• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-17 16:07:22 följande:
    Tjejer! Ligger nu på förlossningen och fick första dosen igångsättning vid 14. Bebis är på G! Fick hsf igen, så nu måste bebis ut. Hoppas allt e bra med er andra!
    Synd att bebis inte ville vänta till efter årsskiftet men det blir ju iaf inte mitt i juldagarna. Hoppas allt går bra för er och att du får hålla dina fina bebis snart =)
  • emsapemsa
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-17 16:07:22 följande:
    Tjejer! Ligger nu på förlossningen och fick första dosen igångsättning vid 14. Bebis är på G! Fick hsf igen, så nu måste bebis ut. Hoppas allt e bra med er andra!
    Oj, vad spännande! Hoppas allt går bra nu :) Snart har du en bebis!
  • seffi1985

TUL besök idag som tyvärr inte resulterade i att jag fick reda på vad bebis är :P Nåja nu är det ju inte så långt bort ändå dessutom hade bebisen monsterhicka, såg jätteroligt ut. Men det blir nog en större bebis även denna gång då den redan vägde 3 kg och jag är i v 35+3. Iaf om den kommer på utsatt tid Lite tidigare skulle ju inte göra något, typ 1 vecka eller 2 för det är ju på nästa år. Men tänk om jag går över 2 veckor och det blir nästan 5 kg *rädd* Det är väl bara vänta och se som gäller men mitt tålamod är på upphällningen. Jag vill träffa bebis nu =D

• Veronica76
    seffi1985 skrev 2013-12-19 13:27:11 följande:

TUL besök idag som tyvärr inte resulterade i att jag fick reda på vad bebis är :P Nåja nu är det ju inte så långt bort ändå dessutom hade bebisen monsterhicka, såg jätteroligt ut. Men det blir nog en större bebis även denna gång då den redan vägde 3 kg och jag är i v 35+3. Iaf om den kommer på utsatt tid smile5.gif Lite tidigare skulle ju inte göra något, typ 1 vecka eller 2 för det är ju på nästa år. Men tänk om jag går över 2 veckor och det blir nästan 5 kg *rädd* Det är väl bara vänta och se som gäller men mitt tålamod är på upphällningen. Jag vill träffa bebis nu =D

Var oxå på TUL idag men här är det åt andra hållet. Vikten är ca 2.7 i v 37+1.

Men hon växer som hon ska och jag är glad åt att det är en liten tjej som ska ut.
  • LivetEnligtSandra

3e dygnet idag utan att något mer än värkar kommit och gått, öppen ca 1 cm, händer inget där nere även fast jag fått 9 doser igångsättning + hinnesvepningar. Helt otroligt, med dottern tog samma metod inte ens ett dygn!
    Nu börjar jag bli väldigt trött, har fått åka hem då ändå inget händer, kanske starta igång bättre på hemmaplan i lugnet när jag får vara med dottern. 

• emsapemsa
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-19 21:53:24 följande:
    3e dygnet idag utan att något mer än värkar kommit och gått, öppen ca 1 cm, händer inget där nere även fast jag fått 9 doser igångsättning + hinnesvepningar. Helt otroligt, med dottern tog samma metod inte ens ett dygn!
    Nu börjar jag bli väldigt trött, har fått åka hem då ändå inget händer, kanske starta igång bättre på hemmaplan i lugnet när jag får vara med dottern. 
    Åhnej vad jobbigt :( Hur många försök kan man göra med igångsättning? Håller tummarna för att det kommer igång snart!
  • seffi1985

Var oxå på TUL idag men här är det åt andra hållet. Vikten är ca 2.7 i v 37+1. Men hon växer som hon ska och jag är glad åt att det är en liten tjej som ska ut.[/quote] Det lät som en helt perfekt storlek på en liten söt tjej. Hade det inte varit för jul och nyår som kommer hade jag nog gärna fått 3 veckor tidigare om jag fick bestämma. Sägs ju att det blir bättre andra gången och första vägde ju också över 4 kg. Denna gång vet jag ju iaf att jag inte behöver lägga pengar på att köpa strl 50 för det väx ur fort

Svar på tråden Omföderskor BF 2014