kajsamupp skrev 2014-07-18 22:55:48 följande:
Kroken- Usch, det låter jobbigt och lite läskigt att svullna sådär. Jag känner också att jag svullnar och att det känns obehagligt om jag inte använder stödstrumpor, så det har jag gjort sen v 10 trots det varma vädret. Det känns så obehagligt redan efter 30 min utan att det är värt lite extra svett för att slippa svullna. Skönt att de har extra koll på blodtrycket så du inte får havandeskapsförgiftning och sånt!
Var till närakuten nu på kvällen med anledning av dotterns kliande vattkoppor, fick komma dit efter att vårdcentralen stängt och när det var tomt i väntrummet. Besöket gick ut på att väga barnet så vi fick inte ens komma in på ett behandlingsrum pga smittorisken.. Det dumma var ju såklart att alla apotek i närheten stängt för dagen.. Och dottern var märkbart mindre besvärad av klådan nu på eftermiddagen, så vi struntade att åka lång väg för att hämta ut medicinen. Och mycket riktigt, klådan har nu lagt sig så pass att hon somnade ganska enkelt och jag håller tummarna för att det håller sig hela natten.
Annars finns det nåt som heter Poxclin coolmousse på Apoteket som tydligen ska vara väldigt har mot vattkoppor som kliar. Har flera föräldrar på jobbet som provat detta och lovordar det. Receptfritt, kan vara värt att prova om kliandet kommer tillbaka. Men hoppas det ger med sig nu!
Havandeskapsförgiftning är ju det de är oroliga för att jag ska dra mig. Jag fick det på slutet när jag väntade mitt första barn, men det han aldrig bli så allvarligt som tur var. Men jag vet vilka kännetecken jag ska "leta" efter så jag känner mig hyfsat lugn. Nu blir det extra koll om en vecka ungefär med blodtryck och urinprov.