• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • MjölkChoklad

Kläder hat jag nog mest köpt från H&M. Även beställt lite från Lindex som har mammakläder online (inte i vanliga butikerna). Jag gillar byxor med bred mudd som går över magen. Har använt mammakläder från typ vecka 12... Tråkigt ni som får kommentarer om vikt från era barnmorskor. Samlar man på sig vätska så går man ju upp i vikt, går ju inte riktigt att styra över. Tycker mer man ska fokusera på hur barn och mamma mår, istället för kilon hit och dit.

emjh skrev 2014-06-24 22:41:37 följande:
    Jag har köpt mkt begagnat & en hel del på rea så jag har rätt mkt, men varvar med "vanliga" plagg.  Idag hade jag möte med min chef igen. Jag fick en ursäkt, en justering av lönen & ett erkännande att han hade haft fel. Jäklar så gött det kändes.  För övrigt har jag börjar svullna upp rejält om fötter/vrister nu. Buhu. 

Vad roligt att det gick bra på mötet - grattis!!!
  • kajsamupp

emj- Härligt med ett bra möte m chefen, bra jobbat!

Har nyss kommit hem från en granne där jag fyndat 4 garvidplagg för 150 spänn. Känns bra att inte behöva lägga ut just några pengar men ändå ha plagg som sitter ok. Synd bara att jag behöver ha leggings under kjolar och klänningar, blir onödigt varmt men med icke läckra knästrumpor/stödstrumpor känns det som enda alternativet.

• PoL

Börjar bli sugen på att köpa barnvagn, bebiskläder o boa in ordentligt nu v27 imorn! Redan!

Maramina: hur går det för dig?

Emjh: lyckad vändning med chefen, härligt!

• Maramina
    PoL skrev 2014-06-27 21:21:10 följande:

Börjar bli sugen på att köpa barnvagn, bebiskläder o boa in ordentligt nu smile2.gif v27 imorn! Redan!

Maramina: hur går det för dig?

Emjh: lyckad vändning med chefen, härligt!

BF var igår och inget som egentligen tyder på att bebis ens funderar på att komma ut. Känner mig jättefrusterad och det känns verkligen som om jag har gått över betydligt mer än ett dygn då dottern föddes sju dagar innan BF och vattnet gick tre dagar innan det.

Har du kollat något på vagnar? Har ni funderat på vad ni ska ha för något? Ny eller begagnad? Vi har kvar dotterns city cross men i våras köpte jag en annan, mindre, som vi hade tänkt ha om vi är på resande fot eller så. Ett tips är att om ni vill köpa nytt ta och börja kolla runt, leveranstiderna kan vara enormt långa om man själv vill bestämma färg osv. Vill ni ha begagnad så kan det vara bra att börja kolla på blocket och liknande redan nu så har ni tid på er att bilda uppfattning vad som är ett bra pris och vad son inte är det. Och att fynda är ju alltid kul, det gjorde jag med vagnen vi köpte nu i våras
  • PoL

Maramina, förstår att det känns segt! Med första gick jag 17 dgr över tiden, med andra var det lite på gång en vecka före bf vilket gjorde mig helt ställd! Lillen kom nog på det för han väntade ca två v till nu med tredje blir det ju snitt så då blir det ovan möjlighet att planera istället hihi. Hoppas iaf att bebisen behagar titta ut snart!

Jag har tänkt mig en babyjogger syskonvagn l har börjat kolla lite, fast vet inte än om jag köper ny lr beg.

• Aftonstjärna

Vår sovrumsrenovering börjar vara färdig och skulle ha god lust att lyfta in babysängen, och fixa bebbens hörna, känns lite tidigt bara då jag är i vecka 24, ska nog vänta tills vi varit borta och semestrat lite. Hur tidigt har ni börjat fixa för bebisen? För mej känns vecka 30 som en gräns. 

bf 23 oktober
  • emjh
    Aftonstjärna skrev 2014-06-28 07:55:45 följande:

Vår sovrumsrenovering börjar vara färdig och skulle ha god lust att lyfta in babysängen, och fixa bebbens hörna, känns lite tidigt bara då jag är i vecka 24, ska nog vänta tills vi varit borta och semestrat lite. Hur tidigt har ni börjat fixa för bebisen? För mej känns vecka 30 som en gräns. 

Ungefär en månad innan började vi fixa ordentligt, det var nog för att jag gick på semester då & kunde ägna mig helt åt det. 

För egen del är jag helt slut i ryggen. Ägnade det mesta av dagen åt att städa, ensam hemma så jag ville verkligen passa på men oj vad det känns nu efteråt. 
    Annars är det onödigt tungt att andas, har ju ändå tre månader kvar. Puh. 
    Otroligt skönt med lite egentid, har enbart sovit, slappat, och så städat då förstås. Gör inget alls att det är taskigt väder. :)
  • kajsamupp

Aftonstjärna: Är i v 30 nu och har inte börjat fixa ngt alls än. Går dock på semester om 2 v och sen är jag ledig till bebis kommer, så jag fixar då tänkte jag. Vill fixa en vagn att fästa babyskyddet på, sätta in spjälsängen och göra iordning skötbordet. Det känns som de viktigaste sakerna. Och köpa något litet plagg som bara är till bebis, inte ärvt från storasyster.

Maramina: Åh, vad segt att gå och vänta sådär efter beräknad födelse. Min dotter kom två veckor för tidigt förra gången, vi hade en vecka tidigare flyttat in i nya lägenheten och det var flyttkartonger överallt, hade inte ens gjort iordning skötbordet.. Vill helst att bebis kommer någon dag tidigt även denna gång, heller än att gå över tiden och bara vääänta och vääänta. Hoppas det sätter igång för dig snart!

• MjölkChoklad
    Maramina skrev 2014-06-27 21:39:22 följande:
    BF var igår och inget som egentligen tyder på att bebis ens funderar på att komma ut. Känner mig jättefrusterad och det känns verkligen som om jag har gått över betydligt mer än ett dygn då dottern föddes sju dagar innan BF och vattnet gick tre dagar innan det. Har du kollat något på vagnar? Har ni funderat på vad ni ska ha för något? Ny eller begagnad? Vi har kvar dotterns city cross men i våras köpte jag en annan, mindre, som vi hade tänkt ha om vi är på resande fot eller så. Ett tips är att om ni vill köpa nytt ta och börja kolla runt, leveranstiderna kan vara enormt långa om man själv vill bestämma färg osv. Vill ni ha begagnad så kan det vara bra att börja kolla på blocket och liknande redan nu så har ni tid på er att bilda uppfattning vad som är ett bra pris och vad son inte är det. Och att fynda är ju alltid kul, det gjorde jag med vagnen vi köpte nu i våras

Seeegt!!!! Hoppas det sätter igång snart! Vi ska nog beställa vagn snart Bara i vecka 22 än, men leveranstiden kan vara lång, så lika bra att boka. Så hämtar vi den typ 1 månad innan BF. Och butiken har förlossningsgatanti.
  • PoL

Här är en till som väntar lite med att ta fram spjälsäng etc - vill ju inte att lakanen ska ligga på oanvända så länge att de blir dammiga Tänker lite som du, Kajsamupp, att jag ska köpa några nya bebisplagg så att den minsta inte enbart har nedärvda kläder

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35