• moonstar88

Äggdonation i Sverige

Hej!
    Vi har nyss kommit fram till att vi nog är tvungna att ställa oss i kö för äggdonation då våra ivf resultat inte alls är så bra. Vårt problem är både mina ägg (osäker på orsak) och manens sperma (för få).

Men nu när jag kollar runt så är det som om många av de som tagit hjälp av äggdonation åker utomlands för hjälp.
    Så det är svårt för mig att få svar på mina frågor:
    Hur lång väntetid är det ungefär? Vi tillhör gävleborgs landsting.
    Vad kostar det?
    Har man rätt att veta någonting om donatorn?

Om någon kan avara så blir jag överlycklig. Ni får även gärna skriva mer info om detta också om ni vill.

• Svar på tråden Äggdonation i Sverige
  • TiinaLarsson

Vad glad jag blir för er. Det kommer gå jätte bra tror jag:)
    Får se hur allt går här och hur jag mår. Ska försöka tänka på mig själv i slutändan. Som sagt man vill göra allt nu för att man själv ska må så bra som möjligt och att allt ska gå vägen. Ska bli kul och få följa er. Hör gärna av dig när du har test dag:)
    Kramar

• Angel00

Tips till alla er som står i kö.

Eftersom väntetiden är lång och det är otroligt jobbigt i sig kan jag tipsa om att om ni som par hittar en donator under tiden ni står i kö kan ni få förtur. Donatorn kommer inte att donera sina ägg till er, hon kommer att donera till någon annan okänd som står först i kön och som hon har blivit matchad med. Detta är ett sätt att få kön att gå snabbare och en morot för de som står i kön.

• Angel00

Eftersom väntetiden är lång och det är otroligt jobbigt i sig kan jag tipsa om att om ni som par hittar en donator under tiden ni står i kö kan ni få förtur. Donatorn kommer inte att donera sina ägg till er, hon kommer att donera till någon annan okänd som står först i kön och som hon har blivit matchad med. Detta är ett sätt att få kön att gå snabbare och en morot för de som står i kön.

• Angel00

• Angel00

Skriver från mobilen. Ledsen för trippelposten. Tror mobilen hakade upp sig. :(

• swede

Tiina...jag håller dig up to date

Andel00; Tycker det är bra med trippelpost, för då kanske jag också kan fatta. Tack Bra tips du kom med till alla som funderar på ÄD!

• villsågärna38
    Angel00 skrev 2014-04-09 10:21:44 följande:
    Tips till alla er som står i kö. Eftersom väntetiden är lång och det är otroligt jobbigt i sig kan jag tipsa om att om ni som par hittar en donator under tiden ni står i kö kan ni få förtur. Donatorn kommer inte att donera sina ägg till er, hon kommer att donera till någon annan okänd som står först i kön och som hon har blivit matchad med. Detta är ett sätt att få kön att gå snabbare och en morot för de som står i kön.

Jättebra tips!! Vi fick tag på två korsdonatorer här via FL dom hjälpte oss på vägen mot vår dotter Kram och lycka till alla!!
  • Aluni

Jag har precis idag lämnat första prover som donator på KS. Jag har inte ens har varit där men om någon behöver lite hjälp med kötiden, då kanske kan jag hjälpa till. Men jag är inte säkert att jag får donera än och då blir det tidigast runt november.

Svar på tråden Äggdonation i Sverige