• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • seffi1985
    Veronica76 skrev 2014-01-25 11:45:02 följande:
    Det var verkligen en stor kille! Grattis! Vår dotter kom den 19/1 på BF+12. 3960gr å 51cm, när hon väj bestämde sig för att komma gick det fort så jag hann inte med att få ngn smärtlindring. Men det gick över förväntan utan.

Grattis till er också! Er tjej var inte jätteliten heller direkt Det ända som blev lite "trist" var att alla mysiga strl 50 är för små och inte kan användas. Jag som hade handlat en jättefin byxa+tröja, attan =D Nåja, har ni bestämt något namn ännu eller har några idéer?
  • Mantra

Ny här! Beräknar föda lillasyster snart, bf på torsdag! Storasyster kom i v 36+1 så jag hade ju liksom räknat lite med att föda tidigt nu med.. Känns som att gå över redan :/ har svärmor här i en vecka nu, så har barnvakt på plats, vore ju toppen om hon ville komma då!!

• seffi1985
    Mantra skrev 2014-01-26 18:19:30 följande:
    Ny här! Beräknar föda lillasyster snart, bf på torsdag! Storasyster kom i v 36+1 så jag hade ju liksom räknat lite med att föda tidigt nu med.. Känns som att gå över redan :/ har svärmor här i en vecka nu, så har barnvakt på plats, vore ju toppen om hon ville komma då!!

Jag förstår vad du menar. Jag var ganska säker på att lillen skulle komma tidigare då storasyster kom dagen före men så blev det inte. Han kom dagen efter och det kändes verkligen som övertid då jag förväntat mig honom långt tidigare. Det hade dragit igång lite på BF så vi åkte in för en koll. Men det avtog igen så BM som kollade mig passade på att göra en hinnesvepning som funkade (tack liksom!!) och ut kom han dagen efter Hoppas det sätter igång snart för dig snart.
  • Veronica76
    seffi1985 skrev 2014-01-26 00:22:59 följande:

Grattis till er också! Er tjej var inte jätteliten heller direkt smile5.gif Det ända som blev lite "trist" var att alla mysiga strl 50 är för små och inte kan användas. Jag som hade handlat en jättefin byxa+tröja, attan =D Nåja, har ni bestämt något namn ännu eller har några idéer?
    Tessou-

Vi har bestämt oss för att hon ska heta Virvla.

Det hela började med slemproppen natt mot måndag, sen trodde jag att det skulle ske redan natten mot fredag då det kändes som latensfasen började men de var först på söndag morgon som det kom igång med värkar.

Kom in på FL vid 11.30 å var öppen 3,5 vid 12:15 å sen gick det undan. 14:20 var hon född, hann inte ens med att få bedövning.....
  • Tessou
    Veronica76 skrev 2014-01-27 18:42:20 följande:
    Tessou-
    Vi har bestämt oss för att hon ska heta Virvla.

Det hela började med slemproppen natt mot måndag, sen trodde jag att det skulle ske redan natten mot fredag då det kändes som latensfasen började men de var först på söndag morgon som det kom igång med värkar.
    Kom in på FL vid 11.30 å var öppen 3,5 vid 12:15 å sen gick det undan. 14:20 var hon född, hann inte ens med att få bedövning.....
    Oj då, då gick det fort... Sprack du nå? Det var ovanligt.. Då tänker jag på barnprogrammet ''Ebba & Dirdrik''..
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Veronica76
    Tessou skrev 2014-01-27 19:00:34 följande:
    Oj då, då gick det fort... Sprack du nå? Det var ovanligt.. Då tänker jag på barnprogrammet ''Ebba & Dirdrik''.. smile1.gif
    ? ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ?
    Inte så farligt, blev 4 stygn.

Fanns det en Virvla med i det programmet?
  • Tessou
    Veronica76 skrev 2014-01-27 19:15:08 följande:
    Inte så farligt, blev 4 stygn.

Fanns det en Virvla med i det programmet?
    Nej, hon heter Yrla. Men Didrik sjunger en låt som han skrivit själv, och då sjunger han "Sen du kom till mig på stranden och du kysste mig på handen har jag älskat bara dig och ritat ditt namn i sanden. Yrla, Virvla, virvelflicka, Yrla, Virvla, virvelflicka..."

• Veronica76
    Tessou skrev 2014-01-27 20:01:32 följande:
    Nej, hon heter Yrla. Men Didrik sjunger en låt som han skrivit själv, och då sjunger han "Sen du kom till mig på stranden och du kysste mig på handen har jag älskat bara dig och ritat ditt namn i sanden. Yrla, Virvla, virvelflicka, Yrla, Virvla, virvelflicka..."

smile1.gif
    ? ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ?
    Vilket minne du har! Gillade den serien ????
  • Tessou
    Veronica76 skrev 2014-01-27 20:48:17 följande:
    Vilket minne du har! Gillade den serien ????
  • LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2014-01-24 22:06:47 följande:
    Nu var det länge sen det hände något på den här tråden. Så här kommer min roliga nyhet. Den 21 januari kom vår bjässe Loke. Han var 4870 g 56 cm lång och 37 cm i huvudmått. Fick trots detta en drömförlossning med bra smärtlindring och inte en spricka!
    GRATTIS!! Vad underbart att du hade en härlig upplevelse med förlossningen! Glad
    Jättefint namn på killen! Hjärta
Svar på tråden Omföderskor BF 2014