• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • leiasmamma

Usch vilken otur du har!! Håller tummarna stenhårt för er! Du får hålla oss uppdaterade hur det går för er.

Kramar!

• Josefinmagnusson88

Åhhh din stackare :( Hoppas att de hjälper dig på bästa sätt och att du snart slipper må dåligt! När är det som din lille är beräknad? Krya på dig ---------@

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-28 15:45:28 följande:
    Jag är hemma nu, fick åka hem redan i tisdags, så det var skönt, men jag var in på onsdagen igen då de egentligen inte ville skicka hem mig p.ga blodtrycket, men jag ville hem då jag har så nära. varje dag nu så har jag fått åkt in och tagit prover. idag hade jag 150/95 i blodtryck, så jag fick ordinerad stäng vila, har sovit hela dagarna och även idag.  Imorgon ska jag in på spec.mödra och ta prover igen, göra ctg kurva, etc.. Inget protein i urinet än, vilket de verkar vänta på att jag ska få, men jag mår så otroligt dåligt, så imorgon ska jag fråga vad som händer och om de har ngn plan, jag kan inte gå såhär med huvudvärken som inte släpper, det är ohållbart :( Så, önska mig lycka till tjejer! 

• Veronica76
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-28 14:42:54 följande:

Vilken otur du har haft och fått detta nu när du är gravid och allt :( är det skadligt för bebisen? Jasså fick ni dåligt resultat på KUB :-/?! Tack för att du delar med dig om hur du har haft det och jag tycker alltid det är så intressant att höra. När är din lilla beräknad? Ha det gott

Ja vi fick 1/110 och då var rekommendation att kolla vidare och vi hade sen tidigare sagt att vi ville veta om det fanns någon avvikelse som vi tidigt kunde ta beslut om vi ville fortsätta med.

Den 7/1 enligt sjukvårdens beräkningar, och 11/1 enligt mina. Får se när det blir, hoppas jag hinner passera årsskiftet iaf.

Idag ska jag till MVC och ta nytt SF mått då det hade  börjat dala senast och BM vill ta  ett till så hon kan ta beslut om tillväxtultraljud. Är dock inte oroad själv kring det.
  • Josefinmagnusson88

Vad skönt att du inte själv är oroad över att sf- måttet dalat och det kan ju bara vara så att bebisen ligger på ett visst sätt! Hur gick det hos bm idag?Jag håller tummarna på att ert såg bra ut!

Veronica76 skrev 2013-11-29 09:47:39 följande:
    Ja vi fick 1/110 och då var rekommendation att kolla vidare och vi hade sen tidigare sagt att vi ville veta om det fanns någon avvikelse som vi tidigt kunde ta beslut om vi ville fortsätta med. Den 7/1 enligt sjukvårdens beräkningar, och 11/1 enligt mina. Får se när det blir, hoppas jag hinner passera årsskiftet iaf. Idag ska jag till MVC och ta nytt SF mått då det hade  börjat dala senast och BM vill ta  ett till så hon kan ta beslut om tillväxtultraljud. Är dock inte oroad själv kring det.

• LivetEnligtSandra
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-28 18:26:19 följande:
    Åhhh din stackare :( Hoppas att de hjälper dig på bästa sätt och att du snart slipper må dåligt! När är det som din lille är beräknad? Krya på dig ---------@

Bebisen är beräknad 1 Januari, så vi sitter nu och hoppas på att jag få gå tiden ut. Som det verkade igår på mina prover så ser det iaf ljust ut att bebis inte ska behöva komma innan jul, så det känns ju skönt! :)
    Proverna såg bättre ut igår, men dessvärre så har jag kvar huvudvärken som jag nu gått med i 11 dagar och svajjande högt blodtryck, så jag ska in för nya prover igen på måndag, hoppas på positiva resultat! 
    Vill slippa bli igångsatt en gång till, så jag försöker vara positiv nu även fast jag mår så dåligt Hjärta

Hur är det med dig nu då? När var du beräknad?? :)

• Veronica76
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-29 21:49:28 följande:

Vad skönt att du inte själv är oroad över att sf- måttet dalat och det kan ju bara vara så att bebisen ligger på ett visst sätt! Hur gick det hos bm idag?Jag håller tummarna på att ert såg bra ut!

Stillastående SFmått så det blir TUL, fick tid redan på tisdag för det första.

Men känner som sagt ingen oro för det.
  • Josefinmagnusson88

Men vad skönt att du försöker vara positiv, trots att du inte mår så bra och hoppas proverna är bra på måndag! Med mig är det bra och min Lill' är beräknad runt den 6:december :) Så det är väldigt nära nu :))) så spännande!

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-30 12:37:48 följande:
    Bebisen är beräknad 1 Januari, så vi sitter nu och hoppas på att jag få gå tiden ut. Som det verkade igår på mina prover så ser det iaf ljust ut att bebis inte ska behöva komma innan jul, så det känns ju skönt! :) Proverna såg bättre ut igår, men dessvärre så har jag kvar huvudvärken som jag nu gått med i 11 dagar och svajjande högt blodtryck, så jag ska in för nya prover igen på måndag, hoppas på positiva resultat!  Vill slippa bli igångsatt en gång till, så jag försöker vara positiv nu även fast jag mår så dåligt  Hur är det med dig nu då? När var du beräknad?? :)

• Josefinmagnusson88

Okej, men skönt att du verkara vara lugn och inte blir orolig. Lycka till!

Veronica76 skrev 2013-11-30 16:12:47 följande:
    Stillastående SFmått så det blir TUL, fick tid redan på tisdag för det första. Men känner som sagt ingen oro för det.

• Veronica76
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-30 18:36:04 följande:
    Med mig är det bra och min Lill' är beräknad runt den 6:december :) Så det är väldigt nära nu :))) så spännande!

Nu är det verkligen nära för dig!

När kom ditt/dina tidigare, före/efter BF?
  • Josefinmagnusson88

Ja nu är det verkligen nära :) När jag väntade min son satte det hels igång dagen efter han var beräknad. Så vilfåtölj väl se när den här lite krabaten vill ut :)

Veronica76 skrev 2013-12-03 09:40:55 följande:
    Nu är det verkligen nära för dig! När kom ditt/dina tidigare, före/efter BF?

Svar på tråden Omföderskor BF 2014