• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    Thomas66 skrev 2014-03-19 22:05:17 följande:

Kan inte tänka mig att så många tror att alla problem löser sig utan invandring, men lite rädda det som räddas kan. Och det är antagligen inte du och jag eller våra barn som lider mest av problemen med en stor invandring. Utan det är invandrarna, men vänstern tycker ju att det är gulligt att känna en Afrikan eller två längre en så sträcker ju sig inte deras tänk, och liberaler vill ha en Polack som städar. Usch säger jag båda sidor är patetiska. Mvh en föredetta Moderat
    Håller ju inte med dig alls. Vårt samhälle har massor av problem, problem som jag ogärna lämnar över till mina barn. Invandringen är inte ett av dessa.

Och människor från fattiga och krigsdrabbade områden har också massa svårlösta och fruktansvärda problem. När historiker om några hundra år ser tillbaks på vara dagar, så tror jag knappast att de kommer tycka att "allra värst gick det för de stackare som flydde till Sverige och fick komma in där".
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Thomas66
    Quintus Zebra skrev 2014-03-19 22:33:34 följande:
    Håller ju inte med dig alls. Vårt samhälle har massor av problem, problem som jag ogärna lämnar över till mina barn. Invandringen är inte ett av dessa. Och människor från fattiga och krigsdrabbade områden har också massa svårlösta och fruktansvärda problem. När historiker om några hundra år ser tillbaks på vara dagar, så tror jag knappast att de kommer tycka att "allra värst gick det för de stackare som flydde till Sverige och fick komma in där".
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.

Det är definitivt ett av problemen givetvis finns det flera. Möjligtvis att jag är lite känslig då jag har en dotter. Men visit finns det värre problem allt är ju relativt . Att det är ca 25% chans att hon blir våldtagen och misshandlad är ju eg inte värre än alla som dör runt om i världen. Men jag har lite svårt att vara hela världenssamvete utan lever här och nu.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-19 19:29:43 följande:
    Ja, det är väl bra att det blir skattehöjningar. Men varför inte rikta skattepengarna på pensionärerna?
    Fråga SD. Det är de som röstat med alliansen och mot satsningar på pensionärerna.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-19 19:50:05 följande:

Så kan det givetvis vara, men när jag har sprungit in och handlat i tex Hallunda så tänker iaf inte jag oj vad mycket Danskar och Amerikaner som har flyttat hit.
    Vad du ser i Hallunda kan jag ju inte veta. Huruvida du ser "korrekt" eller inte är inte heller något jag kan uttala mig om. Jag vet att många ser fler mörkhyade än vad de faktiskt finns i ett område. Områden som sägs bestå av enbart MENA-folk har ofta en rätt hög andel europeiska invandrare också.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-03-19 22:05:17 följande:

men vänstern tycker ju att det är gulligt att känna en Afrikan eller två längre en så sträcker ju sig inte deras tänk, och liberaler vill ha en Polack som städar. 
    Men ditt tänk sträcker sig uppenbarligen längre - i din inbillning.

Det verkar som alla strålkärringar har förirrat sig till SD-sekten.

Är det inte det ena så är det det andra och det blir en lustig dialog där de  som argumenterar mot sekten ger exempel på vad ledande sektmedlemmar har sagt medan sektmedlemmarna har sina ritualer som mynnar ut i uppenbarelser om andras känslor och tankar.

Du kan inte veta vad vänstern tycker bakom vad du uppfattar som politiskt korrekta uttalanden om solidaritet och invandring.

Du kan inte läsa tankar, varken du eller någon annan sektmedlem kan det.

Det är inte möjligt.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Cal XVI Gustf
    Hummelnr12 skrev 2014-03-19 20:29:19 följande:
    19.2 till 21.7 miljarder är små pengar om tittar på vad alkoholen kostar Sverige, den kostar mellan 90-150 miljarder beroende på hur man räknar. Om man räknar med alla sjukhus kostnader för alkoholrelaterade skador och fängelse vistelser rättegångskostnader osv så ligger summan på 150 miljarder. Intäkterna på alkoholen i skatter och moms är på c:a 10-20 miljarder.
    Dina siffror är felaktiga.
  • Hummelnr12
    Cal XVI Gustf skrev 2014-03-20 00:57:19 följande:
    Dina siffror är felaktiga.
    Skatte intäkter på alkohol 12.3 miljarder.

www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skatteintakter-per-skatt/

Som jag skrev så beror det på hur du räknar.

