• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    Velouria skrev 2014-03-20 19:22:22 följande:
    TheNarrator skrev 2014-03-20 19:29:15 följande:
    "Att två vuxnas val var något som Velouria inte hade en möjlighet att påverka i begynnelsen blev uppenbart på ett drastiskt sätt, när sanningen väl kom fram..."

Socialdemokraten Monica Green vill ju legalisera incest, så snart i en SSU-förening nära dig.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • themia
    Gert skrev 2014-03-20 19:39:17 följande:
    Vad jag längtar till valdagen. Det är då vi visar SD-hatarna var skåpet ska stå.
    Dröm vidare du, tids nog lär du vakna Glad
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • TheNarrator
    Rataxes skrev 2014-03-20 19:59:27 följande:

Socialdemokraten Monica Green vill ju legalisera incest, så snart i en SSU-förening nära dig.

Att världen egentligen hade större bekymmer

Så sant som det var sagt.
  • TheNarrator
    themia skrev 2014-03-20 20:03:19 följande:
    Dröm vidare du, tids nog lär du vakna Glad

"Nu räcker det! Det var JAG som skrev boken om det sovande folket inte du!"
    Så sant som det var sagt.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-20 19:25:41 följande:

Tack.
    Jag fick hjälp av en datorkunnig vän som lyckades rädda datorn åt mig.
    Själv är jag hopplös på sånt där, det var inte så illa som jag trodde.
    *saved by the bell*
    Ha ha. Vilken tur.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:43:15 följande:
    Jag bryr mig inte vad SD tycker i den frågan. Jag svarar utifrån egna erfarenheter av klasskompisar och vad vänner berättat och det verkar finnas ganska många adopterade som mår psykiskt dåligt.
    Jag bryr mig inte om folk vill adoptera 100 ungar. Men jag är inte säker på att det alltid är det bästa i längden för barnet som alltid kommer undra över sina rötter och kultur.
    Hur menar du att vad SD tycker är irrelevant? Så du värnar bara om utrikesadopterade barn? För, du vet, även inrikes adopterade får samma problem som de utrikesfödda. Det har inget med bakgrund att göra, det har med själva adoptionen att göra, oavsett om barnet är helsvenskt eller från svartaste afrika. Och hur kan man värna om barn som funderar på sitt ursprung, men inte om de som hamnar i hemska familjer med våld, droger, alkohol, brottslighet och föräldrar som kanske inte bryr sig alls? Märkligt, tycker jag. Men det visar också på hur hudfärgsfixerade SD är. Alltid de "felfärgade" som ska pekas ut.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-20 20:17:45 följande:

Att världen egentligen hade större bekymmer

Jag ÄLSKAR Bush. Har USA någonsin haft en mer underhållande president?

• Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:45:08 följande:
    Tror du själv att någon kommer kastas ut? Då har du mer övertro på SD än vad jag har. De kommer aldrig få sån makt.
    Däremot om illegala avvisades i större volymer än idag skulle jag faktiskt inte klaga. Vi ska inte ha parallellsamhällen i Sverige eller en myndighet som gömmer folk och en annan som ska leta och kasta ut. Sanslöst.
    Så du är helt med på att SD VILL kasta ut folk? Och ändå röstar du på dem? Huruvida de kommer få den makten eller inte kan vi inte idag veta. Tänker du verkligen ta risken? Hur kommer du känna dig om de FÅR den makten, och dina vänner, ingifta släktingar och andra blir "uppmuntrade till repatriering"?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:46:58 följande:
    Åh suck. Inte ditt urdumma exempel med barnafödande igen.
    Det är bara "dumt" om man gör skillnad på folk och folk.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:27:17 följande:
    Hur menar du att vad SD tycker är irrelevant? Så du värnar bara om utrikesadopterade barn? För, du vet, även inrikes adopterade får samma problem som de utrikesfödda. Det har inget med bakgrund att göra, det har med själva adoptionen att göra, oavsett om barnet är helsvenskt eller från svartaste afrika. Och hur kan man värna om barn som funderar på sitt ursprung, men inte om de som hamnar i hemska familjer med våld, droger, alkohol, brottslighet och föräldrar som kanske inte bryr sig alls? Märkligt, tycker jag. Men det visar också på hur hudfärgsfixerade SD är. Alltid de "felfärgade" som ska pekas ut.
    Nja. Mitt intresse i adoptioner är väldigt väldigt litet oavsett om ungarna är bruna, rosa eller gredelina.
    Och ja, jag bryr mig inte om vad SD tycker i frågan. Jag är inte bokstavstroende.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?