• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL

Soliga ljuvliga dagar

Ett tips till er om ni inte redan hört det: för att härda brösten lite inför amningen kan man 'rugga' dom (gnugga lite ovarsamt) med en handduk varje dag efter duschen. Jag tyckte det hjälpte förra gången

• Sessan78

37+2 idag. Är inne på förlossningen med värkar. Just fått en spruta bricanyl för att stoppa upp värkarna, har ju en sätesbebis. Väntar på besked om snitt ikväll eller om det blir att avvakta. Hoppas hoppas hoppas det blir ikväll...

• Scarlett01
    Sessan78 skrev 2014-07-14 20:36:01 följande:

37+2 idag. Är inne på förlossningen med värkar. Just fått en spruta bricanyl för att stoppa upp värkarna, har ju en sätesbebis. Väntar på besked om snitt ikväll eller om det blir att avvakta. Hoppas hoppas hoppas det blir ikväll...

åh men tusan vad orättvist... Hoppas det blir ikväll som du önskar! Jag är på 40+0 idag och inga tecken på att det ska dra igång Känner mig sprickfärdig...
  • Sessan78
    Scarlett01 skrev 2014-07-14 20:44:50 följande:
    åh men tusan vad orättvist... Hoppas det blir ikväll som du önskar! Jag är på 40+0 idag och inga tecken på att det ska dra igång smile4.gif Känner mig sprickfärdig...
    Åhhh, jag lider med dig! Hoppas verkligen att det kommer igång för dig snart. Håller alla tummar för dig!
  • mallan74

V 41+3 kom vår son till världen, mitt under fotbolls-VM-finalen såklart :). Gick hemma i 15 timmar med värkar. Väl framme på förlossningen var jag fullt öppen o det tog 45 min till han va ute :). Lycka till med era kommande bebisar :)

• Sessan78
    mallan74 skrev 2014-07-14 20:54:11 följande:

V 41+3 kom vår son till världen, mitt under fotbolls-VM-finalen såklart :). Gick hemma i 15 timmar med värkar. Väl framme på förlossningen var jag fullt öppen o det tog 45 min till han va ute :). Lycka till med era kommande bebisar :)

Åhhh vad roligt att höra! Stort grattis till sonen! Hur stor var lillen?
  • kajsamupp

Mallan: Grattis, vilken final för er alla!

Sessan: Spännande, hoppas det går bra för dig ikväll!

Här har semestern börjat och vi hoppas kunna åka till Astrid Lindgrens värld imorgon, om bara inte dottern får vattkoppor, hade några prickar idag och var lite varm ikväll.. Får se hur natten utvecklas.

• Aftonstjärna
    mallan74 skrev 2014-07-14 20:54:11 följande:

Stort grattis! Kul att han kom mitt i fotbollen :) 
    bf 23 oktober
  • Zuzziwoman
    Sessan78 skrev 2014-07-14 20:36:01 följande:

37+2 idag. Är inne på förlossningen med värkar. Just fått en spruta bricanyl för att stoppa upp värkarna, har ju en sätesbebis. Väntar på besked om snitt ikväll eller om det blir att avvakta. Hoppas hoppas hoppas det blir ikväll... smile2.gif

Oj då, liten vill ut. Hoppas ni slipper vänta alltför länge, lycka till !
  • Zuzziwoman

Mallan74: stort grattis, vissa vet att ta plats redan ifrån början

Jag får kolla mig lite extra nu i slutet då trycket stigit. Känns inte så konstigt i värmen och jag måste dragit på mig några kilo vätska, men är skönt att de väljer att hellre kolla än bara avvakta. Är 2 v till bf

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35