• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • seffi1985
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-12-03 18:31:17 följande:
    Ja nu är det verkligen nära :) När jag väntade min son satte det hels igång dagen efter han var beräknad. Så vilfåtölj väl se när den här lite krabaten vill ut :)
    Ja det vore ju allt trist att gå över 2 veckor denna gång då du nästan fick på beräknat datum förra gången, håller tummarna för dig.
  • Josefinmagnusson88

Ja det vore faktiskt inget kul Men det blir som det blir!

seffi1985 skrev 2013-12-03 19:10:39 följande:
    Ja det vore ju allt trist att gå över 2 veckor denna gång då du nästan fick på beräknat datum förra gången, håller tummarna för dig.

• Josefinmagnusson88

Vet du förresten vad du har i din mage :)?

seffi1985 skrev 2013-12-03 19:10:39 följande:

• lillgrodan2010

Hej
    Jag hoppar in här jag också, har en liten dotter på 11 månader (född 27/12 -12 så vet vad ni går igenom ni med bf runt årsskiftet, mina värkar drog igång på julafton så jag var nöjd att hon höll sig inne till första mellandagenSkrattande)

Nu väntar jag nummer två och har bf 17/2 så denna gång hamnar jag (förhoppningsvis) på "rätt" sida av nyår.
    Vi har inte heller tagit reda på könet men pyret i magen är än så länge en kopia av storasyster, ser inte skillnad på UL-bilder. Magen är lika, måendet lika förutom extra trötthet denna gång och att jag märker av att kroppen inte riktigt hunnit återhämtat sig (har mycket mer sammandragningar vid ansträngning).

Ser att några av er har lätta graviditeter och det måste jag nog säga att jag har också. Men några av er har verkligen mycket "bestyr" kring graviditeten och jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig för er. Det är inte roligt när det krånglar.

Ska bli roligt att följas åt så här på slutet.

• LivetEnligtSandra
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-30 18:36:04 följande:
    Men vad skönt att du försöker vara positiv, trots att du inte mår så bra och hoppas proverna är bra på måndag! Med mig är det bra och min Lill' är beräknad runt den 6:december :) Så det är väldigt nära nu :))) så spännande!

Åh! Då har du nog bebis snart här! Hoppas du kommer ihåg att uppdatera oss här om du åker in eller fått!! :D
    Vad spännande!! :) 

• LivetEnligtSandra
    lillgrodan2010 skrev 2013-12-03 20:15:24 följande:

Hej
    Jag hoppar in här jag också, har en liten dotter på 11 månader (född 27/12 -12 så vet vad ni går igenom ni med bf runt årsskiftet, mina värkar drog igång på julafton så jag var nöjd att hon höll sig inne till första mellandagenSkrattande)

Nu väntar jag nummer två och har bf 17/2 så denna gång hamnar jag (förhoppningsvis) på "rätt" sida av nyår.
    Vi har inte heller tagit reda på könet men pyret i magen är än så länge en kopia av storasyster, ser inte skillnad på UL-bilder. Magen är lika, måendet lika förutom extra trötthet denna gång och att jag märker av att kroppen inte riktigt hunnit återhämtat sig (har mycket mer sammandragningar vid ansträngning).

Ser att några av er har lätta graviditeter och det måste jag nog säga att jag har också. Men några av er har verkligen mycket "bestyr" kring graviditeten och jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig för er. Det är inte roligt när det krånglar.

Ska bli roligt att följas åt så här på slutet.

Välkommen hit Lillgrodan! :)
    Kul med ännu ett -12 barn och syskon på G! :)
    Min dotter kom 28/6-12 och jag känner också av att kroppen inte återhämtat sig, inte i början då det gick väldigt fort när man varit mammaledig (tror kroppen visste vad som hände så pass bra). Men nu på slutet så har jag känt av hårdare sammandragningar och förvärkar än förra gången. 

Kul att du har BF 2014! Har jag med, men vadå 1 Januari, hahhaa... Undra just om min kommer komma som din, mellandags bebis :P

• seffi1985
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-12-03 19:54:26 följande:
    Vet du förresten vad du har i din mage :)?
    Nej jag vet faktiskt inte vad det blir, bebis kände sig blyg under UL när mamma ville veta. Ska göra ett TUL 19/12 och hoppas att den kan tänka sig att visa upp sig denna gång. Själv fick jag dagen innan BF förra gången så jag hoppas även jag innerligt att slippa gå över speciellt med min hemska foglossning. Sen vore det ju skönt om det inte blev en jättebebis heller, första 4185 g, håller tummarnaDrömmer
  • LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2013-12-04 00:31:10 följande:
    Nej jag vet faktiskt inte vad det blir, bebis kände sig blyg under UL när mamma ville veta. Ska göra ett TUL 19/12 och hoppas att den kan tänka sig att visa upp sig denna gång. Själv fick jag dagen innan BF förra gången så jag hoppas även jag innerligt att slippa gå över speciellt med min hemska foglossning. Sen vore det ju skönt om det inte blev en jättebebis heller, första 4185 g, håller tummarnaDrömmer
    Oj steffi! Jag tyckte min dotter var en "klump" hon vägde 3710g när hon kom i v.38+3 Skrattande
Svar på tråden Omföderskor BF 2014