• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • Aava
    Nilla81 skrev 2014-01-30 00:33:59 följande:
    Välkommen
    johannatys skrev 2014-01-30 12:21:02 följande:
    Hej grattis va roligt, vi är beräknade till 11:e juli.
    Tack tack :). Jag har foglossning så jag ser ut som en 100-åring då jag går... Konstigt vad olika det kan vara. Har aldrig upplevt det med de två äldre. Vi frågade kön eftersom jag är för nyfiken för att vänta :). Ska ni andra fråga eller ska det vara överraskning?

• johannatys
    Aava skrev 2014-01-30 17:01:44 följande:
    Tack tack :). Jag har foglossning så jag ser ut som en 100-åring då jag går... Konstigt vad olika det kan vara. Har aldrig upplevt det med de två äldre. Vi frågade kön eftersom jag är för nyfiken för att vänta :). Ska ni andra fråga eller ska det vara överraskning?

Men va jobbigt, hade lite foglossning i förra graviditeten men inget än. Vi ska inte kolla kön, kollade inte på dottern heller även om läkaren hintade om att det var en tjej.
    Men tre tjejer dom kommer ju ha det underbart när de blir större. :)
  • Spionen

Jag mår oförskämt bra! Lite ont i ryggen bara, tror det beror på brösten som numera ser ut som två stora, hårda ballonger fyllda med mjöl typ. Astunga är dem, så jag får ha sport-BH hela tiden. Annars är det verkligen spökveckor för mig nu!

I morgon är det dock bara två veckor kvar till RUL! Vi ska inte kolla kön har vi bestämt, utan tar det som en överraskning :)

• Nilla81

Mår bara bra. Vissa dagar halsbränna men inte så ofta. Haft ett blodtrycksfall och sen lite problem med ischias men det har jag haft vid varenda graviditet samt efter. Känna som en vana.

1,5 vecka kvar till UL längtar.

känner av den lilla varje dag nu. Inte så ofta men minst 1 gång/dag. Himla mysigt.

vi kommer kolla könet men inte för att kunna köpa saker utanför att vi är för nyfikna för att kunna vänta

• Spionen
    Nilla81 skrev 2014-01-30 22:08:50 följande:
    Mår bara bra. Vissa dagar halsbränna men inte så ofta. Haft ett blodtrycksfall och sen lite problem med ischias men det har jag haft vid varenda graviditet samt efter. Känna som en vana.

1,5 vecka kvar till UL längtar.

känner av den lilla varje dag nu. Inte så ofta men minst 1 gång/dag. Himla mysigt.

vi kommer kolla könet men inte för att kunna köpa saker utanför att vi är för nyfikna för att kunna vänta

Åååh kan du känna bebisen röra sig alltså?! OMG avundsjuk!!!
  • Nilla81

Spionen: ja man får en liten buff då och då

Dröjer nog inte länge förrns du känner med.

• Spionen

Va mysigt! Längtar så mycket! Känner verkligen ingenting nu, tror knappt jag är gravid, så en liten buff skulle vara välkommen!

• Nilla81

Med min första så kände jag ganska "sent". Tror efter jag hade vart på ul.

• johannatys

Jag kände också efter ul med första och nu känner jag lite buffande, men en så länge väldigt lungt. Längtar tills sparkarna kommer igång och man kan ligga och trycka tillbaka, älskade den lilla stunden på kvällarna när man kände att man fick kontakt. 

• Nilla81

Ja det blir mysigt sen när man typ ser armbågen eller foten och kan buffa tillbaka. Inte så kul när den börjar sparka mot revbenen eller trycker mot urinblåsan men det står man ut med. Häftigt när hela magen rör sig lär väl dröja ett tag innan dess.

Svar på tråden Någon från Uppsala?