• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • emsapemsa
    Veronica76 skrev 2013-12-04 15:23:05 följande:

Det är i bland annat den tråden jag läst. Ni bad inte om det förra gången?
    Vad är det som gör att ni vill be om det denna gång?

Vi gjorde inte det förra gången och då hade dom det inte som rutin på det BB som jag födde på. Dom klampade direkt, och sen fick våran pojk andningssvårigheter och fick rushas iväg av läkare.
    Om det hade med det att göra eller inte, vet jag inte. Men jag har läst att tidig klampning kan orsaka syrebrist.
    Nu har dom sen avnavling som rutin på vårt BB, så det känns tryggt :) Men jag kommer ändå be om det också.
  • LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2013-12-04 01:33:54 följande:
    Jo vi får hålla tummarna =) Vet du vad det blir nu eller? Skrattande

Jaa. alltså jag kunde ju inte hålla mig! :D 
    förlossningsläkaren som gjorde TUL tyckte att hon såg en snopp! 
    så det blir spännande! Tror ändå inte att det är en pojke förrän jag ser det med egna ögon Skrattande
    Men det hade varit kul med en lillebror då vi har en storasyster ^^

• LivetEnligtSandra
    emsapemsa skrev 2013-12-04 01:43:03 följande:
    Hej! Jag har en pojk född okt -11 och väntar nästa 18:e mars 2014 :) min förra graviditet var jättebra, förutom svullnad de sista veckorna mådde jag bra hela tiden och kunde röra på mig som vanligt. Fick tjockare hår och bättre hy. Nu däremot! Är graviditeten helt tvärtom. Jag mådde illa fram till v 15, och mår fortfarande illa då och då. Fick foglossning runt v 17, så promenader är inget att tänka på. Jobbar fortfarande med nöd och näppe ;) Sömnsvårigheter och allmänt dassig! Vi vet inte vad det blir för kön den här gången, men jag skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en pojk till ;) Fler som har en väldigt annorlunda graviditet den här gången? :)

Välkommen hit! :) Kul med fler bebisar 2014 och omföderskor! :)
    Må ju säga att det låter föga som att du ska ha en liten tös denna gång! :)
    Jag har en dotter född -2012 och jag hade foglossning redan i v.5 som inte släppte, blev bara värre
    och jag kräktes otroligt nog från dag ett 3-4ggr/dag till 2 dagar innan dottern föddes! Skrattande
    Haha, inte kul då, men idag skrattar jag! Kändes som världens längsta magsjuka! helt sjuuukt...
    Du kanske inte har hunnit få så mkt mage än lr är magformen olika??
    Jag fick veta nyligen att vi kanske väntar en pojke denna gång och det skulle isf stämma in på graviditeterna då jag denna gång fått må oförskämt bra och har olik magform! :)

• seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-05 23:32:50 följande:

Jaa. alltså jag kunde ju inte hålla mig! :D 
    förlossningsläkaren som gjorde TUL tyckte att hon såg en snopp! 
    så det blir spännande! Tror ändå inte att det är en pojke förrän jag ser det med egna ögon Skrattande
    Men det hade varit kul med en lillebror då vi har en storasyster ^^

Jo det är samma för mig, alltså storasysterbiten då. Längtar vansinnigt efter den 19 dec då mitt TUL är. Vore skojigt att köpa saker på mellandagsrean också Flört
  • LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2013-12-05 23:39:58 följande:
    Jo det är samma för mig, alltså storasysterbiten då. Längtar vansinnigt efter den 19 dec då mitt TUL är. Vore skojigt att köpa saker på mellandagsrean också Flört
    Ska du kolla könet på TUL? Glad
    Jaaa! Det vore så kul att shoppa loss på mellandagarna!!
  • emsapemsa
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-05 23:39:37 följande:
    Välkommen hit! :) Kul med fler bebisar 2014 och omföderskor! :) Må ju säga att det låter föga som att du ska ha en liten tös denna gång! :) Jag har en dotter född -2012 och jag hade foglossning redan i v.5 som inte släppte, blev bara värre och jag kräktes otroligt nog från dag ett 3-4ggr/dag till 2 dagar innan dottern föddes!  Haha, inte kul då, men idag skrattar jag! Kändes som världens längsta magsjuka! helt sjuuukt... Du kanske inte har hunnit få så mkt mage än lr är magformen olika?? Jag fick veta nyligen att vi kanske väntar en pojke denna gång och det skulle isf stämma in på graviditeterna då jag denna gång fått må oförskämt bra och har olik magform! :)