Can har sin uträkning folkhälsoinstitutet har sin, sen kom Gerhard Larsson med sin i missbruksutredningen 2013 så som sagt beroende på hur man räknar så blir det olika siffror.

Skall vi lägga till kostnaderna för andra droger och tabletter så skenar kostnaderna ännu mer. Finns ganska mycket siffror på nätet om man bara vill söka. 
    Sällan studsar en termos
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-19 17:36:20 följande:

Men du, om du känner så, varför i hela fridens namn ska du då rösta på sd?

För att jag tycker att det behövs en markering mot våra sittande. Jag tycker att Sverige tar ett för stort ansvar för världskriser och har gjort väldigt länge. Jag ser inget fel i att försöka lösa de problem vi har fått i Sverige innan vi tar in fler. Skola och sjukvård går sisådär. Vad vissa här i tråden än säger så har vi stor segregation och problem i många förorter. Lösningen på problemet är inte att ta in ännu fler och klämma ihop på campingar, hotell, slott, vandrarhem, miljonprojekt osv.
    De invandrare jag känner frågar mig vad som är fel med svenskarna som inte protesterar mot att kostnaderna skenar och bostadsbristen ökar. För att inte tala om motsättningarna invandrare emellan där de tar med sina konflikter och hat hit.
    Jag håller med. Varför ska Sverige vara hela världens samvete? Vi har hjälpt många och vi ska fortsätta hjälpa. Men finns det något tak? När är det dags att trappa ner och lösa de problem vi redan har? Våra politiker kommer med nya märkliga förslag hela tiden. Varför diskuteras det ens om att eu-migranter ska få samma rättigheter som illegala?
    Övriga Europa får ta ett större ansvar tycker jag. Vi är ett litet land med begränsade resurser. Vi ska försörja fler och fler. Förutom att vi lägger stora summor på de som lyckas ta sig till Sverige så ger vi mycket i bistånd.

http://www.sida.se/Svenska/Nyhetsarkiv/2013/April-2013/Sveriges-bistand--kvar-i-toppen-/

Jag är inte oempatisk eller kall men jag är orolig för mina barn som ska växa upp i det här landet. Jag vill inte ha ett Sverige där välfärden är helt borta och allt ska bekostas av privata försäkringar. Vi ska vara solidariska men inte till vilket pris som helst.
    Alla har säkert sina måttstockar men jag tycker att det räcker nu. Hade jag fått välja hade gränserna stängts ett tag framöver förutom för kvotflyktingar, kvalificerad arbetskraft, kärleksinvandring (där partnern är försörjningsansvarig) och studenter. Jag kanske har glömt någon.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Hummelnr12
    Hummelnr12 skrev 2014-03-20 07:06:08 följande:
    Skatte intäkter på alkohol 12.3 miljarder.

www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skattetr.../

Som jag skrev så beror det på hur du räknar.

Can har sin uträkning folkhälsoinstitutet har sin, sen kom Gerhard Larsson med sin i missbruksutredningen 2013 så som sagt beroende på hur man räknar så blir det olika siffror.

Skall vi lägga till kostnaderna för andra droger och tabletter så skenar kostnaderna ännu mer. Finns ganska mycket siffror på nätet om man bara vill söka. 
    Detta är direkt saxat från missbruksutredningen

Missbrukets växande konsekvenser (2500 dör, 8 av 10 är påverkade vid våldsbrott, samhällets kostnader enligt våra beräkningar 150 mdr) 

Sällan studsar en termos
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 18:58:57 följande:
    Det skulle inte behövas "för barnens skull" om det inte fanns folk som envisades med att djävlas med folk som har fel färg på huden.

Det är väl inte det största problemet. Problemet är väl att många adoptivbarn mår väldigt dåligt över att vara just adopterade. De växer upp utan rötter och har många frågor om sin biologiska familj.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?