• moonstar88

Äggdonation i Sverige

Hej!
    Vi har nyss kommit fram till att vi nog är tvungna att ställa oss i kö för äggdonation då våra ivf resultat inte alls är så bra. Vårt problem är både mina ägg (osäker på orsak) och manens sperma (för få).

Men nu när jag kollar runt så är det som om många av de som tagit hjälp av äggdonation åker utomlands för hjälp.
    Så det är svårt för mig att få svar på mina frågor:
    Hur lång väntetid är det ungefär? Vi tillhör gävleborgs landsting.
    Vad kostar det?
    Har man rätt att veta någonting om donatorn?

Om någon kan avara så blir jag överlycklig. Ni får även gärna skriva mer info om detta också om ni vill.

• Svar på tråden Äggdonation i Sverige
  • bullenochgrisen

Du är helt underbar som gör detta för oss alla som är i denna jobbiga situationen. Vi är enormt tacksamma. Helt obeskrivligt tacksamma för det du och alla de andra donatorerna gör för oss. Ni ger oss det vi längtat efter i flera år, så vi också får uppleva det där fina underbara som är livets mening. Som vi kämpat, gråtit och önskat så länge så länge. Och du bidrar med det finaste man bara kan ge till en annan människa. Stort tack för att du finns och tänker på oss barnlösa. Vi förstår och kan sätta oss in i din situation också. Och även om du inte vet vilka vi är så är samma par du hjälper lika tacksamma och håller gärna din hand genom det du gör. Tack för att du finns.

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-10-14 20:58:12 följande:

Du är helt underbar som gör detta för oss alla som är i denna jobbiga situationen. Vi är enormt tacksamma. Helt obeskrivligt tacksamma för det du och alla de andra donatorerna gör för oss. Ni ger oss det vi längtat efter i flera år, så vi också får uppleva det där fina underbara som är livets mening. Som vi kämpat, gråtit och önskat så länge så länge. Och du bidrar med det finaste man bara kan ge till en annan människa. Stort tack för att du finns och tänker på oss barnlösa. Vi förstår och kan sätta oss in i din situation också. Och även om du inte vet vilka vi är så är samma par du hjälper lika tacksamma och håller gärna din hand genom det du gör. Tack för att du finns.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Kraaaaam på alla!!
  • dreamz
    Längtar12345 skrev 2014-10-14 09:59:07 följande:

Spännande att ni börjar komma igång nu! Är du på G dreamz också?

Jag går i dagarna in i vecka 33 och det börjar närma sig.

Håller tummar och tår för oss alla som kämpar! kram

Nää bara väntar och väntar och väntar... Börjar känna mig lite lätt frustrerad :(

Men men den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge ;)hihi.

Åh vad mysigt längtar12345!!!!

Kraam!
  • dreamz
    blommorna skrev 2014-10-14 17:50:08 följande:

Så spännande att läsa om hur det går för er. Jag ska börja min resa att donera ägg nu :) just nu inväntar jag min mens sen ska spruträdda jag börja ta sprutor. Det är så spännande för jag vet att två par bara väntar på att min mens också. Att kunna hjälpa någon så här är nog ett av de största sakerna jag gjort i mitt liv. Att kunna hjälpa några att få det mest värdefullaste som går är en ära för mig.

Ohhh hihi blir så exalterad å lite nervös för eran skull!! Hoppas hoppas!! Äggen räcker till er med!!!<3 kraaaam!!!!
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-10-14 16:12:22 följande:

Ja det är spännande. Har gått på progynon x 3 nu sen i torsdags förra veckan. Förra gången var magen jätte spänd, så spänd så jag mådde dåligt både dag och natt ( vid testcykeln) men denna gången har jag sluppit det än så länge. Bara extremt trött. Någon annan som haft biverkningar av progynon? Gud vad spännande. Håller tummarna för er alla. Är rädd att äggen inte räcker till oss nu denna gången. Är riktigt rädd för att få vänta ännu längre på vår tur. Jag orkar inte det :( vet inte om det är hormonerna som talar men jag är mer känslomässigt ostabil nu ju närmare vi kommer. Kram

Detta inlägget var det meningen att jag skulle citera :)
  • bullenochgrisen

Tack snälla Dreams! Vi behöver allas tummar nu känns det som. Den där väntan och ovetandes väntan är värst. Nu är det nära och det märker man på känslorna och hormonerna också. Känslorna går upp och ner. Önskar er stort lycka till också. Snart är vi alla i mål! Vi måste hålla humöret uppe.

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-10-15 12:52:57 följande:

Tack snälla Dreams! Vi behöver allas tummar nu känns det som. Den där väntan och ovetandes väntan är värst. Nu är det nära och det märker man på känslorna och hormonerna också. Känslorna går upp och ner. Önskar er stort lycka till också. Snart är vi alla i mål! Vi måste hålla humöret uppe.

<3 <3 håll oss uppdaterade! :D
  • bullenochgrisen

Uppdatering: mätte precis slemhinnan efter 2 veckors knaprande av progynon 3 ggr per dag. Denna gången blev det ännu en besvikelse. Slemhinnan mätte 5 mm denna gången. Önskvärt är 7 mm men 6 mm är godtagbart. Ursh fy detta var så typiskt men så uträknat på något sätt. Varför inte höja besvikelsen och förhoppningarna ännu mer liksom? :( ska tillbaka på fredag för nytt vul. Håll tummarna hårt! Annars får vi hoppas att donatorn dröjer lite också. Så typiskt när den var 7 mm fin i våras efter testcykeln.

• bullenochgrisen

Jag är så lycklig så tårarna sprutar. RMC ringde precis och sa att det andra paret har fått hoppa av av andra skäl så det betyder att vi är mottagarpar ETT! ! Donatorn donerar på måndag så då ska jag och sambon in. Han sa lämna sitt bidrag och de ska kolla min slemhinna för att se om den blivit tjockare. De fick höja progynon dosen till fyra tabletter om dagen då min slemhinna bara var 5 mm i tisdags ( efter 13 dagars dos av progynon x3) är min slemhinna fin på måndag så gör jag ET på onsdag. Annars fryser de in våra ägg tills min slemhinna ökat. Jag är så lycklig så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har ju varit så orolig att inte få vara med denna gången som mottagarpar två. Håll tummarna!!!

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-10-24 12:29:33 följande:

Jag är så lycklig så tårarna sprutar. RMC ringde precis och sa att det andra paret har fått hoppa av av andra skäl så det betyder att vi är mottagarpar ETT! ! Donatorn donerar på måndag så då ska jag och sambon in. Han sa lämna sitt bidrag och de ska kolla min slemhinna för att se om den blivit tjockare. De fick höja progynon dosen till fyra tabletter om dagen då min slemhinna bara var 5 mm i tisdags ( efter 13 dagars dos av progynon x3) är min slemhinna fin på måndag så gör jag ET på onsdag. Annars fryser de in våra ägg tills min slemhinna ökat. Jag är så lycklig så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har ju varit så orolig att inte få vara med denna gången som mottagarpar två. Håll tummarna!!!

Åhhhh!!! Vad underbaaart!!!!

Är så glad för eran skull! Nu (jäklar ) hoppas jag på att din slemhinna växer!!!! *väx*väx*VÄX!!! :))
Svar på tråden Äggdonation i Sverige