastar ut barnet med badvattnet så att säga om vi lägger makt i händerna på såna krafter som sd står för.
    Jag tror det är en farlig väg att gå, det måste finnas andra sätt att lösa integrationsproblemen än att flirta med fascismen.
    För jag ser också problem och misslyckanden, jag anser att vi måste tänka om och att vi måste göra om, och göra rätt den här gången.
    För såhär kan vi inte hålla på, men jag tror också att det handlar om att vi i Sverige är så ovana vid den här sitautionen, vi håller fortfarande på och lär oss.

För MIna ev barnbarn....ska det ju vara.
    I och för sig deras också.
    *suck*
  • Gert

Vad jag längtar till valdagen. Det är då vi visar SD-hatarna var skåpet ska stå.

• Thomas66
    Velouria skrev 2014-03-20 19:08:19 följande:
    Aluminiumrörskriminelle Zionist-Ekeroth som har en kriminell morsa (inte undra på att han är som han är) fortsätter att göra bort sig: www.interasistmen.se/dumheter/ekeroth-hanger-.../ Jag älskar att det står att hans morsa är en fängelsedömd INVANDRARE. Vill vi ha sådana kulturberikare i Sverige? corruptiosweden.blogspot.se/2011/11/sverigede...
    Bajsbrygga

Vad är det järna inte registrerar, bor dom i huset eller ej.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?