• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 20:33:05 följande:
    Nej. Jag tror inte SD kommer skicka hem någon förutom illegala möjligtvis om de fick chansen.
    Ja, jag kommer rösta på dem i valet.
    Du borde sätta dig in i vad deras politiker faktiskt säger. Som sagt, läs mer på Avpixlat.

Nu senast uttryckte ju Björn Söder, en av SDs toppar, att förortsbor är "ogräs". Du tycker inte det är talande?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 20:34:01 följande:
    Som du gör? Du gör en jäkla skillnad på fantastiska lönsamma invandrare och små svenskfödda parasitungar.
    Nej, det är exakt det jag INTE gör, Errol. Jag är tvärtom egalitär där - är det kostnade för människor vi ska dra ned på så är de som inte fötts, de som inte existerar än rimligen lättare att dra ned på än de som redan finns här, eller hur? Speciellt när nyfödda är dyrare än invandrare. Men är kostnaden inte det viktiga, ja, då är det ju egelt om en person kommer hit via vagina eller flygplan.
  • TheNarrator

Ingen här inne verkar fatta allvaret i SD:s inträde i riksdagen. Vissa vrider sig ut och in för att kläma ur sig en dassig ursäkt för att försvara sin egen rätt, när det egentligen handlar om vår gemensamma rätt!

Din rätt utgår utifrån vår gemensamma rätt. Lätt som en plätt för den som förstått rätt...

Så sant som det var sagt.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:37:33 följande:
    Nej, inte med mitt tänk - med SDs tänk. Och de är inte en dubbelkostnad om de är födda här, nej. Och om det satsas bra på barnen så lär de sig snabbt. Jag lärde mig snabbt, men jag har också viss språktalang, medges.
    Klart de blir en dubbelkostnad även om de är födda här. Föräldrar som är nyanlända och lever på försörjningsstöd ska utnyttja mvc, bvc, förskolor, skolor, tandläkare osv. Ett svenskt barn har i alla fall med största sannolikhet föräldrar som betalar sin egen hyra/hus, sina egna kläder och mat, barnens sporter osv. Och så betalar de skatt ovanpå det.
    Det var du som påbörjade det här dumma resonemanget.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:39:47 följande:
    HAFT???
    En annan underklass innan ghettona kanske du kunde anstränga dig att förstå.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:45:48 följande:
    Du borde sätta dig in i vad deras politiker faktiskt säger. Som sagt, läs mer på Avpixlat.

Nu senast uttryckte ju Björn Söder, en av SDs toppar, att förortsbor är "ogräs". Du tycker inte det är talande?
    Läs mer på Avpixlat själv.
    Jag hinner knappt skriva här mellan all min internetshopping.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 20:53:05 följande:
    Klart de blir en dubbelkostnad även om de är födda här. Föräldrar som är nyanlända och lever på försörjningsstöd ska utnyttja mvc, bvc, förskolor, skolor, tandläkare osv. Ett svenskt barn har i alla fall med största sannolikhet föräldrar som betalar sin egen hyra/hus, sina egna kläder och mat, barnens sporter osv. Och så betalar de skatt ovanpå det.
    Det var du som påbörjade det här dumma resonemanget.
    Inte så säkert. Många svenskar som går på bidrag idag, delvis eller helt. Och långtifrån alla invandrare går på bidrag. Så din generalisering är, ja, en generalisering.

Nej, det var inte jag som började med att tala om folk som kostnader.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:48:05 följande:
    Nej, det är exakt det jag INTE gör, Errol. Jag är tvärtom egalitär där - är det kostnade för människor vi ska dra ned på så är de som inte fötts, de som inte existerar än rimligen lättare att dra ned på än de som redan finns här, eller hur? Speciellt när nyfödda är dyrare än invandrare. Men är kostnaden inte det viktiga, ja, då är det ju egelt om en person kommer hit via vagina eller flygplan.
    Det resonemanget håller inte.
    Du vet väl vad Reinfeldt sa? Det är inte svenskar mitt i livet som är arbetslösa.
  • Errol Flynn

Barnfattigdom (2/3 av fattiga barn har utländskt bakgrund enligt Rädda barnen)
    Ökning barnfattigdom (100% av ökning har drivits av invandring, barnfattigdom har sjunkit bland de med svensk ursprung men ökat överlag)
    Ungdomsarbetslöshet (uppskattningsvis hälften är första eller andra generation invandrare)
    Socialbidragsberoende (59% av socialbidrag gick till invandrare förra året)
    Problem i skolan (nästan 50% av de i lägsta decil i PISA har utländsk bakgrund)
    Långtidsarbetslöshet (43% är idag invandrare)
    Brottslighet (51% av de i Sverige med långa fängelsestraff är idag invandrare enligt The Economist, 76% av gängmedlemmar har utländsk bakgrund enligt forskare på Stockholms Universitet)
    Inkomstojämlikhet (en tredjedel av omdiskuterad ökning av ojämlikhet i Sverige som OECD nyligen pekade på drivs mekaniskt av invandring)
    Notera att invandring driver så mycket av sociala problem i Sverige trots att invandrare ännu bara är 15% av befolkningen. Hur mycket tid lägger media på de samhällsproblem jag listade upp ovan? Samtliga är omöjliga att förstå utan att ta in invandring. Invandring är utan jämförelse Sveriges idag viktigaste samhällsfenomen.

www.tino.us/2013/08/flykting-och-anhoriginvandringens-ekonomi/

Svar på tråden Varför hatar folk SD?