• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Scarlett01

Tack för alla grattis

Hon vägde 3700 och 52 lång.

Jag känner mig lite som överkörd av ett tåg efter det intensiva värkarbetet och sedan snittet i magen. Det gör väldigt ont i magen efter ett snitt, men man får ordentlig smärtlindring så länge man är kvar på bb. Bra att komma igång upp och stå och gå så snart som möjligt efteråt så blir man mjukare och mer smärtlindrad

Lycka till nu alla som har sitt kvar! Man vinner ju hur som helst högsta vinsten!

• Aftonstjärna

Idag ska vi och snusa bebis <3 Vi ska få träffa min svågers 5 dagar gamla tjej!

Själv är jag i vecka 27 och mår bra, trots värmen! Orkade sitta uppe till klockan 1 i fredags då vi grillade med vänner. Har lämnat bort (så gott som) allt vitt socker och det verkar som om det hjälper mot svullnaden i händer och fötter? Har börjat må illa så fort jag ätit godis el liknande denna graviditet, så bestämde mej för att låta bli och det går riktigt bra! Finns ju så mycket annat gott man kan äta! Var det någon annan här inne som väntar barn i höst? Hur mår ni? 

bf 23 oktober
  • Sessan78

Jag fick ett samtal från förlossningen imorse. Dom planerade om på OP och ville flytta min snittid, så nu blir det snitt och bebis tidigt på morgonen imorgon!

• 111

Måndag den 14/7 föddes vår lilla tjej med planerat kejsarsnitt. 2510 gr och 47 cm lång.

Lång och jobbig väntan, men nu är hon äntligen hos oss.

• Sessan78
    111 skrev 2014-07-20 15:00:46 följande:

Måndag den 14/7 föddes vår lilla tjej med planerat kejsarsnitt. 2510 gr och 47 cm lång.

Grattis till lillan!
  • PoL
    Scarlett01 skrev 2014-07-20 08:17:42 följande:

Tack för alla grattis smile1.gif

Hon vägde 3700 och 52 lång.

Jag känner mig lite som överkörd av ett tåg efter det intensiva värkarbetet och sedan snittet i magen. Det gör väldigt ont i magen efter ett snitt, men man får ordentlig smärtlindring så länge man är kvar på bb. Bra att komma igång upp och stå och gå så snart som möjligt efteråt så blir man mjukare och mer smärtlindrad smile1.gif

Lycka till nu alla som har sitt kvar! Man vinner ju hur som helst högsta vinsten! smile1.gif

Alldeles perfekt liten en låter det som! Hoppas du repar dig snabbt efter snittet - berätta gärna hur det går, jag ska själv ha ks för första gg och är intresserad av att få tips o tankar
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-07-20 08:41:39 följande:

Idag ska vi och snusa bebis <3 Vi ska få träffa min svågers 5 dagar gamla tjej!

Själv är jag i vecka 27 och mår bra, trots värmen! Orkade sitta uppe till klockan 1 i fredags då vi grillade med vänner. Har lämnat bort (så gott som) allt vitt socker och det verkar som om det hjälper mot svullnaden i händer och fötter? Har börjat må illa så fort jag ätit godis el liknande denna graviditet, så bestämde mej för att låta bli och det går riktigt bra! Finns ju så mycket annat gott man kan äta! Var det någon annan här inne som väntar barn i höst? Hur mår ni? 

bf 23 oktober
    Härligt att orka vara uppe så sent och bra tips ang socker vs svullnad.

Jag och Irmeline är båda beräknade 3/10, fast nu kommer min bebis 30/9 via planerat snitt. Jag mår jättebra bortsett från foglossningen! Känns som att många i tråden är borta på semester
  • PoL
    Sessan78 skrev 2014-07-20 11:36:19 följande:

Jag fick ett samtal från förlossningen imorse. Dom planerade om på OP och ville flytta min snittid, så nu blir det snitt och bebis tidigt på morgonen imorgon! smile2.gif

Wiiieeee! Vad spännande! Undrar om du kommer kunna sova nåt inatt hihi. Håller tummarna, berätta gärna hur det gått
  • PoL

Stort grattis!
  • Zuzziwoman

Grattis till eran nye familjemedlem!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35