Någon från Uppsala?
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Hej på er! Igår hände en skum grej. Jag har ju haft lyxen att knappt må illa alls, och har aldrig behövt spy. Men igår efter en liten kopp morgonkaffe vände det sig i magen och jag fick springa till toan och spydde som aldrig förr! Hade inte ens ätit frukost, så det var bara vatten och kaffe som kom upp. Sen mådde jag kanonbra resten av dagen. Skumt!
hehe okej, ja det var skumt. Jag är så glad att jag kan dricka kaffe igen :)
Sitter och funderar på om man kan åka ner till Grekland på bröllop i v 37, är man helt galen då? Tänkte om jag skulle ringa bm och höra vad hon säger, men sen kände jag att jag inte ville störa henne så försöker googla info. Jag får tydligen flyga iaf med norweigen.
Johannaty: Min syster flög i vecka 37, men det var inrikes (hon bor i USA) och det gick bra. Jag personligen skulle inte våga, men jag avskyr att flyga så det är nog mest därför... Det värsta som kan hända är ju att bebisen vill ut när ni är i Grekland, så jag skulle nog kolla upp hur det är att föda som turist där.
Idag påminde en gravid väninna mig om gravidförsäkring! Nytt ord för mig. Tecknade Folksams på en gång. Har ni gravidförsäkring?
Har inte tecknat någon än. Har inte haft med de andra men denna gång kanske man borde. Vet bara inte vilken man ska välja av alla
Hej, jag hoppar in här. Bor i Storvreta sedan december förra året. Har två söner som är
6,5 år och 3,5 år. Beräknad med trean 20/6, v 22 nu . När är ni andra beräknade? Mår ni bra? Jag har foglossning hade det med tvåan också, och har lågt hb, 90 nu :-/. Annars är det ok
värt varje minut.
Ser att ni pratar om att flyga utomlands, tror att de flesta flygbolag har restriktioner de sista två månaderna av graviditeten. Sambon är från Österrike och vi tänkte flyga ner över påsk. Blir hem någon vecka efter man passerat gränsen, men det behöver man ju inte säga min andra son kom i v37+1 så jag skulle inte våga flyga i v37.
Läste på Norweigan att om flygbussen överskrider 4 timmar får man inte flyga efter v36. Under fyra timmar så får man flyga med läkarintyg som säger att man är frisk nog att flyga. Men Grekland tar väl 4,5? Man gör ju som man vill, de frågar väl inte om intyg i vilken vecka man är så säger man 35 fast man är i v 37 så accepterar de säkert det
Och flygbussen skulle ju vara flygtiden