• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Zuzziwoman
    Sessan78 skrev 2014-07-20 11:36:19 följande:

Jag fick ett samtal från förlossningen imorse. Dom planerade om på OP och ville flytta min snittid, så nu blir det snitt och bebis tidigt på morgonen imorgon! smile2.gif

Vad spännande, hoppas du kan sova något inatt nu då.
  • Aftonstjärna
    Sessan78 skrev 2014-07-20 11:36:19 följande:

Jag fick ett samtal från förlossningen imorse. Dom planerade om på OP och ville flytta min snittid, så nu blir det snitt och bebis tidigt på morgonen imorgon!

Ojoj, så spännande! Snart får du veta vem som bott i magen!
    111 skrev 2014-07-20 15:00:46 följande:

Måndag den 14/7 föddes vår lilla tjej med planerat kejsarsnitt. 2510 gr och 47 cm lång.

Lång och jobbig väntan, men nu är hon äntligen hos oss.

Stort grattis! Vilken liten en!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-07-20 15:55:02 följande:
    Härligt att orka vara uppe så sent och bra tips ang socker vs svullnad.

Jag och Irmeline är båda beräknade 3/10, fast nu kommer min bebis 30/9 via planerat snitt. Jag mår jättebra bortsett från foglossningen! Känns som att många i tråden är borta på semester
    Fick foglossning tidigare vid min andra graviditet än nu med trean, men känner nog av det när jag går! Tycker också att det strålar lite obehagligt då bebben rör sig. Men det är småpotatis, tycker det går så bra annars just nu!

5-dagarsbabyn var alldeles bedårande och SÅ liten! Började riktigt längta efter vår egen. Blir kul att ha en kusin som är bara 3 månader äldre!  
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-07-20 15:52:21 följande:
    Alldeles perfekt liten en låter det som! Hoppas du repar dig snabbt efter snittet - berätta gärna hur det går, jag ska själv ha ks för första gg och är intresserad av att få tips o tankar
    Det är visserligen redan 12 år sedan min dotter föddes med snitt, men det jag kommer ihåg är att det är rätt svårt att böja sig och att komma upp ur låga soffor t.ex, Så bra att ha ett skötbord på ergonomisk höjd och en amningsstol som man inte sjunker så lågt ner i. 
    bf 23 oktober
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-07-20 18:44:48 följande:
    Det är visserligen redan 12 år sedan min dotter föddes med snitt, men det jag kommer ihåg är att det är rätt svårt att böja sig och att komma upp ur låga soffor t.ex, Så bra att ha ett skötbord på ergonomisk höjd och en amningsstol som man inte sjunker så lågt ner i. 
    bf 23 oktober
    Tack för bra tips åh, vad mysigt att gosa med en 5-dgrs bebis!
  • kajsamupp

Sessan- Oj, vad spännande! Stort lycka till imorgon, titta in och meddela oss när du orkar sen.

111- Grattis, vad skönt att väntan är över!

• MjölkChoklad
    Scarlett01 skrev 2014-07-19 12:29:20 följande:

Vi fick lov att åka tillbaka till förlossningen på onsdag kväll, då var värkarna kraftiga och täta igen. Väl där kom de bara tätare och tätare och blev starkare och starkare. Till slut bara några sekunder emellan, så de beslutade om en tidig epidural som var som himmelriket Sen tog det 20 h för tappen att öppna sig 7 cm, sen hände det inget mer så det blev snitt. Nu är hon här vår prinsessa, helt underbar lycka <3

Grattis till er lilla prinsessa! Skönt att allt gick bra trots utdraget förlopp o kejsarsnitt!
  • MjölkChoklad
    Aftonstjärna skrev 2014-07-20 08:41:39 följande:

Idag ska vi och snusa bebis <3 Vi ska få träffa min svågers 5 dagar gamla tjej!

Själv är jag i vecka 27 och mår bra, trots värmen! Orkade sitta uppe till klockan 1 i fredags då vi grillade med vänner. Har lämnat bort (så gott som) allt vitt socker och det verkar som om det hjälper mot svullnaden i händer och fötter? Har börjat må illa så fort jag ätit godis el liknande denna graviditet, så bestämde mej för att låta bli och det går riktigt bra! Finns ju så mycket annat gott man kan äta! Var det någon annan här inne som väntar barn i höst? Hur mår ni? 

Vecka 26 idag BF 2/11, men hoppas på oktoberbebis Värmen är ganska OK, så länge jag inte behöver göra något - Hahahahaha. Går inte riktigt att slappa hela tiden trots semester
  • Aftonstjärna
    MjölkChoklad skrev 2014-07-21 10:07:30 följande:
    Vecka 26 idag BF 2/11, men hoppas på oktoberbebis Värmen är ganska OK, så länge jag inte behöver göra något - Hahahahaha. Går inte riktigt att slappa hela tiden trots semester
    Haha, jag slappar mycket jag med! Väldigt skönt att mina stora barn sysselsätter sig själv! Ligger just nu i soffan, åt för mycket, börjar bli för trångt för två portioner pasta + bebis i magen Skrattande
    bf 23 oktober
  • PoL

Är det nån som provat trosskydden som ska visa om man har fostervattensläckage? Köpte ett paket i fm och tycker mig ana en positiv indikation men är osäker

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35