Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-27 19:46:40 följande:
Jag har också en son redan (född 2012) och väntar nu mitt andra barn, men vet ej kön-så jag är riktigt nyfiken på vad det är för en filur :) Jasså har du fått njurbäckeninflammation :(?? Hur yttrar sig det? Känner ingen som haft det.. Förresten... Har dina graviditeter varit olika? Hur har hjärtljuden skilt sig från sonen och dottern? Magformen? Alltid kul att höra hur andra har haft det :)
Njurbäckeninflammation är en urinvägsinfektion som gått vidare uppåt. Har ju haft UVI när jag inte varit gravid och trott att man får ont när man kissar men tydligen behöver man inte få det när man är gravid. Så var uppmärksam på om ni får täta toabesök utan resultat för den smärtan som detta gav innan antibiotika sattes in var outhärdlig!
Ont i njuren (jag trodde först att jag bara hade ont i ryggen var överansträngd) , sen feber och kräkningar..... hua!
Mina graviditeter har varit helt olika!
Med sonen:
Foglossning
Lägre hjärtljud
inget illamående
Nu med tjej i magen:
Ingen foglossning
Högre hjärtljud
Hade illamående på morgnar samt om jag slarvade med maten. Dock aldrig kräkningar med ngn av dom.
Eftersom jag klarat mig från foglossning så känns denna grviditet helt underbar då man kan röra sig!
Magformen vet jag inte om den är annorlunda, Har själv inte tänkt på det....
Vi hade inte tänkt kolla kön denna gång heller men fick dåligt resultat på KUB så vi gjorde moderkaksprov och då kände vi att om vi ska kolla allt annat så kan vi lika gärna kolla vem som finns där.
Har även underlättat när man pratar med sonen och säger att lillasyster ligger i magen = )