Fånga dagen skrev 2013-11-25 20:26:14 följande:
För några år sen var det ett uppmärksammat fall med två föräldrar som var misstänkta för sexuella övergrepp på sina två små flickor. Pappan sov alltid naken, och flickorna brukade komma på morgonen och leka i sängen hos föräldrarna. Den ena flickan rörde vid flera tillfällen sin pappas penis. Föräldrarna ansågs ha brustit i att sätta gränser och markerat för flickan vad som var okej och inte. Pappan fortsatte också att sova naken efter de incidenterna, istället för att ha på sig kallingar i fortsättningen
Jag har för mig att det var flickornas moster som fick höra om detta och blev orolig och gjorde en anmälan. Under utredningen blev de fråntagna barnen. Nu blev föräldrarna friade, men man förstår hur viktigt det är att vara tydlig för barnen med gränssättningar när man är nakna tillsammans.
ja, och det är lika viktigt med gränssättningar med kläderna på! mina barn ska inte hålla på att vidröra mitt kön då heller och de lär sig om integritet och kroppsbestämmande. att jag är naken under täcket påverkar inte det? eller går genom rummet utan kläder?
nu vet jag inte OM pappan märkte, eller varför han inte reagerade, men det är liksom en underlig diskussion i denna tråd som handlar om att sova naken och inte om att låta barn ta på en!! det är väl rätt självklart?