Maramina skrev 2014-07-01 16:13:23 följande:
Vecka 40+4 idag och jag är så trött på detta! Vid det här laget var dottern två veckor redan
Igår var jag hos BM och både järn och blodtryck var ok. Något annat kollades inte, men hon frågade om jag ville att hon skulle göra en hinnsvepning och jag var genast med på noterna! Det visade sig att tappen hade halverats i längd och att jag var öppen 2-3 cm. Dessutom så började jag blöda när hon höll på, så hon var väldigt optimistisk om att det skulle komma igång nu, men än så länge har det inte hänt något drastiskt. Jag har fortfarande lite blodblandade flytningar och så har jag en del molvärk men inga regelbundna sammandragningar eller så. Så nu får vi se om det händer något mer det närmaste dygnet. Händer inget tidigare så ska jag till MVC på måndag och då kommer det att bokas tid för igångsättning. Självklart koppas jag att något händer innan dess!
åh, förstår att du är less! Jag är v 38+2 nu och såååå less, vill att det ska komma igång nu!!! Stor och otymplig och en bebis som knölar runt som en galning emellanåt inne i magen... Blir gråtfärdig vid blotta tanken på att ev gå i 4!!! veckor till

Gäller att bara ta en dag i taget... :-P