Tack! :) vi frågade faktiskt efter kön på RUL, men barnmorskan vågade inte säga något för hon kunde inte riktigt se. Så jag har sagt att "är det en pojk är det en pojk med liten snopp!" ;) Åh det låter inget kul att kräkas så mycket! Jag mår fortfarande illa och kräks från och till, hatar det verkligen.. Jag har faktiskt fått ganska stor mage redan ( är i v 26), formen ser likadan ut som senast men den är mycket större! Den är mer spetsig än rund i formen. Så nu är jag lite orolig för hur den ska kunna växa i flera månader till.. Är ganska liten i övrigt (156 cm) så det ser lite roligt ut med en bamsemage. Hur går det för dig?
  • LivetEnligtSandra
    emsapemsa skrev 2013-12-06 00:05:20 följande:

Tack! :) vi frågade faktiskt efter kön på RUL, men barnmorskan vågade inte säga något för hon kunde inte riktigt se. Så jag har sagt att "är det en pojk är det en pojk med liten snopp!" ;) Åh det låter inget kul att kräkas så mycket! Jag mår fortfarande illa och kräks från och till, hatar det verkligen.. Jag har faktiskt fått ganska stor mage redan ( är i v 26), formen ser likadan ut som senast men den är mycket större! Den är mer spetsig än rund i formen. Så nu är jag lite orolig för hur den ska kunna växa i flera månader till.. Är ganska liten i övrigt (156 cm) så det ser lite roligt ut med en bamsemage. Hur går det för dig?
    Hihi! Okej :) Blir spännande och se sen då :)
    Okej! Men då har du ju gått en bit!! 
    Jag hade mycket större mage med dottern ;) Min "flickmage" var bredare än denna, så det lutar nog mot alla håll att jag faktiskt har en pojke i magen, blir som sagt spännande vilket som, bara bebis är frisk! :)

Det går rätt bra för mig, har dock huvudvärk som inte vill släppa, haft det dygnet runt i drygt 2,5 vecka och högt blodtryck, så jag börjar bli rätt trött nu. Jag har visserligen inte länge kvar, 26 dagar. men ändå! Det är ändå drygt en månad så det känns ju mindre kul om jag ska få gå med huvudvärken till dess Skrikandes
    Men annars är det bra här och jag har fått må oförskämt bra hela graviditeten tills nuGlad
  • emsapemsa
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-06 00:13:30 följande:
    Hihi! Okej :) Blir spännande och se sen då :) Okej! Men då har du ju gått en bit!!  Jag hade mycket större mage med dottern ;) Min "flickmage" var bredare än denna, så det lutar nog mot alla håll att jag faktiskt har en pojke i magen, blir som sagt spännande vilket som, bara bebis är frisk! :) Det går rätt bra för mig, har dock huvudvärk som inte vill släppa, haft det dygnet runt i drygt 2,5 vecka och högt blodtryck, så jag börjar bli rätt trött nu. Jag har visserligen inte länge kvar, 26 dagar. men ändå! Det är ändå drygt en månad så det känns ju mindre kul om jag ska få gå med huvudvärken till dess  Men annars är det bra här och jag har fått må oförskämt bra hela graviditeten tills nu

Åh vad jobbigt! Inte kul att ha huvudvärk nu runt jul med alla bestyr heller :( Jag har kännt mig lite halvstressad över julen i år, värk i fogarna och illamående gör ju inte att man blir speciellt sugen på att varken shoppa eller baka. Men då sa en vän till mig "men du, julen kommer tillbaka varje år, vad gör det om du ligger på soffan den här?' Och det har hon ju rätt i, det är inte världens undergång ;) Hoppas det inte blir värre för dig nu då. Finns det risk för havandeskapsförgiftning?
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-05 23:42:08 följande:
    Ska du kolla könet på TUL? Glad
    Jaaa! Det vore så kul att shoppa loss på mellandagarna!!
    Jo jag hade faktiskt tänkt att bebisen inte skulle vara lika blyg denna gång och visa upp sig lite. Shoppa bebissaker är otroligt roligt. Sen kommer januari rean också Skrattande
  • LivetEnligtSandra
    emsapemsa skrev 2013-12-06 00:19:04 följande:

Åh vad jobbigt! Inte kul att ha huvudvärk nu runt jul med alla bestyr heller :( Jag har kännt mig lite halvstressad över julen i år, värk i fogarna och illamående gör ju inte att man blir speciellt sugen på att varken shoppa eller baka. Men då sa en vän till mig "men du, julen kommer tillbaka varje år, vad gör det om du ligger på soffan den här?' Och det har hon ju rätt i, det är inte världens undergång ;) Hoppas det inte blir värre för dig nu då. Finns det risk för havandeskapsförgiftning?
    Ja hon har helt rätt! Vi behöver inte ha någon julstress i år, men man har ju det ändå. Men ligga på soffan ett år på jul är nog inte helt fy skam faktiskt! :)
    Ja, läkarna har farat för att jag ska få hsf igen då jag haft så högt blodtryck och huvudvärk, men än så länge har det inte brutit ut ngt, så jag hoppas få slippa det så jag kan gå till efter jul :)
Svar på tråden Omföderskor BF 2014