Lagombutwhy skrev 2014-06-23 14:10:58 följande:
Det är bra m tips på ställen!
Själv är jag så lång o stor i mig själv att mammakläder fr finare märken inte passar mig. Så små i storlekarna! Hittat några riktigt fina mammaklänningar dock på
mamalicious.se :)
Varför köpa finare märken av något som man ändå använder en kortare tid? Bara slöseri med pengar tycker jag (snål som jag är...)! Men det är allmänt dåligt med gravidkläder tycker jag, särskilt till vettiga priser. Och ändå bor jag i Göteborgsområdet och då tycker man ju att det borde vara lättare att hitta, men icke
Ett tips är annars att köpa längre kjolar i vanlig stretchmaterial på "vanliga" avdelningar. Ett av mina mesta favoritplagg just nu är nämligen en sådan kjol i tubmodell som jag köpte på HM för 149 eller var det 199kr, tror jag det var. Med den modellen och då den är svart så har den fungerat ypperligt även på jobbet där man inte kan komma klädd i vad som helst. I de fallen har överdelen fått bestämma stilen. Dessutom så fungerar den ju finfint även privat. Det bästa är ju att man kan även använda dom efter graviditeten om de inte är gravidkläder! Nu är jag i vanliga fall ingen kjoltjej heller, men just under denna graviditet så har det blivit ett mycket använt plagg! Som sagt var, man anpassar sig ju efter det som är skönt...