• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Lindsey Egot the only one
    Sessan78 skrev 2014-07-16 10:31:58 följande:
    Jättestort grattis!!! Hur stor var lillan? smile1.gif
    3965g och 53cm lång.
  • PoL
    Maramina skrev 2014-07-16 01:18:31 följande:

Oj, här händer det ju en massa! Grattis ni som fått era bebisar! Själv så sitter jag här, mitt i natten med min lilla två veckors som är nyammad och funderar på om hon sover djupt nog för att jag ska kunna lägga henne ifrån mig... Sover hon inte tillräckligt djupt är det bara att börja om från början med amningen, så frågan är, ska jag chansa eller inte?

Svårt dilemma det där fast låter såååå mysigt!
  • PoL
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-07-16 10:02:24 följande:

Fick en liten flicka den 7/7. Allt gick bra.

Åh, stort stort grattis!
  • PoL
    Sessan78 skrev 2014-07-16 10:30:52 följande:
    Härligt att få klart med snittdatum! Förstår din känsla. Måste vara skönt att veta så långt i förväg!?! Själv fick jag äntligen mitt snittdatum...24/7, nästa vecka!!! smile2.gif
    Wiiiee härligt! Åh vad snart!
  • kajsamupp

Lindsey- Stort grattis till tösen, skönt att allt gick bra!

Här hemma sitter jag med en vattkoppsprickig fyraåring och känner att det var skönt att det kom nu i början av semestern och inte om ett halvår eller så.

• Scarlett01

Hemma igen med bebis kvar i magen... Hade så sjukt onda värkar så vi åkte in i natt när värkarna var 4 min mellan. Hade inte öppnat mig nånting! Värkarna gör tydligen ännu ondare då när det är stopp nertill, inget som töjer. Fick bricanyl för att stoppa värkarna och en sömntablett så jag skulle få sova, sen när jag vaknade igen utan värkar fick vi åka hem igen och vänta på att det ska starta om igen... Kan ta upp till en vecka om vi har otur... Känner mig bara tillplattad och tom nu

• Sessan78
    Scarlett01 skrev 2014-07-16 15:10:30 följande:

Hemma igen med bebis kvar i magen... Hade så sjukt onda värkar så vi åkte in i natt när värkarna var 4 min mellan. Hade inte öppnat mig nånting! Värkarna gör tydligen ännu ondare då när det är stopp nertill, inget som töjer. Fick bricanyl för att stoppa värkarna och en sömntablett så jag skulle få sova, sen när jag vaknade igen utan värkar fick vi åka hem igen och vänta på att det ska starta om igen... Kan ta upp till en vecka om vi har otur... Känner mig bara tillplattad och tom nu smile4.gif

Det var exakt likadant för mig, så jag förstår hur du känner. Jag håller tummarna för dig och hoppas att de riktiga värkarna ska sätta igång så att du slipper gå med stor mage och få hålla fin bebis ist. Förutom att du är sjukt less på att vara gravid...hur mår du? Kan du röra dig eller är det bara mest ont! Kram till dig
  • MjölkChoklad
    mallan74 skrev 2014-07-14 20:54:11 följande:

V 41+3 kom vår son till världen, mitt under fotbolls-VM-finalen såklart :). Gick hemma i 15 timmar med värkar. Väl framme på förlossningen var jag fullt öppen o det tog 45 min till han va ute :). Lycka till med era kommande bebisar :)

Stort grattis!!!!
  • MjölkChoklad
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-07-16 10:02:24 följande:

Fick en liten flicka den 7/7. Allt gick bra.

Grattis, grattis!!!

Händer en del i tråden när man inte läser på ett tag
  • Maramina
    PoL skrev 2014-07-16 11:03:19 följande:
    Svårt dilemma det där smile2.gif fast låter såååå mysigt!
    Jag vet inte det jag. Om det är mysigt menar jag. Inte när man har hållt på i ett par timmar och klockan är mitt i natten och ögonlocken känns blytunga.
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35