• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL

Här händer det saker !

Grattis Mallan! Hur gick fl och hur stor är underverket? Berätta gärna mer när du orkar

Sessan, hur går det för dig?

Scarlett, snart snart snart är det din tur!

• Sessan78

Ingen bebis här än. Läkarna vill avvakta. Har fått lite permis idag från sjukhuset så vi kan få tillbringa dagen tillsammans med vår dotter. Ska tillbaka vid 15-tiden för ny ctg-kurva och kontroll. Verkar det bra blir vi utskrivna tills det planerade snittet...prel 24/7.

• mallan74

Hjärtligt tack för alla gratulationer ð???Förlossningen va helt fantastisk. Jag gick hemma med verkar i nästan 15 tim. Fast på slutet tilltog dom så pass att det va nästan jag trodde att han skulle födas i bilen ;). Väl in på förlossningen tog det 45 min så va han ute :). Hade planerat att gå hemma så länge som möjligt ist för o gå i förlossningskorridoren o ha ont. Men liiite tidigare borde vi nog åkt in ;)
    3130 kg o 49 cm :)

• Aftonstjärna

Härligt att förlossningen gick så bra Mallan och att du orkade hemma så länge! Fick precis höra att min svåger med sambo just fick en liten flicka! Första barnet för båda, han är 37 och hon 41. Så glad för deras skull!

bf 23 oktober
  • Scarlett01

Det har startat för mig nu vaknade av det kl 5 i morse. Har värkar som varierar med 7-15 minuter emellan, gör inte superont än men känns ju... Dessutom kommer det en del brunrosa vattniga flytningar. Pratat med förlossningen som sagt avvakta tills det gör så ont att jag behöver smärtlindring och komma in då... Skönt att vara hemma så länge som möjligt

• Zuzziwoman
    Scarlett01 skrev 2014-07-15 14:03:34 följande:

Det har startat för mig nu smile1.gif vaknade av det kl 5 i morse. Har värkar som varierar med 7-15 minuter emellan, gör inte superont än men känns ju... Dessutom kommer det en del brunrosa vattniga flytningar. Pratat med förlossningen som sagt avvakta tills det gör så ont att jag behöver smärtlindring och komma in då... Skönt att vara hemma så länge som möjligt smile1.gif

Jisses här händer det saker minsann Skönt att kunna vara hemma, ni har inte så långt att åka då? Du får uppdatera hur det går.
  • kajsamupp

Scarlett- Oj, hoppas det går bra med värkarna och att det går snabbt och smidigt när ni väl kommer in!

• PoL

Mallan: vad lyckat! Bebisen låter helt perfekt

Aftonstjärna: vilken härlig historia <3

Scarlett: wiiieee så spännande!!

• PoL

Eget: besök hos Bm imorn för kontroll, båda mina barn får följa med så det blir spännande att se hur det går det är första gg de är med, jag brukar planera in besöken hos bm då de är på barnomsorgen då jag inte vill riskera att de är med om man upptäcker nåt fel. Fast nu är det semester så då får de helt enkelt följa med. Om jag följer mönstret bör sf-måttet vara 29-30 eftersom jag närmar mig v30.

Jo, har jag berättat att jag fått datum för kejsarsnittet?! 30/9! Känns ju alldeles för snart

• Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-07-15 18:55:28 följande:

Eget: besök hos Bm imorn för kontroll, båda mina barn får följa med så det blir spännande att se hur det går det är första gg de är med, jag brukar planera in besöken hos bm då de är på barnomsorgen då jag inte vill riskera att de är med om man upptäcker nåt fel. Fast nu är det semester så då får de helt enkelt följa med. Om jag följer mönstret bör sf-måttet vara 29-30 eftersom jag närmar mig v30.

Jo, har jag berättat att jag fått datum för kejsarsnittet?! 30/9! Känns ju alldeles för snart

Häftigt med födelsedagen inprickad! Och ja, 30/9 känns onekligen ganska nära! Börjar tycka oktober närmar sig med stormsteg också, har ju en del jag måste hinna få undanstökat innan bebben kommer, men man hinner väl nog bli trött på att vara gravid ännu!
    bf 23 oktober
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35