• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2013-12-06 01:17:35 följande:
    Jo jag hade faktiskt tänkt att bebisen inte skulle vara lika blyg denna gång och visa upp sig lite. Shoppa bebissaker är otroligt roligt. Sen kommer januari rean också Skrattande

Ja! Jag håller tummarna för er att ni får en liten "sneaky peak" FlörtSkrattande
    Det är ju ett av det bästa som finns! Att shoppa till sina små underverk! 

ÅÅhhh vad jag längtar!!!

• seffi1985

Men nåt grymt vad man längtar, nu är det så nära också. Kom på innan helgen att jag glömt hämta ut ett gratispaket på apoteket så igår fick jag hem det, lite bebissalvor, våtservetter, bomullstopsar, en nässprej för bebisar och en liten mam flaska. Det var också riktigt roligt. Omstökning i skötväskan idag och koka upp nya nappar. Mysigt att göra iordning innan bebis kommer. Nu måste jag bara hitta overall/åkpåsen som jag naturligtvis förlade när jag tvättat denFlört

• LivetEnligtSandra

Ja precis! Jättekul att ställa iordning! Det enda jag inte gjort än är att fixa vaggan, (som är hos mina päron än) men de ska få komma med den imorgon Glad Så då kommer det kännas mer "på riktigt" igen!
    Alla gratisboxar hämtade jag ut i oktober och BB väskan är packad, så nu får bebis komma när som helst! Skrattande
    Fast jag vill nog helst att bebis kommer i januari!! ^^

• emsapemsa
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-06 12:10:17 följande:
    Ja hon har helt rätt! Vi behöver inte ha någon julstress i år, men man har ju det ändå. Men ligga på soffan ett år på jul är nog inte helt fy skam faktiskt! :)
    Ja, läkarna har farat för att jag ska få hsf igen då jag haft så högt blodtryck och huvudvärk, men än så länge har det inte brutit ut ngt, så jag hoppas få slippa det så jag kan gå till efter jul :)
    Håller alla tummar för dig att du får gå tiden ut nu då! :)
  • emsapemsa
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-06 22:51:35 följande:
    Ja precis! Jättekul att ställa iordning! Det enda jag inte gjort än är att fixa vaggan, (som är hos mina päron än) men de ska få komma med den imorgon Glad Så då kommer det kännas mer "på riktigt" igen!
    Alla gratisboxar hämtade jag ut i oktober och BB väskan är packad, så nu får bebis komma när som helst! Skrattande
    Fast jag vill nog helst att bebis kommer i januari!! ^^
    Åh, vad kul att börja förbereda sig.. Här har det inte hänt så mycket än, men så är det ju ett tag kvar också. Men det är ju så mysigt. Att få bädda sängen, fixa i ordning vagn och packa bb-väska! 
    Längtar till Januari då vi har tänkt beställa vagnen. Det enda jag har köpt hittills är en overall. Sen har vi ju mycket sparat från våran pojk, men det är alltid något speciellt med att få fixa lite nytt! ;)
  • LivetEnligtSandra
    emsapemsa skrev 2013-12-06 23:13:27 följande:
    Åh, vad kul att börja förbereda sig.. Här har det inte hänt så mycket än, men så är det ju ett tag kvar också. Men det är ju så mysigt. Att få bädda sängen, fixa i ordning vagn och packa bb-väska! 
    Längtar till Januari då vi har tänkt beställa vagnen. Det enda jag har köpt hittills är en overall. Sen har vi ju mycket sparat från våran pojk, men det är alltid något speciellt med att få fixa lite nytt! ;)
    Ja, jag tror att man bara mår bra av att få köpa nytt även fast man har kvar sedan tidigare barn :)
    det är ju ändå ett nytt barn som kommer ^^ 
    Vi har kvar mkt sedan vi fick dottern också och då köpte vi allt i unisex i början då vi inte visste kön, och det har vi letat fram nu till bebis, men nu "kanske" vi vet att det är en pojke och då är jag så himla sugen på att köpa nya kläder! Glad Men jag har faktiskt skickat efter EN body på nätet som jag designat själv! Alla tror att vi kommer få en tjej till (vilket inte behöver va helt omöjligt) men jag har beställt en vit body som det står med blå text "Im not a GIRL" hahaha!! Så det skulle va kul om det faktiskt är en pojke. Förlossningsläkaren trodde nämligen att hon såg en snopp på TUL, så jag vågar "Nästan" lita på det :)
    Och skulle det inte va en pojke så har jag en kompis som nyss fått en som kan få bodyn jag beställt, så det e ju nice :)
  • LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2013-12-10 15:07:22 följande:
    Bm-besök idag som gick alldeles utmärkt. Vi gjorde en sammanställning av graviditeten och förlossningsplanen hade jag redan gjort. Sf mått 32 cm blodvärde/järn 124 och blodsocker på 6,5 om jag kommer ihåg rätt. Hon tyckte det såg jättebra ut förutom mina stackars fogar men dom är ju som de är. Gick sen på stan med syrran och kollade bebiskläder och babyskydd. Igår köpte jag en "åkpåse" med ärmar till babyskyddet som var vitt och jättefint. Hoppas bara det håller sig vitt.
    Flört
    Skönt att allt såg bra ut :) Vad brukar bebis hjärtljud ligga på? :)
    Jag ska till BM idag, ännu en koll för högt BT. Var dit på "vanlig koll" i måndags 
    och då såg allt bra ut förutom blodtrycket då.
    Jag hade 36 i sf-mått, bebisen är neråt/ruckbar och ligger på 150 slag :)
    vi gick också igenom förlossningsplan och sammanställde graviditeten, gick hur fint som helst!
    Åh vad man längtar nu! Har 21 dagar kvar idagGravid
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-11 08:46:00 följande:
    Skönt att allt såg bra ut :) Vad brukar bebis hjärtljud ligga på? :)

