• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2014-07-20 08:17:42 följande:

Tack för alla grattis smile1.gif

Hon vägde 3700 och 52 lång.

Jag känner mig lite som överkörd av ett tåg efter det intensiva värkarbetet och sedan snittet i magen. Det gör väldigt ont i magen efter ett snitt, men man får ordentlig smärtlindring så länge man är kvar på bb. Bra att komma igång upp och stå och gå så snart som möjligt efteråt så blir man mjukare och mer smärtlindrad smile1.gif

Lycka till nu alla som har sitt kvar! Man vinner ju hur som helst högsta vinsten! smile1.gif

Hoppar bara in och säger STORT grattis Scarlett:)) hon låter perfekt! Jättekul! Det lät visserligen som en pärs men det är de värda :) KRAM!

Följer er lite då och då för att se när bebisarna kommer ..:) nu väntar jag på Sessans uppdatering :)
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-07-21 21:47:23 följande:

Hoppar bara in och säger STORT grattis Scarlett:)) hon låter perfekt! Jättekul! Det lät visserligen som en pärs men det är de värda :) KRAM!

Följer er lite då och då för att se när bebisarna kommer ..:) nu väntar jag på Sessans uppdatering :)

Åh vad roligt att höra från dig Patricia!!!! Jag saknar er alla mycket och tänker på er ofta hur det går. Är ju svårare att följa er nu i nya tråden. Uppdatera mig gärna lite om du vill/orkar

Tack för grattis och ja, hon är verkligen helt perfekt och värd allt flera gånger om!!! <3 Var inte beredd på denna otroliga överväldigande kärlek man känner för sitt barn Att man är sådär lycklig så tårarna kommer när man tittar på henne Lite hormoner inblandat också då förstås

Hoppas det går bra för er andra, hälsa dem så jättemycket, jag håller på er! Stor kram
  • Patricia4

Ja det är en mäktig upplevelse! Njut av din baby nu!

Vi kämpar på, har relativt lätt att bli gravid men får missfall gång på gång:(

Önskar dig och andra i tråden en jättefin sommar ! Kram

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-07-22 11:07:12 följande:

Jag njuter i fulla drag

Som sagt, jag tänker på er och håller tummarna för er!

Önskar dig detsamma! Kram
  • PoL
    Patricia4 skrev 2014-07-22 11:07:12 följande:

Kul att höra av dig, Patricia 4! Håller tummar o tår för er, hoppas ni får en forts skön sommar
  • Sessan78

Hej på er! Här kommer en liten uppdatering från tvåbarnsmamman!

Vi fick en liten flicka på 3450 g och 50 cm den 21/7. Helt perfekt och underbar! Mitt planerade snitt gick bra men det var enklare första gången. Förlorade betydligt mer blod den här gången, mådde illa då blodtrycket låg på 75/40, och ärrvävnaderna från förra snittet försvårar visst alltid så det tog längre tid hela proceduren. Hade väldigt ont de första två dagarna, men nu börjar det kännas bättre. Belöningen är värd allt och lite till.

Man får ju en läkarkontroll då barnet är ca ett dygn. Som vi anade, men hoppades att det inte var så, så var lillans höfter inte bra. Full höftledsluxation på båda höfterna så det blev von rosenskena i 6 veckor och frejkabyxa i ytterligare 6 veckor... Tufft besked för en nyförlöst hormonell mamma! Tur att tiden går fort ibland. Bättre göra det nu än när hon blir äldre...

• Aftonstjärna
    Sessan78 skrev 2014-07-24 16:15:45 följande:

Vi fick en liten flicka på 3450 g och 50 cm den 21/7. Helt perfekt och underbar! Mitt planerade snitt gick bra men det var enklare första gången. Förlorade betydligt mer blod den här gången, mådde illa då blodtrycket låg på 75/40, och ärrvävnaderna från förra snittet försvårar visst alltid så det tog längre tid hela proceduren. Hade väldigt ont de första två dagarna, men nu börjar det kännas bättre. Belöningen är värd allt och lite till.

Man får ju en läkarkontroll då barnet är ca ett dygn. Som vi anade, men hoppades att det inte var så, så var lillans höfter inte bra. Full höftledsluxation på båda höfterna så det blev von rosenskena i 6 veckor och frejkabyxa i ytterligare 6 veckor... Tufft besked för en nyförlöst hormonell mamma! Tur att tiden går fort ibland. Bättre göra det nu än när hon blir äldre...

Stort grattis till den lilla tösen! Jobbigt med skenan, men skönt att det är något som går att åtgärda! 
    bf 23 oktober
  • Scarlett01
    Sessan78 skrev 2014-07-24 16:15:45 följande:

Stort grattis Sessan!!!
  • DragonWoman

Jösses... här föds bebisarna på löpande band

Grattis till er alla som fått era små underverk {#emotions_dlg.flower}

Här är det 67 dagar kvar till bf..... fast gör nada om den vilda bebin kommer lite tidigare....

PoL skrev 2014-07-21 15:30:47 följande:

Är det nån som provat trosskydden som ska visa om man har fostervattensläckage? Köpte ett paket i fm och tycker mig ana en positiv indikation men är osäker

Funderar själv på såna så har ingen erfarenhet men i ditt fall så skulle jag nog kontakta förlossningen och be om en koll.
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • PoL

Stort stort grattis Sessan!! Hur kommer det sig att ni anade detta med höfterna? Stackars liten att ha skenor i denna värme men jättebra att de fångat upp det bums!

Tack Dragonlady (lr var det Dragonwoman? Ser ju inte när jag svarar via appen hihi), jag talade med Förlossningen som inte hade goda erfarenheter av testerna ifråga och tyckte inte att det lät som att jag har tidig vattenavgång då det är så förhållandevis lite - i v30 finns ingen bebis i vägen i öppningen, så då borde det rinna rejält sa de.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35