• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Majken 410

Väntar vårt första barn med BF 13 Juli. 5 dagar kvar. 

Försöker på alla möjliga sätt få dagarna att gå men det är svårt. Man hamnar lätt i de där otåliga tankarna och letandet efter tecken på att det ska vara igång. 
    Och försöka tänka 20 dagar nu är riktigt riktigt svårt. 

Borde gjort dte mycket tidigare. :D

Sommarvärmen gör inte det hela mycket lättare, även om jag inte alls känner att magen är ivägen eller så - tacksamt, man blir snabbare trött i kroppen även av att göra ingenting. :D 

• mallan74

Är i v 40+5 idag o ingen bebis så långt ögat kan nå. Fick en tid till förlossningen nästa torsdag (42+0) om inget hänt innan dess. Gick 16 dagar över med min dotter o blev igångsatt. Ska man verkligen ha sån otur o bli igångsatt 2 ggr på raken??

• DragonWoman

Här gått in i v 29 nu, faaaaaan vad tiden går sakta denna gången... Och värmen tar död på mig,varmt 24/7 :( gubben har åtminstone semester nu 4 v så har morrat revir på olika badställen... önskar bara att det blir lite svalare framåt... För familjens skull och min mentala hälsa.... BLäh

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Sessan78

36+4 idag! Födde min dotter på 36+4 för tre år sedan. Kommer nog att gå längre den här gången. Är bara så less nu och precis som många andra av er så lider jag verkligen av värmen. Får nästan panik...vet inte vad man kan göra eller var man ska ta vägen! Någon fler med väldigt svullna händer och fötter? Mina fötter ser helt groteska ut...mina tår ser ut som tjocka prinskorvar på en rund ballong, och mina fotknölar syns inte längre....

Håller tummarna för ni som har bf i dagarna! Blir kul med fler bebisar...

• Kroken
    Sessan78 skrev 2014-07-09 08:15:51 följande:

36+4 idag! Födde min dotter på 36+4 för tre år sedan. Kommer nog att gå längre den här gången. Är bara så less nu och precis som många andra av er så lider jag verkligen av värmen. Får nästan panik...vet inte vad man kan göra eller var man ska ta vägen! Någon fler med väldigt svullna händer och fötter? Mina fötter ser helt groteska ut...mina tår ser ut som tjocka prinskorvar på en rund ballong, och mina fotknölar syns inte längre....

Håller tummarna för ni som har bf i dagarna! Blir kul med fler bebisar...

Jag ser likadan ut jag! Är i v.32 så det är ju några veckor kvar :-/ Får så himla ont i lederna nu när jag är svullen. På morgonen, eller när jag suttit still, kan jag knappt gå. Och handlederna värker på morgonen innan jag kommit igång. Får på mig förlovningsringen på morgonen men sen sitter den där. Ska den av så är det kallvatten och tvål som gäller. Nu gifter vi oss på lördag och jag får inte på mig vigselringen...haha. Har provat den och jag får på den på morgonen, precis som med förlovningsringen, men jag får inte på dom två tillsammans. Dessutom får jag inte på mig några skor heller pga svullnaden på fötterna så jag får gifta mig barfota. Tur det bara ska vara vi, barnen och vittnen
  • PoL

Kroken: grattis i förväg till bröllopet! Kanske skulle ha det på stranden så blir det perfekt att vara barfota

• Kroken
    PoL skrev 2014-07-10 11:06:56 följande:

Kroken: grattis i förväg till bröllopet! Kanske skulle ha det på stranden så blir det perfekt att vara barfota

Tack Vi kommer att vara i ett rosa tempel som ligger högt upp på ett beg vid Mälaren i vår stad. Så ingen annan kommer se oss och att vara barfota där känns helt ok, det passar liksom in Får ta mina crocs (som är de enda skor jag kan använda nu) upp och ner för berget
  • kajsamupp

Kroken: Vad mysigt det låter att gifta sig, även om man behöver vara barfota och inte får på ringen riktigt.

Själv jobbade jag sista dagen idag, så nu är det semester och föräldraledigt för barn nr 1 och den på väg efter det. Konstigt nog så kände jag lite grand idag, att det kanske känns tråkigt att vara hemma så länge innan och att jag kanske vill komma in någon dag ändå efter semester. Så vi har lämnat det öppet.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35