emsapemsa skrev 2013-12-06 00:05:20 följande:
Tack! :) vi frågade faktiskt efter kön på RUL, men barnmorskan vågade inte säga något för hon kunde inte riktigt se. Så jag har sagt att "är det en pojk är det en pojk med liten snopp!" ;) Åh det låter inget kul att kräkas så mycket! Jag mår fortfarande illa och kräks från och till, hatar det verkligen.. Jag har faktiskt fått ganska stor mage redan ( är i v 26), formen ser likadan ut som senast men den är mycket större! Den är mer spetsig än rund i formen. Så nu är jag lite orolig för hur den ska kunna växa i flera månader till.. Är ganska liten i övrigt (156 cm) så det ser lite roligt ut med en bamsemage. Hur går det för dig?
Hihi! Okej :) Blir spännande och se sen då :)
Okej! Men då har du ju gått en bit!!
Jag hade mycket större mage med dottern ;) Min "flickmage" var bredare än denna, så det lutar nog mot alla håll att jag faktiskt har en pojke i magen, blir som sagt spännande vilket som, bara bebis är frisk! :)
Det går rätt bra för mig, har dock huvudvärk som inte vill släppa, haft det dygnet runt i drygt 2,5 vecka och högt blodtryck, så jag börjar bli rätt trött nu. Jag har visserligen inte länge kvar, 26 dagar. men ändå! Det är ändå drygt en månad så det känns ju mindre kul om jag ska få gå med huvudvärken till dess

Men annars är det bra här och jag har fått må oförskämt bra hela graviditeten tills nu