• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-07-15 19:00:15 följande:
    Häftigt med födelsedagen inprickad! Och ja, 30/9 känns onekligen ganska nära! Börjar tycka oktober närmar sig med stormsteg också, har ju en del jag måste hinna få undanstökat innan bebben kommer, men man hinner väl nog bli trött på att vara gravid ännu!
    bf 23 oktober
    Ja, detta blir verkligen en ny upplevelse! Jag behöver köpa syskonvagn o bärsjal, blöjor o amningsskydd - annars finns nog det mesta hemma. Fast jag ska ff montera spjälsäng o tvätta bebiskläder. Men läget är i stort under kontroll.

Vad har du kvar?
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-07-15 21:13:54 följande:
    Ja, detta blir verkligen en ny upplevelse! Jag behöver köpa syskonvagn o bärsjal, blöjor o amningsskydd - annars finns nog det mesta hemma. Fast jag ska ff montera spjälsäng o tvätta bebiskläder. Men läget är i stort under kontroll.

Vad har du kvar?
    Jag har just ingenting kvar från mina stora som är födda 02 och 05, men har fått en massa grejer av en kompis, syrran och min svägerska, de har alla småbarn och vill inte ha fler! Ha fler amningströjor i garderoben nu än jag hade med de första två t.ex Skrattande  Har också fått barnvagn och babyskydd, bärsele och -sjal. Och spjälsäng! Behöver köpa lite mer kläder och blöjor när det närmar sig förstås. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

100 dagar kvar till bf har jag idag! Tänk att vi ska få en bebis igen, det är 9 år sedan sist! Slogs riktigt av tanken när jag fick se bilder av svågerns nyfödda idag. Pirrigt och spännande! 

bf 23 oktober
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-07-15 21:44:36 följande:

100 dagar kvar till bf har jag idag! Tänk att vi ska få en bebis igen, det är 9 år sedan sist! Slogs riktigt av tanken när jag fick se bilder av svågerns nyfödda idag. Pirrigt och spännande! 

bf 23 oktober
    Fantastiskt!

Och skönt att ha så mycket på plats redan
  • Maramina

Oj, här händer det ju en massa! Grattis ni som fått era bebisar! Själv så sitter jag här, mitt i natten med min lilla två veckors som är nyammad och funderar på om hon sover djupt nog för att jag ska kunna lägga henne ifrån mig... Sover hon inte tillräckligt djupt är det bara att börja om från början med amningen, så frågan är, ska jag chansa eller inte?

• Sessan78
    Scarlett01 skrev 2014-07-15 14:03:34 följande:

Det har startat för mig nu smile1.gif vaknade av det kl 5 i morse. Har värkar som varierar med 7-15 minuter emellan, gör inte superont än men känns ju... Dessutom kommer det en del brunrosa vattniga flytningar. Pratat med förlossningen som sagt avvakta tills det gör så ont att jag behöver smärtlindring och komma in då... Skönt att vara hemma så länge som möjligt smile1.gif

Härligt att höra! Hur går det för dig? Du får uppdatera oss så fort du har tid och ork! Massa kramar
  • Lindsey Egot the only one

Fick en liten flicka den 7/7. Allt gick bra.

• Sessan78
    Maramina skrev 2014-07-16 01:18:31 följande:

Oj, här händer det ju en massa! Grattis ni som fått era bebisar! Själv så sitter jag här, mitt i natten med min lilla två veckors som är nyammad och funderar på om hon sover djupt nog för att jag ska kunna lägga henne ifrån mig... Sover hon inte tillräckligt djupt är det bara att börja om från början med amningen, så frågan är, ska jag chansa eller inte?

Åhhh så mysigt det låter! Bara den där känslan av att sitta och hålla sitt barn, de mjuka kinderna och bebisdoften! <3
  • Sessan78
    PoL skrev 2014-07-15 18:55:28 följande:

Eget: besök hos Bm imorn för kontroll, båda mina barn får följa med så det blir spännande att se hur det går smile2.gif det är första gg de är med, jag brukar planera in besöken hos bm då de är på barnomsorgen då jag inte vill riskera att de är med om man upptäcker nåt fel. Fast nu är det semester så då får de helt enkelt följa med. Om jag följer mönstret bör sf-måttet vara 29-30 eftersom jag närmar mig v30.

Jo, har jag berättat att jag fått datum för kejsarsnittet?! 30/9! Känns ju alldeles för snart smile2.gif

Härligt att få klart med snittdatum! Förstår din känsla. Måste vara skönt att veta så långt i förväg!?! Själv fick jag äntligen mitt snittdatum...24/7, nästa vecka!!!
  • Sessan78
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-07-16 10:02:24 följande:

Fick en liten flicka den 7/7. Allt gick bra.

Jättestort grattis!!! Hur stor var lillan?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35