• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Sessan78

Här är jag 35+0 idag. Börjar närma sig! Började fixa för bebisen runt v 30, med att tvätta upp allt jag har kvar efter dottern som fyller 3 i dagarna. Jag kommer inte att bädda sängen och vagnen förrän vi kommer hem från BB. Går ju så fort och då är allt rent och fräscht för bebisen. Tror att dottern skulle vilja leka med sängen, om vi tar fram den nu, och bädda ner dockor och nallar etc. så jag skulle förmodligen få göra om allt i alla fall. Kommer även att komplettera med lite nya bodies och byxor när vi kommit hem och vet säkert om det är en pojke eller flicka.

• kajsamupp

Sessan: Det var en bra påminnelse, att tvätta upp de gamla kläderna som åkt upp och ner från byrån för att tjäna som dockkläder till diverse nallar och annat. Det kan ju vara bra att komma ihåg att göra en tid innan.

• emjh

Jag har bara f y r a arbetsdagar kvar innan semestern nu, sen är jag ledig i fem veckor!!!! Jag är så himla glad!! 

När jag kommer tillbaka kommer jag att jobba 3-5 veckor beroende på hur jag mår. Alltså mellan 19-29 arbetsdagar kvar innan mammaledighet trots att det är tre månader kvar. 

Jag gillar mitt jobb, det kan man kanske inte tro ;), men jag har ingen större motivation just nu eftersom jag redan lämnat över mina vanliga uppgifter och inte vet från dag till dag vad jag ska göra (jag gillar att ha fullt upp & blir deppig av att vara obelagd). 

• PoL

Aaaargh pinsamt! Är på jobbet o släpper mig hela tiden! Så det hörs! Får nog börja med knipövningar igen

• Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-07-01 08:10:23 följande:

Aaaargh pinsamt! Är på jobbet o släpper mig hela tiden! Så det hörs! Får nog börja med knipövningar igen

Ja, det är verkligen pinsamt! Har hänt mej ett par gånger på offentliga platser också, inte kul!
    bf 23 oktober
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-07-01 08:13:37 följande:
    Ja, det är verkligen pinsamt! Har hänt mej ett par gånger på offentliga platser också, inte kul!
    bf 23 oktober
    Skönt iaf att höra att jag inte är ensam om problemet om du ursäktar
  • Sessan78

Varit hos BM idag! I huvudsak har det handlat om att liten ligger i säte...som en liten fällkniv! Jag vill inte göra vändningsförsök den här gången (gjorde två försök med dottern som misslyckades) då jag inte tror att det skulle fungera (tror inte min läkare heller), så nu skickas papper in ang. kejsarsnitt för min del. Lät som om det kan dröja ett tag innan man får svar om det beviljas men jag är ju 35+3 idag så det är ju inte obegränsat med tid att spela på. Hoppas att jag får svar snart...

• Maramina

Vecka 40+4 idag och jag är så trött på detta! Vid det här laget var dottern två veckor redan

Igår var jag hos BM och både järn och blodtryck var ok. Något annat kollades inte, men hon frågade om jag ville att hon skulle göra en hinnsvepning och jag var genast med på noterna! Det visade sig att tappen hade halverats i längd och att jag var öppen 2-3 cm. Dessutom så började jag blöda när hon höll på, så hon var väldigt optimistisk om att det skulle komma igång nu, men än så länge har det inte hänt något drastiskt. Jag har fortfarande lite blodblandade flytningar och så har jag en del molvärk men inga regelbundna sammandragningar eller så. Så nu får vi se om det händer något mer det närmaste dygnet. Händer inget tidigare så ska jag till MVC på måndag och då kommer det att bokas tid för igångsättning. Självklart koppas jag att något händer innan dess!

• Scarlett01
    Maramina skrev 2014-07-01 16:13:23 följande:
    Vecka 40+4 idag och jag är så trött på detta! Vid det här laget var dottern två veckor redan

Igår var jag hos BM och både järn och blodtryck var ok. Något annat kollades inte, men hon frågade om jag ville att hon skulle göra en hinnsvepning och jag var genast med på noterna! Det visade sig att tappen hade halverats i längd och att jag var öppen 2-3 cm. Dessutom så började jag blöda när hon höll på, så hon var väldigt optimistisk om att det skulle komma igång nu, men än så länge har det inte hänt något drastiskt. Jag har fortfarande lite blodblandade flytningar och så har jag en del molvärk men inga regelbundna sammandragningar eller så. Så nu får vi se om det händer något mer det närmaste dygnet. Händer inget tidigare så ska jag till MVC på måndag och då kommer det att bokas tid för igångsättning. Självklart koppas jag att något händer innan dess!

åh, förstår att du är less! Jag är v 38+2 nu och såååå less, vill att det ska komma igång nu!!! Stor och otymplig och en bebis som knölar runt som en galning emellanåt inne i magen... Blir gråtfärdig vid blotta tanken på att ev gå i 4!!! veckor till Gäller att bara ta en dag i taget... :-P
  • Aftonstjärna
    Sessan78 skrev 2014-07-01 13:40:49 följande:

Varit hos BM idag! I huvudsak har det handlat om att liten ligger i säte...som en liten fällkniv! Jag vill inte göra vändningsförsök den här gången (gjorde två försök med dottern som misslyckades) då jag inte tror att det skulle fungera (tror inte min läkare heller), så nu skickas papper in ang. kejsarsnitt för min del. Lät som om det kan dröja ett tag innan man får svar om det beviljas men jag är ju 35+3 idag så det är ju inte obegränsat med tid att spela på. Hoppas att jag får svar snart...

Precis så satt min dotter! Mitt planerade snitt gjordes först i vecka 40+3, eftersom beslutet togs så sent och midsommaren kom emellan. Det var en nervös midsommar i stan för 12 år sedan! Snart får du alltså veta babyns födelsedag, vad spännande!
    bf 23 oktober
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35