Jag ska till BM idag, ännu en koll för högt BT. Var dit på "vanlig koll" i måndags 

och då såg allt bra ut förutom blodtrycket då.

Jag hade 36 i sf-mått, bebisen är neråt/ruckbar och ligger på 150 slag :)

vi gick också igenom förlossningsplan och sammanställde graviditeten, gick hur fint som helst!

Åh vad man längtar nu! Har 21 dagar kvar idag

Jag längtar jättemycket också. Ligger det mellan 130 och 160 är det nog okej. Hade ca 155 med dottern och nu sist hade jag 137. Sägs att det är en tjej om det är högt och en kille om det är lågt. Tror jag läste det här iaf Fast det stämmer ju inte alltid. Själv har jag 40 dagar kvar. Jag läste att statistikt sett får man andra barnet 3-4 dagar tidigare. Jag håller tummarna för jag börjar få klåda på magen när huden sträcks och det höll mig vaken i slutet förra gången. Bara den stannar över jul och nyår och inte prickar storebrors födelsedag 6 januari.
  • LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2013-12-11 18:17:17 följande:

Jag längtar jättemycket också. Ligger det mellan 130 och 160 är det nog okej. Hade ca 155 med dottern och nu sist hade jag 137. Sägs att det är en tjej om det är högt och en kille om det är lågt. Tror jag läste det här iaf Fast det stämmer ju inte alltid. Själv har jag 40 dagar kvar. Jag läste att statistikt sett får man andra barnet 3-4 dagar tidigare. Jag håller tummarna för jag börjar få klåda på magen när huden sträcks och det höll mig vaken i slutet förra gången. Bara den stannar över jul och nyår och inte prickar storebrors födelsedag 6 januari.

Jaha! du har redan ett januaribarn! Blir spännande då och se när din lilla vill ut! :) hihi. 
    men det kan väl va kul att ha dubbel födelsedag den 6e? :) hade varit coolt iaf med båda barnen på samma datum. Här är det ju omöjligt då dottern föddes på sommaren Skrattande
    Idag har jag 20 dagar kvar, känns som en evighet just därför att en av mina närmsta vänner fick barn igår! Coolt va, han blev född 11-12-13 Skrattande
    Så nu har jag fått en massa bäjbisbilder på mobilen igår och idag, liiiiite sugen man blev då! Fy vad jobbigt!!! 

• seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-12 16:28:03 följande:

Jaha! du har redan ett januaribarn! Blir spännande då och se när din lilla vill ut! :) hihi. 
    men det kan väl va kul att ha dubbel födelsedag den 6e? :) hade varit coolt iaf med båda barnen på samma datum. Här är det ju omöjligt då dottern föddes på sommaren Skrattande
    Idag har jag 20 dagar kvar, känns som en evighet just därför att en av mina närmsta vänner fick barn igår! Coolt va, han blev född 11-12-13 Skrattande
    Så nu har jag fått en massa bäjbisbilder på mobilen igår och idag, liiiiite sugen man blev då! Fy vad jobbigt!!! 

Ja det är inte lite vad sugen man blir när man ser de små liven!!! Faktum är att jag har bara ett barn men sambon har två äldre barn och den äldsta är januari och de andra två + pappa i februari. Blir många födelsedagskalas efter jul kan jag ju säga Tungan ute Men det blir nog ganska lugna kalas nästa år då är nog jag rätt spak misstänker jag. Skulle jag inte fått innan storebrors födelsedag så är man ju stor värre och sen nästa födelsedag 1 feb är man sliten av förlossning och bebis. Nåja det får lov att gå. Cool
Svar på tråden Omföderskor BF 2014