• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • leiasmamma

Åh fy vad drygt! :/ Jag hade katastrof lågt med dottern, denna gången har jag åt det låga hållet men inte alls som förra gången ;) Så skönt att det inte är så långt kvar, speciellt eftersom du mår så dåligt :/ Håller tummarna för dig!! :)

• seffi1985

Har precis hittat denna tråd. Här bakas bulle nr 2 men den kommer lite efter er andra då den inte är beräknad förrän 20 jan. Själv har jag klarat mig från hsf men har riktigt elaka foglossningar och hoppar fram på kryckor. Men storasyster är väldigt hjälpsam och håller mamma i handen och hämtar saker när mamma får det jobbigt Solig

• LivetEnligtSandra

Välkommen hit Steffi!! Kul med fler januari bebbar här :)

Jag blev tyvärr inlagd på förlossningen ikväll. Högt blodtryck och huvudvärken vill fortfarande inte släppa. Men förhoppningsvis får jag nog åka hem redan imorgon om blodtrycket sjunkit då jag bara har 5km hit.

• seffi1985

Skönt att ni har nära till sjukhuset iaf. Trist att vara inlagd men tryggt om det händer något. Håller tummarna för att du fick åka hem idag.

• Veronica76

Hoppar in här!

Har en son född i mars 2011 och väntar nu en dotter som har BF 7/1, 

Är för tillfället sjukskriven för njurbäckeninflammation men ska tillbaka till jobbet nästa vecka och jobbar fram till den 20/12.     

• Josefinmagnusson88

Jag har också en son redan (född 2012) och väntar nu mitt andra barn, men vet ej kön-så jag är riktigt nyfiken på vad det är för en filur :) Jasså har du fått njurbäckeninflammation :(?? Hur yttrar sig det? Känner ingen som haft det.. Förresten... Har dina graviditeter varit olika? Hur har hjärtljuden skilt sig från sonen och dottern? Magformen? Alltid kul att höra hur andra har haft det :)

Veronica76 skrev 2013-11-27 10:52:02 följande:
    Hoppar in här! Har en son född i mars 2011 och väntar nu en dotter som har BF 7/1,  Är för tillfället sjukskriven för njurbäckeninflammation men ska tillbaka till jobbet nästa vecka och jobbar fram till den 20/12.     

• Veronica76
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-27 19:46:40 följande:
    Jag har också en son redan (född 2012) och väntar nu mitt andra barn, men vet ej kön-så jag är riktigt nyfiken på vad det är för en filur :) Jasså har du fått njurbäckeninflammation :(?? Hur yttrar sig det? Känner ingen som haft det.. Förresten... Har dina graviditeter varit olika? Hur har hjärtljuden skilt sig från sonen och dottern? Magformen? Alltid kul att höra hur andra har haft det :)

Njurbäckeninflammation är en urinvägsinfektion som gått vidare uppåt. Har ju haft UVI när jag inte varit gravid och trott att man får ont när man kissar men tydligen behöver man inte få det när man är gravid. Så var uppmärksam på om ni får täta toabesök utan resultat för den smärtan som detta gav innan antibiotika sattes in var outhärdlig!
    Ont i njuren (jag trodde först att jag bara hade ont i ryggen var överansträngd) , sen feber och kräkningar..... hua!

Mina graviditeter har varit helt olika!
    Med sonen:
    Foglossning
    Lägre hjärtljud
    inget illamående

Nu med tjej i magen:
    Ingen foglossning
    Högre hjärtljud
    Hade illamående på morgnar samt om jag slarvade med maten. Dock aldrig kräkningar med ngn av dom.

Eftersom jag klarat mig från foglossning så känns denna grviditet helt underbar då man kan röra sig!
    Magformen vet jag inte om den är annorlunda, Har själv inte tänkt på det....

Vi hade inte tänkt kolla kön denna gång heller men fick dåligt resultat på KUB så vi gjorde moderkaksprov och då kände vi att om vi ska kolla allt annat så kan vi lika gärna kolla vem som finns där.
    Har även underlättat när man pratar med sonen och säger att lillasyster ligger i magen = )
  • Josefinmagnusson88
    Veronica76 skrev 2013-11-28 09:18:09 följande:
    Njurbäckeninflammation är en urinvägsinfektion som gått vidare uppåt. Har ju haft UVI när jag inte varit gravid och trott att man får ont när man kissar men tydligen behöver man inte få det när man är gravid. Så var uppmärksam på om ni får täta toabesök utan resultat för den smärtan som detta gav innan antibiotika sattes in var outhärdlig! Ont i njuren (jag trodde först att jag bara hade ont i ryggen var överansträngd) , sen feber och kräkningar..... hua! Mina graviditeter har varit helt olika! Med sonen: Foglossning Lägre hjärtljud inget illamående Nu med tjej i magen: Ingen foglossning Högre hjärtljud Hade illamående på morgnar samt om jag slarvade med maten. Dock aldrig kräkningar med ngn av dom. Eftersom jag klarat mig från foglossning så känns denna grviditet helt underbar då man kan röra sig! Magformen vet jag inte om den är annorlunda, Har själv inte tänkt på det.... Vi hade inte tänkt kolla kön denna gång heller men fick dåligt resultat på KUB så vi gjorde moderkaksprov och då kände vi att om vi ska kolla allt annat så kan vi lika gärna kolla vem som finns där. Har även underlättat när man pratar med sonen och säger att lillasyster ligger i magen = )

Vilken otur du har haft och fått detta nu när du är gravid och allt :( är det skadligt för bebisen? Jasså fick ni dåligt resultat på KUB :-/?! Tack för att du delar med dig om hur du har haft det och jag tycker alltid det är så intressant att höra. När är din lilla beräknad? Ha det gott
  • LivetEnligtSandra

Jag är hemma nu, fick åka hem redan i tisdags, så det var skönt, men jag var in på onsdagen igen då de egentligen inte ville skicka hem mig p.ga blodtrycket, men jag ville hem då jag har så nära.
    varje dag nu så har jag fått åkt in och tagit prover. idag hade jag 150/95 i blodtryck, så jag fick ordinerad stäng vila, har sovit hela dagarna och även idag. 
    Imorgon ska jag in på spec.mödra och ta prover igen, göra ctg kurva, etc.. Inget protein i urinet än, vilket de verkar vänta på att jag ska få, men jag mår så otroligt dåligt, så imorgon ska jag fråga vad som händer och om de har ngn plan, jag kan inte gå såhär med huvudvärken som inte släpper, det är ohållbart :(

Så, önska mig lycka till tjejer! Hjärta

Svar på tråden Omföderskor BF 2014